هوای پاکیزه از غذا و آب برای انسان ضروری تر است. کافیست یک لحظه هوای آلوده تنفس کنیم تا اثرات مخرب آن برسلامتی برای یک عمر گریبان‌گیر ما شود.
کد خبر: ۷۴۴۴۱۹
آزمایشگاه تشخیص آلودگی هوا را به لباستان آویزان کنید

جام جم کلیک: هوای پاکیزه از غذا و آب برای انسان ضروری تر است. کافیست یک لحظه هوای آلوده تنفس کنیم تا اثرات مخرب آن برسلامتی برای یک عمر گریبان‌گیر ما شود.

همان‌طور که می‌دانید در شهرهای بزرگی همچون تهران در برخی از میادین اصلی، تابلوهای بزرگ نشان دهنده میزان آلودگی هوا وجود دارد. این تجهیزات گران‌قیمت فقط کیفیت هوای حوالی آن منطقه را به ما نشان می‌دهد و برای همه نقاط در دسترس نیست.

گجت پوشیدنی TZOA یک مثلث زیبا است که همانند مدال می‌توانید آن را به لباس خود آویزان کنید. این گجت درحقیقت یک آزمایشگاه کوچک تشخیص آلودگی هوا است.

نحوه کار این وسیله بدین صورت است که دارای سنسورهای تشخیص کیفیت مواد و ذرات معلق در هوا است و در هر لحظه به شما می‌گوید که هوایی که استشمام می کنید سالم است یا خیر.

همچنین TZOA می‌تواند میزان اشعه فرا‌بنفش در فضاهای خارجی را نیز اندازه بگیرد و توسط چراغ های LED که روی آن تعبیه شده است هشدارهای لازم را به اطلاع شما برساند.

با توجه به اینکه بیش از 90 درصد اوقات ما در مکان‌های بسته سپری می‌شود، ابزار فوق با اندازه‌گیری کیفیت هوا در منزل یا محیط کارتان پیغام های لازم را با استفاده از Bluetooth به برنامه انحصاری خود روی گوشی همراه می فرستد و به عنوان مثال می گوید که پنجره ها را بازکنید و یا شمع را خاموش کنید.

گجت TZOA یک دستیار سلامتی برای ورزشکاران، کودکان و سالمندان است و مسیر پیاده‌روی شما را به‌صورت روزانه بررسی کرده و سالم ترین مسیر را روی نقشه به شما نشان می‌دهد.

این گجت پوشیدنی کارآمد در حال حاضر در مراحل تحقیق و آزمایشات اولیه بسر می‌برد و به احتمال زیاد تا پایان سال 2015 به بازار مصرف وارد می شود.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها