مقایسه و راهنمای خرید تلفن‌های همراه هوشمند میان رده ارزان

گوشی‌های هوشمند زیر چهارصد هزار تومان

تنها عاملی که سبب می‌شود تا کاربران ترغیب به خرید یکی از این نوع گوشی‌ها بشوند، فاکتور پایین بودن قیمت آنها و نیاز کاربر بوده و قویترین عامل در تصمیم‌گیری کاربران این‌گونه گوشی‌ها، عامل سلیقه است
کد خبر: ۷۴۸۵۲۰
گوشی‌های هوشمند زیر چهارصد هزار تومان

جام جم کلیک: با گرایش گوشی‌های هوشمند به سوی فبلت‌ها، دو ویژگی اندازه‌ کوچک و وزن کمتر در اسمارت فون‌های امروزی دیده می‌شود. در واقع بیشتر گوشی‌های کوچک و سبک‌وزن امروزی، در بسیاری از ویژگی‌ها نظیر چیپ اصلی و گرافیکی،‌ سرعت پردازنده، حافظه‌ی داخلی و رم و کیفیت دوربین دقیقا با هم برابر هستند و فقط در برخی موارد اختلاف دارند.

بنابر این، می‌توان گفت که تنها عاملی که سبب می‌شود تا کاربران ترغیب به خرید یکی از این نوع گوشی‌ها بشوند، فاکتور پایین بودن قیمت آنها و نیاز کاربر بوده و قویترین عامل در تصمیم‌گیری کاربران این‌گونه گوشی‌ها، عامل سلیقه است. جام جم کلیک قصد دارد سه نوع از این گوشی‌های هوشمند را به شرح زیر برایتان مقایسه و بررسی کند.

Sony Xperia E1 Dual SIM

بدون شک Sony Xperia E1 یک گوشی ارزان‌قیمت برای عاشقان موسیقی است.

- طراحی و ساخت

اولین چیزی که با در دست گرفتن سونی Xperia E1 متوجه می‌شوید، اندازه‌ی کوچک و وزن کم آن است که سبب می‌شود تا به راحتی در دستان کاربر بنشیند. بر خلاف گوشی‌های رده‌بالای سونی که از شیشه ساخته شده‌اند، اکسپریا ای.وان کاملا از پلاستیکی ساخته شده که در عین مقاومت و استحکام بالا، در حین کار حس چندان خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند.

- صفحه نمایش

علی‌رغم قابل قبول بودن رنگ‌های این صفحه نمایش، کنتراست ضعیف و ناامید کننده‌ای داشته و زوایای دید آن بسیار محدود است. این نقطه ضعف‌ها کار با آن را در محیط بیرون زیر تابش نور خورشید، برای کاربران دشوار می‌کند.

- دوربین

دوربین 3.2 مگاپیکسلی اکسپریا ای.وان قادر است عکس‌هایی با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل ثبت کند و عملکردی متوسط با پاسخ دهی سریع و همچنین جزئیات و غلظت رنگ‌ قابل قبولی را در اختیار شما قرار دهد.

- سخت افزار و باتری

برای اکسپریا ای.وان از یک پردازنده دو هسته‌ای Cortex-A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز به همراه یک چیپ Qualcomm Snapdragon 200 و همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 302 استفاده شده است تا به همراه 512 مگابایت حافظه رم، بتواند اندروید 4.3 را به راحتی اجرا کند. این گوشی 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد، به لطف پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی microSD، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود. اکسپریا ای.وان قادر است با یک بار شارژ تا 8 ساعت در حالت مکالمه مداوم و تا 366 ساعت در حالت آماده به کار شارژ دهی داشته باشد.

