از زمانی که پای دستیارهای صوتی به دنیای تلفن‌های همراه هوشمند باز شده، ژانر جدیدی از رقابت نیز بین تولیدکننده‌های این دستگاه‌ها به راه افتاده است.
کد خبر: ۷۲۹۳۸۲
«گوگل نو»، داناتر از دیگر رقبا

سه پشتیبانی‌کننده نرم‌افزاری اصلی تلفن‌های همراه یعنی اپل، گوگل و مایکروسافت هرکدام با دستیار صوتی اختصاصی‌شان در این کارزار جدید به رقابت می‌پردازند. کورتانا، سیری و گوگل نو دستیارهای صوتی این سه سیستم عامل هستند و هرکدام در ویژگی‌هایی نسبت به دیگری برتری‌هایی دارند و آتش این رقابت را داغ‌تر از قبل می‌کنند. در آخرین آزمایش‌هایی که از سوی Stone Temple روی این سه پلتفرم انجام شده به نظر می‌رسد سیری از توانایی انجام کارهای بیشتری برخوردار است و کورتانا رابطه تعاملی و گرم‌تری با کاربران برقرار می‌کند و وقتی صحبت از دانش باشد دستیار صوتی گوگل یک سر و گردن از دیگران بالاتر است.

براساس نتایج این آزمایش گوگل‌نو توانسته به 88 درصد پرسش‌هایی که از آن پرسیده شده پاسخ دقیق و درست بدهد. پس از آن سیری با 53 درصد پاسخ صحیح و کورتانا با 40 درصد در جایگاه‌های بعدی این رقابت قرار دارند. به نظر می‌رسد دستیار صوتی گوگل با تکیه بر موتور جستجوی قدرتمندش از اطلاعات بیشتر و دسترسی سریع‌تر برخوردار است و توانسته از رقبا پیشی بگیرد. این آزمون با طرح 30 هزار سوال مختلف طرح شده و جالب است که هر دو موتور جستجوی اصلی یعنی گوگل و بینگ به‌صورت مجزا برای تمام پرسش‌ها پاسخ درستی یافته‌اند، اما زمانی که این پرسش از طریق دستیار صوتی طرح شده در بعضی از موارد بخصوص در کورتانا بدون پاسخ مانده است. این به آن معناست که مایکروسافت باید ارتباط دستیار صوتی و موتور جستجو بینگش را قوی‌تر کند.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها