مخابرات هیچ کس را رقیب خود نمی‌بیند

سود 150 میلیارد تومانی مخابرات از شرکت‌های اینترنتی

ترفند تبلیغات و تشویق کاربران برای شرکت در مسابقات پیامکی یکی از راه هایی است که شرکت های مخابراتی در ایران به آن رو آورده اند.
کد خبر: ۷۴۲۳۳۳
بازی سودجویانه مخابرات با خیال پردازان

به گزارش جام جم کلیک به نقل از ابتکار: ترفند تبلیغات و تشویق کاربران برای استفاده از این سرویس یکی از راه هایی است که شرکت های مخابراتی در ایران به آن رو اورده اند.

با ورود ابزار های جدید گفتگوی اینترنتی، استفاده از خدمات تماس و پیام نوشتاری اپراتورهای تلفن همراه در ایران رفته رفته کمتر می‌شود. اپراتورهایی که یک بازار انحصاری در اختیار دارند و از راه خدمات بدون هزینه ای مانند ارسال پیامک درامد هنگفتی داشتند حالا این درآمد را از دست رفته می‌بینند.

امید این فعالان اقتصادی برای فیلتر شدن ابزار هایی مانند وایبر کمرنگ شد و حالا راهی به جز کنار آمد با این ابزارها ندارند. ابزار هایی که با اینترنت طاقت فرسای اپراتورهای تلفن همراه در ایران نیز کار می‌کنند و صورت حسابی نیز برای کاربران ارسال نمی‌کنند.

هشدار! امروز اخرین مهلت برای قرعه کشی است و اسم شما هنوز وارد لیست قرعه کشی ماشین شاسی بلند نشده. در مسابقه ما شرکت کنید. سوال: هویج چه رنگی است؟ 1. قهوه ای 2. زرد 3. قشنگ 4. راهنمای 10 امتیازی. هر پیامک 150 تومان.

پیامک هایی با محتوایی به شدت شبیه متن بالا هر روز به گوشی کاربران تلفن همراه در ایران چندین بار در هفته ارسال می‌شود. افراد با هوشی که این بازی ها را راه اندازی کرده اند با توافق مخابرات و به دست آوردن لیست شماره های اپراتورها این بازی را با کاربران انجام می‌دهند.حتی اگر درصد کمی فریب بخورند و وارد این بازی شوند شرکت ارسال کننده این متن ها درآمد خوبی خواهد داشت. با ورود تلفن های هوشمند از سرویس های پیامک اپراتورها به جز مواردی مانند مسابقه برنامه نود یا برنامه هایی مشابه کسی از سرویس مخابرات استفاده نمی‌کند و این مسئله باعث کاهش زیاد درآمد مخابرات شده.

ترفند تبلیغات و تشویق کاربران برای استفاده از این سرویس یکی از راه هایی است که شرکت های مخابراتی در ایران به آن رو اورده اند. واگذاری شماره مشترکان به شرکت های تبلیغاتی کاری غیر قانونی است که هنوز انجام می‌شود. حتی اگر کد مورد نظر را برای اپراتورها ارسال کنید و بخواهید که ارسال پیامک تبلیغاتی متوقف شود. این پیامک ها متوقف نمی‌شوند. ارسال نابهنگام این پیامک ها نوعی ورود به حوزه خصوصی مشترک است.

سودجویی شرکت های تبلیغاتی از رویاپردازی مشترک ها با مجوز اپراتورها صورت می‌گیرد. رویای پولدار شدن و داشتن ماشین شاسی بلند جای حساسی است که این شرکت ها دست روی آن گذاشته اند هر مشترک مبلغی از شارژ خود را خرج خیال پردازی می‌کند و شرکت مورد نظر تعداد نامعلومی از 150 تومان های هزینه شده برای ارسال پیامک ها را به جیب می‌زند.

منبع: ابتکار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ولی عظیم زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
با سلام
اگر واقعیت داشته باشد وای بحال ما ایرانیان كه دم از اسلام می زنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۰
من كاملا مواق گفته های شما هستم
اصلا حرف دل من و زدید
خیلی ممنون

نیازمندی ها