بر اساس گزارشات منتشر شده، منع استفاده از آیفون و آیپد شرکت اپل در روسیه از اولین روز سال ۲۰۱۵ اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۴۹۳۷
استفاده از آیفون و آیپد از ابتدای ۲۰۱۵ در روسیه ممنوع می شود

به گزارش جام جم کلیک به نقل از دیجیاتو: بر اساس گزارشات منتشر شده، منع استفاده از آیفون و آیپد شرکت اپل در روسیه از اولین روز سال ۲۰۱۵ اجرایی خواهد شد. در ابتدا به نطر می رسد این خبر نیز حرکتی مشابه اقدام گروه تجاری ای باشد که در آن تندیس یادبود استیو جابز در سنپترزبورگ را نابود کردند. اما ظاهرا دلیل اصلی این اقدام نگرانی مقامات روسی در مورد سرویس iCloud است.

در قانون جدید استفاده از هر گونه دستگاهی که سرویس آی کلاد شرکت اپل در آن وجود داشته باشد، منع شده است. دلیل وضع این قانون، نگهداری آنلاین فایل ها و اطلاعات (به جای نگهداری آنها در فضای ذخیره سازی محلی) در سرویس آی کلاد شرکت اپل است.

سرورهای مورد استفاده این شرکت در کشور امریکا قرار دارند و نه در روسیه، قانون یاد شده صرفا برای ضربه زدن به این شرکت نیست، چرا که قرار است برای تمامی سرویس های آنلاین از جمله شبکه های اجتماعی نیز اجرایی گردد.

اپل می تواند سرورهایی را نیز در روسیه داشته باشد اما این خبر خوش آیندی برای علاقه مندان تکنولوژی نخواهد بود. حتی ممکن است روسیه اجرای قانون مورد بحث را در سطح خرده فروشی ها نیز اعمال نماید که به نظر نمی رسد چندان به مذاق شرکت اپل خوش بیاید. کسانی که در حال حاضر در روسیه آیفون یا آیپد دارند و از سرویس آی کلاد نیز استفاده می کنند، ممکن است به صورت دائمی توسط مقامات این کشور تحت تعقیب قرار گیرند.

منبع: دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۰
۰
سلام
نوار مربوط به دسترسی به بخشهای مختلف سایت بسیار آزار دهنده است لطفا در بالای صفحه ثابتش كنید

با تشكر

نیازمندی ها