ا توجه به متفاوت بودن محصولات اپل نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار کامپیوتر، سوالات و مشکلات بسیاری برای کاربران این تجهیزات به وجود آمده است .در ادامه به پاسخ تعدادی از این پرسش‌ها می‌پردازیم.
کد خبر: ۷۳۶۶۰۸
پاسخ به سوالات متداول اکوسیستم اپل

جام جم کلیک: این روزها برند اپل از آیفون گرفته تا لپ تاپ های مک بوک پرو و مک بوک ایر به یکی از انتخاب های اصلی کاربران تبدیل شده است. با توجه به متفاوت بودن این محصولات نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار کامپیوتر، سوالات و مشکلات بسیاری برای کاربران این تجهیزات به وجود آمده است .در ادامه به پاسخ تعدادی از این پرسش‌ها می‌پردازیم:

من کاربر گوشی آیفون 5 هستم و می‌خواهم سیستم‌عامل آن را به نسخه‌ی آی.او.اس 8 به روز رسانی کنم، از طرفی اطلاعات زیادی روی گوشی من ذخیره شده است و نمی‌خواهم آن‌ها را از دست بدهم آیا راهی برای این کار وجود دارد؟

با توجه به اینکه برای به‌روزرسانی آیفون به آی.او.اس 8 به حداقل 4 تا 6 گیگابایت فضای خالی احتیاج است در ابتدا برای بسیاری از کاربران این امر محال است ولی راه حل دیگری نیز برای به‌روزرسانی وجود دارد. بدین ترتیب که ابتدا آخرین نسخه نرم افزار iTunes را روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس آیفون را با کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید و سپس با نرم افزار iTunes آیفون خود را به روز رسانی نمایید.

انتقال عکس به لپ تاپ و سپس ایمیل آنها به چه صورت است؟

با توجه به نوع گوشی و نوع لپ تاپ انتقال عکس به آن متفاوت است. این امر ممکن است خیلی راحت و یا مشکل باشد.

به عنوان نمونه بین آیفون و کامپیوتر مک به صورت خودکار و با استفاده از اینترنت، عکس های شما به iPhoto روی کامپیوتر مک منتقل می‌شود. ولی برای این کار نیاز به حساب کاربریiCloud یکسان روی هر دو دستگاه دارید و یا اینکه به‌راحتی با اتصال کابل USB می‌توانید عکس های خود را به برنامه iPhoto انتقال دهید.

به طور کلی فضای ابری Dropbox یکی از بهترین گزینه‌ها برای به اشتراک گذاری عکس‌ها است که برای همه پلتفرم ها نسخه‌های مختلف آن موجود است. شما به‌راحتی می‌توانید عکس‌های خود را روی دراپ‌باکس بارگذاری کرده و سپس لینک آن را ضمیمه ایمیلتان کنید تا دوستانتان بتوانند عکس های شما را دانلود کنند.

هنگامی که دیگران به آیفون من زنگ می‌زنند پس از چندین بار شماره‌گیری گوشی زنگ می‌خورد علت چیست؟

یکی از امکانات جدیدی که ازآی.او.اس 6 به بعد به آیفون اضافه شده است گزینهDo not disturb است. این امکان باعث می‌شود که گوشی شما تا سه بار بی‌صدا زنگ بخورد و دفعه چهارم تازه صدای زنگش به گوش برسد. این قابلیت در شب هنگام برای حذف تماس های غیرضروری کارایی دارد.

موضوع اینجاست که در آی.او.اس 7 و آی.او.اس 8 این قابلیت در دسترس کاربر و در control center جای گرفته است. بنابراین امکان اینکه ناخودآگاه و به اشتباه فعال شود زیاد است.

من میخواهم سیستم عامل کامپیوترم را به یوسمیت به‌روز کنم ولی نگران از دست دادن اطلاعات ذخیره شده روی آن هستم، راه حلی برای آن وجود دارد؟

سیستم عامل یوسمیت آخرین نسخه از سیستم‌های عامل مک او.اس.ایکس برای کامپیوترها و لپ تاپ های اپل است. اگر شما نسخه پیش از آن روی کامپیوترتان نصب باشد با مشکلی مواجه نخواهید شد. ولی برای اطمینان توصیه می‌شود با استفاده از برنامهTime Machine از کامپیوترتان نسخه پشتیبان تهیه فرمایید.

این برنامه به صورت پیش فرض روی کامپیوتر مک شما نصب است.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها