نابودی خودروهای پرنده در مرحله آزمایش

وقتی از آسمان خودرو می‌بارد

سانحه هوایی برای بالن های اینترنت گوگل این بار در آفریقای جنوبی

بالن‌های گوگل هم دچار سانحه شدند!

شرکت گوگل در راستای دسترسی بیش از 5 میلیارد نفر از جمعیت جهان به اینترنت پرسرعت وای فای، پروژه بالن های اینترنتی گوگل با نام Google´s Project Loon را از سال گذشته شروع کرده است. این بالن ها در ارتفاع 19 کیلومتری از سطح زمین و بالاتر از جو زمین شروع به پرواز مداوم می کنند. این ارتفاع 2 برابر بالاتر از ارتفاع هواپیمای مسافربری است.
کد خبر: ۷۴۱۳۳۱
بالن‌های گوگل هم دچار سانحه شدند!

جام جم کلیک: شرکت گوگل در راستای دسترسی بیش از 5 میلیارد نفر از جمعیت جهان به اینترنت پرسرعت وای فای، پروژه بالن های اینترنتی گوگل با نام Google´s Project Loon را از سال گذشته شروع کرده است. این بالن ها در ارتفاع 19 کیلومتری از سطح زمین و بالاتر از جو زمین شروع به پرواز مداوم می کنند. این ارتفاع 2 برابر بالاتر از ارتفاع هواپیمای مسافربری است.

این بالن ها تا به حال 3 بار دچار سانحه شده اند که آخرین آنها در منطقه (کارو) آفریقای جنوبی بوده است. داستان از این قرار است که چوپان پیری که در آن حوالی مشغول زندگی بوده است به ناگاه به این بالن برخورد می کند و به علت اینکه سواد کافی برای تشخیص نام گوگل بر روی آن را نداشته است تصمیم می گیرد که از آن به عنوان بوم نقاشی استفاده کند.

دختر این چوپان متوجه کاربرد این بالن می شود و آن را در اختیار مسئولین قرار می دهد.

به گفته گوگل این بالن بیش از 3 میلیون کیلومتر پرواز کرده است و در حال آزمایش دچار مشکل گردیده است. چند روز پیش گوگل از شروع این پروژه در کشور استرالیا با همکاری اپراتور مخابراتی Telstra پرده برداشت.

امیدواریم هدف این پروژه دسترسی بیشتر مردم به اینترنت سریع و بدون قطعی در مناطق صعب العبور باشد و هدف دیگری از قبیل جاسوسی و اهداف غیر متعارف نداشته باشد.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها