این دروبین ویژه، آیفون شما را به یک دوربین عکاسی نیرومند تبدیل خواهد کرد

چگونه با آیفون عکاسی حرفه‌ای کنیم؟

دوربین آیفون بعدی، کیفیتی همانند دوربین های دی.اس.ال.آر خواهد داشت

دوربین آیفون بعدی دو لنزه می‌شود

طبق برخی خبرها، اپل قصد دارد در ساخت دوربین آیفون بعدی از نوعی فناوری به نام سامانه دولنزه برای بهبود قابل توجه کیفیت عکس های گرفته شده استفاده کند.
کد خبر: ۷۴۵۳۹۱
دوربین آیفون بعدی دو لنزه می‌شود

جام جم کلیک: یکی از مواردی که شرکت های بزرگ سازنده تلفن همراه بر روی آن تمرکز زیادی می کنند، دوربین است. در چند سال اخیر کیفیت دوربین های قرار گرفته در گوشی های همراه افزایش چشمگیری یافته است و حتی دوربین دومی نیز برای انجام گفتگوهای تصویری به جلوی گوشی ها اضافه شده است. اما این روند در چند سال آینده به کجا می انجامد؟

اصلی ترین دشواری موجود در طراحی دوربین های تلفن همراه، کمبود فضا برای آن است. از آنجا که گوشی های همراه هر روز باریک تر می شوند، دانشمندان باید راهی برای کاهش حجم فناوری های دوربین های معمولی عکاسی و گنجاندن آن در بدنه باریک گوشی همراه بیابند. به هر حال، این تلاش ها در چند سال اخیر به بهبود قابل توجه کیفیت این دوربین آنها انجامیده است.

یکی از بهترین دوربین های ارائه شده برای تلفن همراه توسط شرکت پاناسونیک بوده است. این شرکت دوربینی با نام Lumix CM1 ارائه کرده که از وضوح تصویر 20 مگاپیکسل برخوردار است. البته این دستگاه بر خلاف روند موجود که یک گوشی خوب با دوربینی با کیفیت به بازار عرضه می شود، در واقع یک دوربین است که قابلیت مکالمه هم دارد!

اما طبق اعلام برخی منابع، ظاهرا اپل قصد دارد تا در آیفون بعدی خود، مشتریانش را با ارئه دوربینی با کیفیت بسیار بالا شگفت زده کند. با اینکه مدت زیادی از عرضه پرچمدار این شرکت یعنی آیفون 6 و نیز آیفون 6 پلاس نمی گذرد، اما طبق برخی اخبار غیر رسمی، اپل قصد دارد در آیفون بعدی از «سامانه دو لنزه» برای دوربین خود استفاده کند و به این ترتیب، کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین را به کیفیت دوربین های حرفه ای دی.اس.ال.آر نزدیک تر سازد.

البته در حال حاضر در گوشی HTC One M8، از فناوری مشابهی استفاده می شود. در این گوشی نیز لنز دوم، اطلاعات گرافیکی بیشتری را به اطلاعات جمع آروی شده از لنز اول می افزاید. دوربین این گوشی به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند فوکوس دوربین را تغییر داده و بر تصاویری با کیفیت از اجسام و افراد موجود فاصله نزدیک و یا دور تهیه کند.

طبق اخبار غیر رسمی اعلام شده، اپل قرار است از نوعی فناوری به نام «کورفوتونیکز» (Corephotonics) برای ساخت دوربین نسل بعدی آیفون استفاده کند. این فناوری سبب می شود که هر یک از لنزها، تصویری را با سطح زوم متفاوتی ثبت کنند. به این ترتیب، امکان زوم کردن بهتر بدون نیاز به لنزهای متحرک (نظیر دوربین های معمولی) نخواهد بود.

سامانه دو لنزه از ترکیب یک دوربین 13 مگاپیکسلی (با زاویه دید باز) و یک لنز تله (با زاویه دید بسته) تشکیل می شود و به این ترتیب، تصویر حاصل شده دارای کیفیت سه برابر زوم اپتیکال خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید آیا اپل در آیفون بعدی این دوربین بسیار با کیفیت را جای خواهد داد یا خیر.

صالح سپهری فر
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها