گوگل این بار ضعف‌های سیستم عامل محصولات اپل را افشا کرد

افشاگری‌های گوگل به سیستم‌عامل OS X رسید

شرکت مایکروسافت بتازگی حفره ‌امنیتی جدیدی را در سیستم‌عامل ویندوز خود پیدا کرده که به نظر می‌رسد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
کد خبر: ۷۴۲۱۹۸
مایکروسافت به حفره امنیتی ویندوز اعتراف کرد

شرکت مایکروسافت بتازگی حفره ‌امنیتی جدیدی را در سیستم‌عامل ویندوز خود پیدا کرده که به نظر می‌رسد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

این حفره امنیتی که به لایه Schannel ویندوز مربوط است، می‌تواند راه ورود هکر‌ها به سرورهای اینترنتی را باز کرده و آنها را با خطر امنیتی روبه‌رو کند. شرکت مایکروسافت به تمام شرکت‌های وب‌سرور و کاربران خانگی اعلام کرده هر چه سریع‌تر سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند تا اقدامات امنیتی لازم صورت گیرد. با این‌که این حفره امنیتی از ویندوز ۹۵ در سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد اما هنوز هیچ حمله سایبری‌ گزارش نشده که نشان دهد هکرها مسیر خود را از این حفره باز کرده‌اند. کاشف این حفره امنیتی یکی از مهندسان IMB با نام روبرت فری‌من است که مدیریت پژوهش‌های امنیتی x-force این شرکت را برعهده دارد. اکنون مایکروسافت با ارائه یک به‌روزرسانی برای ویندوز از نسخه ویستا به بعد توانسته این مشکل را تا حد زیادی کنترل کنند. همچنین شرکت‌هایی که از ویندوز سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از patchهای مایکروسافت این مشکل را حل کنند. سال پیش نیز مایکروسافت توانسته بود سه حفره امنیتی دیگر را کشف کند که میزان خطرناک بودن آنها با حفره امنیتی Schannel برابری می‌کرد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها