راهنمای خرید فضای ذخیره داده وای- فای با باتری درون ساخت و قابلیت شارژ گجت‌های همراه

هارد اکسترنال بی‌سیم یا شارژر همراه!؟

این هارد دیسک‌های اکسترنال به دو صورت بی‌سیم و باسیم به دستگاه‌های مختلف متصل شده و قادرید با گوشی موبایل و یا تبلت اندرویدی و iOS خود نیز فیلم‌های هارد را مشاهده کنید.
کد خبر: ۷۳۴۹۱۳
هارد اکسترنال بی‌سیم یا شارژر همراه!؟

جام جم کلیک: تقریبا همه هارد دیسک‌های اکسترنال (فضای ذخیره داده خارجی) USB در ظاهر کم و بیش مشابه هم به نظر می‌رسند و موارد استفاده مشابهی هم دارند. البته قیمت آنها نیز نشانه شاخصی از کارایی و کیفیت کار آنها است. خوشبختانه این روزها کابل و درگاه اتصال (پورت) یو.اس.بی تنها گزینه اتصال پذیری (کانکتیویتی) دیسک‌های سخت خارجی موجود در بازار نیستند و فضاهای ذخیره خارجی وایرلسی (بی‌سیم) مانند سیگیت وایرلس پلاس (Seagate Wireless Plus) و ای دیتا دش درایو ایر وایرلس (Adata DashDrive Air AE800 Wireless HDD and Power Bank) را نیز می‌توان در بازار یافت. به لطف انطباق‌پذیری با اتصال USB 3.0 ، دسترسی به سرعت خواندن داده‌ای برابر با 110 مگابایت بر ثانیه (MB/s) برای همه آنها ممکن شده است.

قابلیت بسیار جالبی که آنها را از دیگر انواع فضاهای ذخیره داده خارجی متمایز می‌سازد، وای-فای تعبیه شده و باتری درون ساختشان است. این دو ویژگی با هم، شما را قادر می‌سازد تا یک نقطه داغ (هات اسپات) موبایلی ایجاد کنید که فضای ذخیره داده را به‌صورت وایرلس برای سیستم‌های کلاینت دیگر قابل دسترس می‌سازد. شما می‌توانید این درایو ذخیره داده بی‌سیم را در کیف یا کوله‌پشتی خود بگذارید و در هر جایی که هستید قادرید تا توسط تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود به مجموعه محتوای رسانه‌ای موجود در هارد خود دسترسی کامل داشته باشید. توسط این دو فضای ذخیره‌ساز می‌توانید محتوای چند رسانه‌ای خود را به گجت های دارای قابلیت DLNA مانند تلویزیون‌های هوشمند ، بلو- ری پلیرها و کنسول‌های بازی و موبایل‌ها و تبلت‌های دوستان نیز استریم (نوعی پخش و اشتراک‌گذاری محتوای رسانه‌ای از طریق شبکه بی‌سیم) کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت میان گذر اینترنتی (Internet pass-through) اینگونه فضاهای ذخیره داده بی‌سیم، شما بین دسترسی آفلاین و آنلاین داده‌ی ذخیره شده در هارد خود حق انتخاب دارید. البته نمی‌توانید از هر دوی این قابلیت‌ها به‌طور همزمان استفاده کنید و فعال‌سازی و تنظیمات آسان به همراه تجربه روان کاربر، نیازمند کارایی وای- فای خوب و رابط کاربری مناسبی است که مورد استفاده قرار می‌دهید.

هر دو شرکت سازنده این هاردها برنامکی (app) خاص خود را جهت اجرا روی گجت‌های همراه مدرن امروزی به همراه محصول خود ارائه می‌دهند. سرعت وای- فای هر دوی این هارد ها به سرعت وای- فای استاندارد 5 مگابایت بر ثانیه که برای استریم موزیک و ویدئو لازم است، نزدیک است. اما شما برای انتقال بی‌سیم فایل‌های بزرگ داده با آنها باید مدتی انتظار بکشید. برنامک همراه این دو دیسک سخت قادر است تا با دسته‌بندی فایل‌های رسانه‌ای در رده‌هایی تعریف شده از قبیل عنوان، سبک یا خواننده آهنگ، همه کارهای مورد لزوم را انجام دهد.

دیسک سخت وایرلس سیگییت در دو نوع پانصد و هزار گیگابایتی و فضای ذخیره بی‌سیم ای دیتا فقط با ظرفیت پانصد گیگابایت در بازار یافت می‌شود. هر دو این توانایی را دارند که یک فیلم‌ اچ.دی را با سه دستگاه مختلف به صورت همزمان به اشتراک بگذارند. محدوده پوشش‌دهی این هارد دیسک‌ها به‌صورت بی‌سیم تا 10 متر می‌رسد. ما در اینجا دو نوع از انواع موجود در بازار این فضاهای ذخیره خارجی را انتخاب کرده‌ایم که به شرح زیر به مقایسه آنها می‌پردازیم.

سیگیت وایرلس پلاس

این هارد دیسک اکسترنال سبک و ظریف طراحی شده است و قادر است به دو صورت بی‌سیم و باسیم به دستگاه‌های مختلف متصل شود. شما می‌توانید با گوشی موبایل و یا تبلت اندرویدی و IOS خود نیز این فیلم‌ها را مشاهده کنید. این محصول دارای یک باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ داخلی است. باتری این هارد دیسک قادر است تا 10 ساعت به صورت بی‌سیم برای شما فیلم پخش کند.

ای دیتا دش درایو ایر AE800 وایرلس

یک هارد دیسک با سه قابلیت متفاوت است که از پورت یو.اس.بی 3.0 بهره می‌برد. این محصول علاوه بر ذخیره‌سازی اطلاعات، توانایی به اشترک‌گذاری اطلاعات هارد دیسک به‌صورت بی‌سیم برای 8 دستگاه را دارد. برای این کار نیاز به هیچ نرم‌افزاری ندارید و فقط کافی است که با لپ‌تاپ یا رایانه خود از طریق وای- فای به این هارد وصل شوید. سومین قابلیت این هارد دیسک بی‌سیم، باتری لیتیوم-پلیمری 5200 میلی‌آمپر ساعتی داخل آن است که این امکان را به شما می‌دهد تا به عنوان یک شارژر همراه نیز از این محصول استفاده نمایید. قدرت باتری این محصول طوری در نظر گرفته شده تا نیاز اکثر کاربران را برآورده سازد.

جواد ودودزاده
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان هاشمی چالشتری
Germany
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۰
۰
برای من باور نكردنیه. تا همین چند سال قبل روی فلاپی برنامه دخیره می كردیم الان ...........

نیازمندی ها