- مزایا:

  • سبک و کوچک
  • پردازنده‌ی دو هسته‌ای
  • دکمه‌ی اختصاصی Walkman برای دسترسی سریع به برنامه موسیقی
  • قابل به روز رسانی به اندروید نسخه‌ی 4.4.2 در آینده
  • پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
  • مقرون به صرفه

- معایب:

  • عدم وجود فلاش برای دوربین
  • دوربین نسبتا ضعیف

Samsung Galalxy S Dous 2

به لطف پشتیبانی سامسونگ Galalxy S Dous 2 از دو سیم کارت به طور همزمان می‌توانید دو تماس را به‌صورت همزمان دریافت کنید.

- صفحه نمایش

این گوشی هوشمند میان رده‌ ، از یک نمایش‌گر 4 اینچی با پنل TFT بهره می‌برد که رزولوشن متوسط و عادی 480 در 800 پیکسل را ارائه می‌کند.

- سخت افزار و کیفیت ساخت

این گوشی از پلاستیک ساخته شده است. سامسونگ Galalxy S Dous 2 به یک پردازنده‌ی دو هسته ای Cortex A9 با معماری ARM مجهز شده و یک رم 768 مگابایتی آن را همراهی می‌کند. در کنار این پردازنده، چیپ گرافیکی Broadcom VideoCore IV HW قرار گرفته تا از پس دستورات گرافیکی موجود در این گوشی برآید.

- دوربین و باتری

در پشت S Dous 2 یک لنز دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل قرار گرفته و دوربین دوم این گوشی کیفیت VGA دارد. سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 1500 میلی آمپر ساعت سود برده است. در مجموع S Dous 2 یک انتخاب خوب برای آن دسته افرادیست که نمی‌خواهند برای خرید تلفن هوشمند خود، هزینه‌ زیادی صرف کنند.

- مزایا:

  • پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
  • پردازنده‌ی دو هسته ای
  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی micoSD
  • 768 مگابایت حافظه‌ی رم
  • مقرون به صرفه

- معایب:

  • حافظه‌ی داخلی کم

Hawei Ascend Y530

شرکت چینی هواوی به تازگی گوشی هواوی اسند Y530 را تولید و عرضه‌ کرده که از لحاظ ظاهراز زیبایی کمتری برخوردار بوده و ضعف هایی نسبت به گوشی‌های سری P و G این شرکت دارد.

- طراحی و ساخت

خوشبختانه Y530 نسبت به دیگر گوشی‌های سری Y از عملکرد و کیفیت بهتری برخوردار است. اگرچه قاب این گوشی، یکدست از پلاستیک ساخته شده، اما از کیفیت خوبی بهره‌مند بوده و از گوشی‌های پلاستیکی دیگر بازار، قابل قبول‌تر است.

- صفحه نمایش

هواوی Y530 از یک نمایش‌گر 4.5 اینچی با کیفیتی معادل 480 در 854 پیکسل با یک تراکم پیکسلی 218 بهره می‌برد که قابل قبول به نظر می‌رسد.

- دوربین

هواوی اسند Y530 هم همانند اکثر گوشی‌های میان رده‌ بازار، از یک دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی که قادر است تصاویری با کیفیت 2592 در 1944 پیکسل را ثبت کند و یک دوربین دوم با کیفیت VGA برای مکالمات تصویری بهره می‌برد. به علاوه این گوشی دارای یک فلاش LED است تا کاربران در شرایط نوری ضعیف نیز بتوانند عکس‌های مناسبی بگیرند.

- مزایا:

پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSD

پردازنده‌ی دو هسته ای

دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی

باتری با عملکرد مناسب

- معایب:

حافظه‌ی داخلی کم

جواد ودودزاده
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
۰
۰
لومیا 520 و 630 و 530 و اینا هم هستن
ش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
به نظرم گوشی LG L40 به نسبت قیمت و كیفیتش تو رنج زیر 400 عالیه
گمنام
United States
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
بهترین گوشی فقط یازده دوصفر.مقرون به صرفه و بدون دوربین
مرتضی یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۰
لطفا یك برنامه برای ویرایش فیلم رایگان مثل برش و وصل كردن فیلم به هم معرفی كنید. باسپاس از تهران
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
۰
۰
خوبه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها