باز کردن گوشی موبایل گلکسی نوت 4 در مقایسه با گوشی های پیشین سامسونگ کمی سخت تر است. از این بابت که اینبار با فریمی فلزی در ساختار این گوشی روبرو هستیم و دیگر از وجود پلاستیک انعطاف پذیر در کل بدنه خبری نیست.
کد خبر: ۷۳۳۳۹۵
کالبدشکافی گوشی موبایل گلکسی نوت 4

به گزارش جام جم کلیک به نقل از سخت‌افزار مگ: باز کردن گوشی موبایل گلکسی نوت 4 در مقایسه با گوشی های پیشین سامسونگ کمی سخت تر است. از این بابت که اینبار با فریمی فلزی در ساختار این گوشی روبرو هستیم و دیگر از وجود پلاستیک انعطاف پذیر در کل بدنه خبری نیست. همانند قبل، قاب پشت گوشی قابل جدا شدن بوده و جنسی همانند دیگر گوشی های سامسونگ دارد (البته این قاب حالا کمی ضخیم تر است و حس بهتری هنگام در دست گرفتن القا می کند). در زیر این قاب، محل نصب باتری، سیم کارت و کارت حافظه جانبی دیده می شود و طبق معمول تعداد زیادی پیچ، فریم و ساختار درونی گوشی را به هم محکم می کند. علاوه بر پیچ ها، سامسونگ لایه ای چسبناک را دورتادور گوشی قرار داده تا فریم و بدنه به خوبی به هم محکم شوند. فریم فلزی گوشی ضخامت زیادی دارد و به همین خاطر می توان اطمینان داشت که این گوشی از دوام خوبی در برابر عوامل مختلف و کارکرد طولانی مدت برخوردار است. جدا کردن فریم فلزی از بقیه اجزا به دقت و حوصله و همچنین ابزاری با لبه نازک برای جدا کردن صحیح فریم نیاز دارد. در غیر این صورت ممکن است به اجزای داخلی آسیب برسد یا باعث جدا شدن صفحه نمایش از بدنه شود. در نهایت همانطور که میدانید نباید این کار را روی گوشی خودتان انجام دهید، زیرا باعث ابطال گارانتی آن خواهد شد (آسیب رسیدن به گوشی هم که جای خود دارد!).

دوربین 16 مگاپیکسلی نوت 4 دارای یک بورد جانبی است که عملیات تشخیص لرزش و حذف آن به صورت اپتیکال (یعنی جابجایی لنز) را بر عهده دارد. این دوربین با داشتن سیستم فوکوس Fast AF (که مشخص نیست از نوع Phase Detection است یا خیر) و بهره گیری از سنسور Sony IMX240، در مقایسه با دیگر رقبا ابعاد نسبتاً بزرگتری دارد (به روز رسانی: گفته می شود نسخه Exynos این گوشی از سنسور ساخته شده توسط خود سامسونگ بهره می برد. سایت سامسونگ اطلاعات دقیقی در اینباره منتشر نکرده است).

بلندگوی تک کاناله که از طریق اتصال دو پین با بورد اصلی در ارتباط است.

اتصال هدفون در بالای گوشی. در این تصویر به خوبی می توانید لایه چسبناک روی فریم را مشاهده کنید.

بورد جانبی پایین گوشی میزبان اتصال microUSB، دو میکروفن، و کلید های لمسی و سنسور اثر انگشت در پایین صفحه نمایش است. اگر به سیم هیا آنتن دقت کنید خواهید دید که علاوه بر روکش پلاستیکی، یک لایه الیاف بافته داخلی نیز برایشان در نظر گرفته شده تا میزان نویز کاهش یابد.

این دو قطعه صورتی رنگ چسب های سیلیکونی هستند که برای انتقال بهتر گرما از چیپ ست اصلی گوشی و چیپ ست های جانبی در نظر گرفته شده اند.

در انتهای محل قرار گیری قلم داخل بدنه این قطعه پلاستیکی قرار گرفته تا هم مانع از ورود گرد و غبار به داخل گوشی شود و هم از نوک حساس قلم گوشی محافظت نماید.

میکروفن سوم در کنار بلندگوی پخش صدای مکالمات.

در زیر این قطعه پلاستیکی سفید رنگ LED نمایشگر وضعیت قرار گرفته است.

برد اصلی گوشی در واقع شامل یک برد ثانویه نیز می شود که روی برد اصلی قرار می گیرد (به همین خاطر گلکسی نوت 4 اصلاً در رده گوشی های باریک اندام قرار نمیگیرد و البته سامسونگ هم اصراری بر این مسئله ندارد!). برد ثانویه فضای نصب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را در بر می گیرد. در این سمت از برد اصلی چیپ ست SIMG 8620 (خروجی تصویر با استاندارد MHL 3.0)، کنترلر GPS و اجزایی مرتبط با سیستم برق رسانی و فرکانس های رادیویی مخابراتی قرار دارند.

سنسور ضربان قلب به همراه فلاش نیز در همین سمت از برد قرار دارد. یک ویژگی جالب در این گوشی، استفاده از سنسور ضربان قلب برای عکس های سلفی است تا دیگر مجبور نباشید کلید شاتر روی صفحه را برای ثبت عکس فشار دهید.

سمت دیگر برد چیپ ست اصلی Samsung Exynos که با سه گیگابایت حافظه RAM مجتمع شده قرار دارد.

چیپ ست Samsung Exynos 5433 شامل چهار هسته پردازشی Cortex-A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز چهار هسته پردازشی Cortex-A57 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز می شود. این چیپ ست از پردازنده گرافیکی Mali-T760 بهره می برد. همچنین در برخی از مدل های گلکسی نوت 4 به جای Exynox 5433 از چیپ ست Qualcomm Snapdragon 805 استفاده شده است.

کنترلر Wacom W9012 مدیریت قلم گوشی را بر عهده دارد. حساسیت قلم نسبت به نسل قبلی دو برابر شده و می تواند 2048 سطح فشار را شناسایی کند که نتیجه آن، حسی طبیعی تر در زمان استفاده از قلم است.

دوربین جلو به همراه سنسور IR و Proximity روی یک قطعه یکپارچه و کوچک قرار دارند. دوربین جلو 3.7 مگاپیکسل بوده و از امکانات خوبی برای عکاسی سلفی بهره مند است.

منبع: سخت‌افزار مگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
۰
۰
تشكر بابت مطلب خوبتوون.
لطف كنید گوشی های دیگه رو هم به همین صورت بررسی كنید
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
۰
۰
سلام
در مورد محافظ لنز دوربین نوت4 متوجه نشدین كه مانند نكسوس6 از گوریلا گلس3 هست یانه؟ میخوام بدون كاور ازین گوشی استفاده كنم ولی نگران آسیب این لنز بیرون زدش هستم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها