این روزها ترفندها، خبرها و آموزش‌های مرتبط با اندروید 5 زیاد است، بالاخره اندروید 5 تحولی مهم در سیستم‌عامل اندروید به‌شمار می‌رود و همه‌ کاربران شیفته‌ امکانات جدید آن هستند.
کد خبر: ۷۴۸۵۱۲
دسترسی به تنظیمات سریع در اندروید 5

این روزها ترفندها، خبرها و آموزش‌های مرتبط با اندروید 5 زیاد است، بالاخره اندروید 5 تحولی مهم در سیستم‌عامل اندروید به‌شمار می‌رود و همه‌ کاربران شیفته‌ امکانات جدید آن هستند.

همان‌طور که می‌دانید اندروید 5 تغییرات بسیاری داشته و امکانات بسیاری را نیز در خود جای داده است. برخی از امکانات از آن حذف شده و برخی دیگر نیز حذف نشده اما روش دسترسی به آنها تغییر کرده است. یکی از این امکانات که روش دسترسی متفاوتی برای آن درنظر گرفته شده بخش Quick Settings یا همان تنظیمات سریع است. تنظیمات سریع به شما این امکان را می‌دهد تا بسرعت امکانات مختلفی از جمله بلوتوث، وایرلس، ارتباطات دیتا، چرخش خودکار صفحه، میزان روشنایی صفحه‌نمایش و... را مدیریت کنید.

پیش از انتشار اندروید 5 در نسخه‌های سری 4 شما می‌توانستید صفحه را از بالا به پایین بکشید، سپس روی آیکون تنظیمات فشار دهید تا تنظیمات سریع به‌نمایش درآید. همچنین برای انجام سریع‌تر این کار می‌توانستید با فشار همزمان دو انگشت خود صفحه را از بالا به پایین بکشید تا بسرعت صفحه‌ تنظیمات سریع برای شما نمایش داده شود.

میانبر دو انگشتی در اندروید 5 نیز وجود دارد، اما چنانچه به استفاده از روش اول عادت کرده‌اید باید گفت آیکون دسترسی به تنظیمات سریع جای خودش را به آیکون مدیریت کاربران داده است.

برای دسترسی به تنظیمات سریع در اندروید 5 ‌باید به این روش عمل کنید:

1 ـ مانند گذشته با یک انگشت صفحه را از بالا به پایین بکشید تا پیام‌های مرکز اطلاع‌رسانی برای شما به‌نمایش درآید.

2 ـ اکنون در این صفحه دوباره عملیات مرحله‌ اول را تکرار کنید. (توسط یک انگشت صفحه را از بالا به پایین بکشید)

3 ـ مشاهده می‌کنید که گزینه‌های تنظیمات سریع در بالای پنجره‌ قبلی به‌نمایش درآمده و به این ترتیب براحتی می‌توانید همچون گذشته از آنها استفاده کنید.

توجه: در بالای گزینه‌های تنظیمات سریع، آیکون‌هایی برای دسترسی به بخش‌های مدیریت باتری و تنظیمات دستگاه نیز وجود دارد که با فشار روی هریک از آنها به بخش‌های مربوط هدایت خواهید شد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها