تصاویر 73 هزار دوربین مداربسته روی اینترنت قرار گرفت

هکر روسی، تصاویر خصوصی143دوربین مداربسته ایرانی را منتشر کرد

صاحب وب‌سایتی در مسکو با هک کردن بیش از 73 هزار دوربین مدار بسته کشورهای مختلف دنیا، اقدام به پخش آنلاین تصاویر آنها در فضای مجازی کرده است. از این تعداد 143 دوربین متعلق به ایران است.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۹
هکر روسی، تصاویر خصوصی143دوربین مداربسته ایرانی را منتشر کرد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از خبرآنلاین: صاحب وب‌سایتی در مسکو با هک کردن بیش از 73 هزار دوربین مدار بسته کشورهای مختلف دنیا، اقدام به پخش آنلاین تصاویر آنها در فضای مجازی کرده است. از این تعداد 143 دوربین متعلق به ایران است که تصاویرشان به شکل آنلاین در این وب‌سایت پخش می‌شود. دوربین‌هایی که مورد حمله سایبری وب‌سایت insecam قرار گرفته متعلق به کشورهای مختلف دنیاست و تصاویر آنها از مکان‌های عمومی همچون تفریحگاه‌ها و پارکینگ‌ها تا نقاط خصوصی همچون منازل افراد را دربر می‌گیرد. به نظر می‌رسد این دوربین‌ها از مدل‌ها و سازندگان مختلف هستند. براساس این گزارش ایران نیز از این حمله سایبری در امان نبوده و بیش از 140 دوربین هک شده به این کشور اختصاص دارد؛ خبری که هنوز از سوی مقامات رسمی کشور تایید یا تکذیب نشده است.

هنوز هویت صاحب این وب‌سایت پنهان مانده است اما او در وب‌سایتش انگیزه این اقدام خود را نشان دادن اهمیت تنظیمات امنیتی عنوان کرده است. همچنین او اشاره کرده که امکان خارج شدن دوربین‌های هک شده از فهرست این وب‌سایت به سادگی و تنها با تغییر گذرواژه دوربین‌های هک شده امکان‌پذیر است.

شما میتوانید فیلم مربوطه را اینجا ببینید

http://nama.jamejamonline.ir/Newspreview/1720696245922379551

منبع: خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها