فناوری آینده

حافظه بی‌محدودیت

معرفی 2 شارژر همراه با قابلیت مسیریابی و کارتخوان بی‌سیم

شارژرهای همراه همه‌کاره

این روزها در حالی که رایانه‌های رومیزی در حال جایگزینی با تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند هستند، در دسترس بودن شبکه‌های بی‌سیم و منابع شارژ همراه به مواردی ضروری تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۹۲۱۶
شارژرهای همراه همه‌کاره
این روزها در حالی که رایانه‌های رومیزی در حال جایگزینی با تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند هستند، در دسترس بودن شبکه‌های بی‌سیم و منابع شارژ همراه به مواردی ضروری تبدیل شده‌اند.
وجود یک شارژر همراه قدرتمند امکان شارژ را در هر زمان و مکان‌‌ برای شما ممکن می‌سازد و همچنین با همراه داشتن یک مسیریاب یا روتر که ‌بتواند به ‌عنوان Hot Spot و کارتخوان بی‌سیم برای حافظه‌های فلش و کارت‌های حافظه عمل کند، می‌توانید ده دستگاه را به‌صورت همزمان به آن وصل و استفاده از اینترنت را برای اطرافیانتان فراهم کنید. اما هیچ کاربری نمی‌تواند این همه وسیله را همه‌جا با خود حمل کند.
از همین‌رو ما دو گجت جدید بازار را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که هر دوی آنها می‌توانند به عنوان یک محصول همه‌کاره همراه و مسیریاب بی‌سیم چندکاره عمل کرده و به تنهایی نقش یک روتر بی‌سیم، اکسس پوینت، ذخیره‌ساز تحت شبکه و یک شارژر همراه را برای شما ایفا کنند.

اولی شارژر همراه و اکسس پوینت بی‌سیم ای دیتا آ.ای است که ترکیبی از یک نقطه دسترسی (اکسس‌پوینت) بی‌سیم، درایو یو.اس.بی، کارتخوان و شارژر همراه است که آن را به یک محصول همه‌کاره همراه تبدیل کرده است. با آ.ای 400 می‌توانید براحتی تصاویر، ویدئوها و اطلاعاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. گجت دوم روتر و شارژر بی‌سیم دی‌آی‌آر ـ 508 ال‌دی لینک است که بزرگ‌ترین قابلیت آن امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات روی فضای ذخیره‌سازی مجازی با استفاده از درگاه یو.اس.بی و کارت حافظه SD است که به‌ اصطلاح SharePort نام دارد. کافی است یک حافظه فلش یا یک هارددیسک اکسترنال را به پورت یو.اس.بی این روتر متصل کنید یا یک کارت حافظه اس.دی درون شیار کارت حافظه بگذارید. برنامه مخصوص SharePort Mobile App را روی گوشی خود که می‌تواند مبتنی‌ بر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید باشد نصب کرده و به اطلاعات درون فلش، هارد یا کارت حافظه خود روی شبکه دسترسی داشته باشید یا آنها را به اشتراک بگذارید. با داشتن این دو وسیله دیگر نیازی به صرف مبالغی گزاف برای خرید موبایل‌ها و تبلت‌هایی با ظرفیت بالا نداشته و به صورت بی‌سیم می‌توانید هر قدر می‌خواهید فضای ذخیره گوشی و تبلت خود را افزایش دهید.

Adata DashDrive Air AE400

ای دیتا آ.ای 400 ترکیبی از یک اکسس‌پوینت بی‌سیم، درایو یو.اس.بی، کارتخوان، شارژر همراه و یک محصول همه‌کاره همراه است. با آ.ای 400 می‌توانید براحتی تصاویر، ویدئوها و داده‌های خود را به صورت بی‌سیم با دیگران به اشتراک بگذارید. این درایو می‌تواند به عنوان یک هات اسپات عمل کند. با وجود یک شارژر همراه قدرتمند نیز شما امکان شارژ دستگاه‌های قابل شارژ خود از طریق پورت یو.اس.بی را در هر زمان و مکان دارید. چند کاره بودن این گجت باعث می‌شود تعداد لوازم موردنیاز روزانه همراه شما در سفر به یک وسیله کاهش پیدا کند. یعنی دیگر به کارتخوان، شارژر همراه و دستگاه وای ـ فای نیازی ندارید. به عنوان یک کارتخوان، آ.ای 400 اجازه انتقال بی‌سیم داده‌ها را میان گوشی‌های موبایل، کارت‌های حافظهSD، درایوهای یو.اس.بی و دیسک درایو‌‌های خارجی می‌دهد.

این گجت حتی می‌تواند ویدئو فول اچ.دی 1080p را برای سه کاربر و به صورت همزمان پخش کرده و پاور بانک داخلی این درایو که ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد، می‌تواند یک آیفون پنج را دو بار به صورت کامل شارژ کند. همچنین می‌تواند با اتصال به شبکه‌های بی‌سیم موجود و با تشکیل یک اتصال Bridge به صورت هات‌اسپات عمل کند. بنابراین تا ده دستگاه می‌توانند از طریق اتصال به آ.ای 400 به اینترنت متصل شوند. درایو آ.ای 400 از استاندارد Samba/WebDAV برای انتقال و به اشتراک‌گذاری اطلاعات درون کارت‌های حافظه‌، فلش دیسک‌ها و دیسک‌های سخت استفاده می‌کند و این داده‌ها را برای دستگاه‌هایی که دارای سیستم‌ عامل‌های لینوکس، ویندوز، اندروید، iOS و OS X باشند، ارسال می‌کند.

D-Link DIR-508L

دی.آی.آرـ 508 ال یک روتر بی‌سیم قابل حمل، سفیدرنگ و مستطیل‌شکل است که قابلیت اتصال و به اشتراک‌گذاری اینترنت و شارژدهی در هر زمان و مکانی را دارد. این روتر کوچک و در عین حال چندکاره، دارای یک باتری لیتیومی قابل شارژ با ظرفیت4000 میلی‌آمپر ساعت است که قابلیت شارژدهی تا هشت ساعت را دارد. دی.آی.آر ـ508 ال قابلیت ارائه سرعت تا 300 مگابیت در ثانیه با امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌های ذخیره شده روی کارت‌های حافظه SD و SDHC را با استفاده از شیار کارت حافظه و قابلیت به اشتراک‌گذاری اطلاعات فلش و هارددیسک را با استفاده از پورت یو.اس.بی برای شما فراهم می‌سازد. همچنین قابلیت عملکرد به عنوان یک روتر بی‌سیم، اکسس پوینت، شارژر و ذخیره‌ساز تحت شبکه را با استفاده از پورت USB خود دارد. با این شارژر و مسیریاب بی‌سیم می‌توانید یک شبکه شخصی و اتصال امن هنگام استفاده از اینترنت در اماکن عمومی که قابلیت ارائه اینترنت بی‌سیم دارند، مانند هتل‌ها یا رستو‌ران‌ها ایجاد کنید. از دیگر قابلیت‌های دی.آی.آر ـ508 ال باید به قابلیت راه‌‌اندازی وای ـ فای حفاظت شده با فشار دکمه WPS و قابلیت دسترسی به دیتای به اشتراک گذاشته شده از طریق نرم‌افزار موجود روی گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد. نصب و راه‌اندازی این مسیریاب جیبی بسیار ساده است. این مسیریاب از یک باتری لیتیوم ـ یونی4000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند حدود هشت ساعت گوشی‌ موبایل یا تبلت‌ را شارژ کند.

اگر به سمت راست این روتر نگاه کنید، در قسمت بالا همان کلید سه وضعیتی را می‌یابید که شما با استفاده از آن می‌توانید این روتر را در سه حالت خاموش، روشن یا شارژر قرار دهید. کمی پایین‌تر از این دکمه یک دکمه دایره‌ای شکل قرار دارد که نامش WPS است. وظیفه دکمه WPS راه‌‌اندازی شبکه بی‌سیم حفاظت شده برای اتصال کاربران به روتر است. در قسمت پایینی لبه سمت راست یک پورت یو.اس.بی 2.0 مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید فلش دیسک یا دیسک سخت خارجی خود را به روتر وصل کرده و اطلاعات درون آنها را به اشتراک بگذارید. در لبه سمت چپ دستگاه، اولین چیزی که به چشم می‌خورد شیار کارت حافظه است که باز هم قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌های روی کارت حافظه را به شما می‌دهد. در کنار این شیار یک سوراخ بسیار ریز نیز جای گرفته که برای ریست کردن روتر به کار می‌رود. قابلیت SharePort Mobile App امکان ذخیره‌سازی اطلاعات روی سرویس‌های ابری مانند Google Drive و اجرای فایل‌های مالتی‌مدیا از راه دور با استفاده از اتصال به اینترنت را می‌دهد. دی.آی.آر ـ508 ال در کار کردن با فایل‌های موسیقی، متن و عکس خیلی خوب کار می‌کرد، ولی در خواندن فولدرها و ویدئوها چنگی به دل نمی‌زند، البته با کار کردن در وب عملکرد بهتری دارد.

با استفاده از قابلیت DLNA این روتر نیز می‌توان اطلاعات به اشتراک‌گذاری شده را روی دستگاه‌های مالتی‌مدیایی مانند تلویزیون یا پخش‌کننده‌های دیجیتال پخش کرد. به این ترتیب، می‌توان گفت با داشتن این روتر همه‌ چیز برای راه‌اندازی یک شبکه خانگی مالتی‌مدیا مهیاست. البته این پورت یو.اس.بی کارآیی دیگری هم دارد و آن این است که می‌توانید با متصل کردن یک مودم دانگل یو.اس.بی به آن از اینترنت آن نیز استفاده کنید یا آن را به اشتراک بگذارید. استفاده از دو نوع فایروال SPI و NAT، استفاده از کلید WPS، بهره‌گیری از قابلیت رمزنگاری WPA/WPA2 و سیستم‌های فیلترینگ همگی به کمک کاربر می‌آیند تا امنیت تامین شود.

جواد ودودزاده / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

منبع: gadget.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها