سیستم تبادل ایمیل غیرمحرمانه و بخشی از وب سایت وزارت خارجه آمریکا دچار اختلال شد.
کد خبر: ۷۳۹۶۶۲
شبکه ایمیل غیرمحرمانه وزارت خارجه آمریکا مختل شد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از فارس: سیستم تبادل ایمیل غیرمحرمانه و بخشی از وب سایت وزارت خارجه آمریکا دچار اختلال شد.

وزارت خارجه آمریکا مجبور شد روز جمعه برای مدتی سیستم تبادل ایمیل غیرمحرمانه و بخشی از وب سایت خود را به علت تلاش برای نفوذ به آن از کار بیندازد.

علت این کار به روزرسانی امنیتی اعلام شده و ادعا شده که چنین کاری بر طبق برنامه از قبل تعیین شده صورت گرفته است، اما رسانه‌ها می‌گویند برای تحرکات و اقدامات مشکوک در سیستم‌های یاد شده در این تصمیم گیری تاثیرگذار بوده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا هم در این مورد گفته است: اقدامات نگران کننده در اواخر اکتبر که شبکه رایانه‌ای کاخ سفید مورد حمله قرار گرفت در شبکه وزارت خارجه آمریکا نیز مشاهده شد و متوقف کردن فعالیت سیستم های این وزارتخانه با توجه به همین مساله رخ داده است.

رسانه ها از آفلاین شدن بخشی از سایت وزارت خارجه آمریکا خبر داده اند، هرچند گفته می شود هیچ یک از سیستم های دارای اطلاعات محرمانه دچار اختلال نشده و سرقت اطلاعات هم رخ نداده است. کارکنان این وزارتخانه تا زمان بازگشت شبکه یاد شده به حالت عادی مجبور به استفاده از خدمات جیمیل شدند.

در هفته های اخیر شبکه های رایانه ای وابسته به هواشناسی آمریکا و اداره پست این کشور نیز دچار مشکلاتی شده و اطلاعات شخصی 800 هزار کارمند اداره اخیر در معرض هک شدن قرار گرفت.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها