جاده ابریشم میان ویندوز و اندروید

انتقال آسان فایل‌ها بین اندروید و ویندوز

راه‌های بسیاری برای انتقال فایل‌ها از رایانه شخصی‌ وجود دارد. یکی از بهترین روش‌هایی که این روزها می‌توان به آن اشاره کرد، برنامه‌ AirDroid برای سیستم عامل اندروید است؛ اما اخیرا برنامه‌ رایگان Pushbullet که برای اندروید و iOS طراحی شده توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۷۴۷۸۸۳
انتقال آسان فایل‌ها بین اندروید و ویندوز

راه‌های بسیاری برای انتقال فایل‌ها از رایانه شخصی‌ وجود دارد. یکی از بهترین روش‌هایی که این روزها می‌توان به آن اشاره کرد، برنامه‌ AirDroid برای سیستم عامل اندروید است؛ اما اخیرا برنامه‌ رایگان Pushbullet که برای اندروید و iOS طراحی شده توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

یکی از فواید عمده‌ این برنامه این است که نقل و انتقال فایل را به طرز عجیب و غیرقابل باوری ساده و آسان کرده است، طوری‌که شما فقط با چند کلیک می‌توانید فایل‌هایتان را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل کنید و از همه جالب‌تر این‌که ارتباط میان دستگاه‌‌های شما همیشگی خواهد بود؛ به این معنی که دیگر لازم نیست هر بار که می‌خواهید از برنامه استفاده کنید به دستگاه مورد نظرتان وصل شوید و چند کلیک اضافه‌تر خرج کنید.

البته که نمی‌توان Pushbullet را با ایردروید مقایسه کرد یا این‌که آن‌را جایگزینی برای ایردروید دانست، زیرا هریک از این برنامه‌ها کارایی خاص خودشان را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از تفاوت‌هایی که این‌دو با هم دارند این است که Pushbullet دسترسی تمام و کمالی را که ایردروید در اختیارتان قرار می‌دهد، ندارد اما در عوض، امکان نقل و انتقال فایل‌ها، نوشته‌ها و پیام‌ها را از دستگاهی به دستگاه دیگر برایتان فراهم می‌کند. برای مثال با این برنامه می‌توانید عکسی را که با تلفن همراهتان گرفته‌اید فقط با چند کلیک به رایانه شخصی‌تان منتقل کنید یا موزیکی را که تازه با رایانه دانلود کرده‌اید، به تلفن‌تان بفرستید.

اگر از ایردرویدی‌ها هستید، احتمالا هنوز به پاسخ قطعی برای این‌که چرا باید به جای همراه قدیمی‌تان از Pushbullet استفاده کنید، نرسیده‌اید. پاسخ اینجاست که این برنامه برای اندرویدی‌ها امکانی را فراهم کرده است که از طریق آن می‌توانند تمام اخطارهای تلفن‌ همراه یا همان نوتیفیکیشن‌ها را از طریق شیوه‌ مخصوصی که این برنامه برای ارتباط و همراهی با رایانه شخصی دارد، روی دسکتاپ خود داشته باشند. به این ترتیب شما می‌توانید تماس‌ها، پیامک‌ها و پیغام‌های مربوط به برنامه‌های جدید یا به‌روزرسانی آنها را روی رایانه شخصی‌تان داشته باشید. البته اگر مایل نباشید از موارد ذکر شده باخبر شوید، Pushbullet در تنظیماتش امکان از کار انداختن آن‌را برایتان فراهم کرده است.

این نکته را فراموش نکنید برای این‌که بتوانید تمام کارهایی را که در بالا گفته شد با Pushbullet انجام دهید، باید یک نسخه از آن‌را روی تلفن همراه و یک نسخه از آن‌را روی ویندوز رایانه شخصی‌تان نصب کنید. پس از آن، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با وارد‌کردن حساب کاربری گوگل‌تان، به هر دو برنامه وارد شوید و به این ترتیب دستگاه‌هایتان را برای رد و بدل کردن فایل‌ها آماده کنید.

اگر بخواهید یک فایل موسیقی را از رایانه به تلفن همراهتان منتقل کنید، باید چه کنید؟ فرض کنید فایل مورد نظر شما با این آدرس
C:|Users|Me|Music|GroovyTune.mp3 شروع می‌شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پنجره‌ File Explorer باز کنید و آن‌را به همان مقصد هدایت کنید. پس از آن روی فایل راست کلیک کنید و نشانگر موس را روی گزینه‌ Pushbullet برای لحظاتی نگه دارید تا پنجره‌ای مقابل آن ظاهر شود که در آن فهرست دستگاه‌های شما قرار دارد. حالا تلفن همراهتان را در فهرست انتخاب کنید و یک کلیک و تمام. در این لحظه پیامی در صفحه‌ دسکتاپ شما ظاهر می‌شود که شما را از آپلود کردن فایل‌تان مطلع می‌کند.

البته این برنامه با وجود سرعت و سهولت بی‌نظیرش، محدودیت‌هایی نیز دارد که یکی از آنها محدود کردن حجم فایل‌های قابل انتقال است که برای مبتدیان فقط 25 مگابایت در نظر گرفته شده است. نکته‌ دیگر این‌که شما نمی‌توانید چند فایل را همزمان منتقل کنید مگر این‌که آنها را در فایل زیپی قرار دهید که حجمش بیشتر از 25 مگابایت نباشد.

درست است که این برنامه بدون نقص نیست اما اگر به دنبال شیوه‌ آسان و سریعی هستید تا با هر بار جستجو دستگاه‌ها را به یکدیگر مرتبط کنید، Pushbullet را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

نسیم اسلامپور / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی حیطه ای
Japan
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
نرم افزارش كار نمیكنه،سایت گوگل جواب نمیده،وصل نمیشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها