گوگل قصد دارد با طراحی نسخه بعدی اندروید خود به شکلی سازگار با خودرو، لزوم استفاده از تلفن همراه به عنوان واسط تجهیزات خودرو با اندروید را از میان بردارد.
کد خبر: ۷۵۱۰۳۹
نسخه بعدی اندروید در خودروها هم قابل استفاده خواهد بود

جام جم کلیک: یکی از حوزه هایی که در چند سال اخیر به گنجاندن فناوری دیجیتال در محصولات خود روی آورده، صنایع خودروسازی است.

در حال حاضر شرکت های مختلف خودروسازی مطرح در جهان برنامه هایی برای استفاده از تجهیزات دیجیتال به منظور استفاده بهتر از خودرو، افزایش ایمنی و نیز تفریح سرنشینان را دنبال می کنند. در برخی از این برنامه ها که قرار است به واسطه سیستم عامل اندروید به انجام برسد، راننده باید حتماً گوشی هوشمند اندرویدی خود را در بخش ویژه ای که در داشبورد برای آن تعبیه شده قرار دهد.

اما گوگل قصد دارد در نسخه آینده اندروید، این محدودیت را از میان بردارد. به این ترتیب اندروید به اصلی ترین گزینه برای شرکت های خودروسازی برای استفاده در خودروهای هوشمند بدل خواهد شد.

چندی پیش شرکت گوگل نرم افزار «اندروید اتو» (Android Auto) را ارائه کرد. این نرم افزار در واقع نسخه ای از اندروید است که ویژه خودرو طراحی شده است. همچنین رقیب سرسخت گوگل یعنی اپل نیز با نرم افزار «کارپلی» (CarPlay) وارد این حوزه شده است. به هر حال به نظر می رسد این برنامه جدید گوگل، با استقبال خودروسازان و البته خیزش رقبا برای اجرای برنامه ای مشابه همراه شود.

صالح سپهری فر
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها