چگونه شفافیت پنجره‌ها در یوسمیت را کاهش دهیم؟

کاهش شفافیت پنجره‌ها در یوسمیت

سیستم‌عامل یوسمیت نیز به پنجره‌های شفاف مجهز شده و تصویر محوی از هرچیزی که پشت این پنجره‌ها وجود داشته باشد قابل مشاهده است. این قابلیت موجب نارضایتی برخی کاربران شده است.
کد خبر: ۷۳۳۵۰۷
کاهش شفافیت پنجره‌ها در یوسمیت

جام جم کلیک: همان‌طور که بسیاری از کاربران می‌دانند، قابلیت Aero در سیستم‌عامل‌های ویندوز ویستا به‌بعد، پنجره‌های ویندوز را شفاف‌تر کرده و این شفافیت موجب می‌شد تا تصویر محوی از موضوعات موجود در زیر پنجره‌ها قابل مشاهده باشد.

یوسمیت (Yosemite) جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مک نیز شاهد تغییرات بسیار زیادی بوده که یکی از چشم‌گیرترین آن‌ها تغییرات در ظاهر این سیستم‌عامل است. حالا سیستم‌عامل یوسمیت نیز به پنجره‌های شفاف مجهز شده و تصویر محوی از هرچیزی که پشت این پنجره‌ها وجود داشته باشد قابل مشاهده است. برخلاف کاربران سیستم‌عامل ویندوز که هیچ مشکل خاصی با این قابلیت نداشتند (امکانات موردنظر برای غیرفعال‌سازی این قابلیت در ویندوز نیز وجود دارد)، اغلب کاربران یوسمیت از این تغییر ناراضی هستند چرا که به نظر ایشان شفافیت موجود در پنجره‌ها وضوح متون و سایر محتوای به‌نمایش درآمده روی آن‌ها را از بین می‌برد (در ویندوز فقط نوار عنوان و حاشیه هر پنجره از این شفافیت برخوردار است)

اگر شما هم سیستم‌عامل رایانه خود را به یوسمیت به‌روزرسانی کرده‌اید و حالا قصد دارید این شفافیت را کاهش دهید تا با وضوح بیشتری موضوعات را مشاهده کنید می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1- از بالا- سمت چپ صفحه روی لوگوی اپل کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده System Preferences را انتخاب کنید.

2- روی آیکون Accessibility کلیک کنید (اولین آیکون از سمت راست در چهارمین ردیف)

3- از بخش Vision در ستون سمت راست روی Display کلیک کرده سپس از سمت راست علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ی Reduce Transparency را فعال کنید.

4- به محض فعال کردن گزینه‌ی فوق، شفافیت پنجره‌ها کاهش یافته و همه چیز مثل روز اول می‌شود.

امیر عصاری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها