مدیریت بسته‌های نصبی در ویندوز 10

OneGet؛ تحولی قابل توجه در ابزار خط دستور ویندوز ۱۰

شاید هیچ‌یک از مدیران مایکروسافت زمانی که از هشتمین نسخه سیستم عامل ویندوز به عنوان نسخه‌ای انقلابی یاد می‌کردند، باورشان نمی‌شد این انقلاب به یک فاجعه تبدیل شود.
کد خبر: ۷۲۹۳۸۰
اشتباهات ویندوز 8 را می‌پذیریم

شاید هیچ‌یک از مدیران مایکروسافت زمانی که از هشتمین نسخه سیستم عامل ویندوز به عنوان نسخه‌ای انقلابی یاد می‌کردند، باورشان نمی‌شد این انقلاب به یک فاجعه تبدیل شود.

اکنون پس از گذشت نزدیک به دو سال از عرضه این سیستم عامل و شکست مفتضحانه‌اش در جذب مخاطب به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز با جهشی از نسخه هشتم به دهم، می‌خواهد هر جور که شده خاطره این نسخه جنجالی را از ذهن کاربرانش پاک کند. این در حالی است که چندی پیش مرد چشم آبی مایکروسافت، استیو بالمر، هنگامی که هنوز در کرسی مدیریت قرار داشت بشدت از این سیستم عامل دفاع کرد، اما بتازگی مدیرعامل وقت مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا در اظهارنظری اعلام کرد باید قبول کنیم ویندوز 8 مملو از اشتباهاتی بود که این پروژه را از مسیر موفقیت خارج کرد.

ساتیا نادلا در قسمتی از صحبت‌هایش در کنفرانس ITpro اعلام کرد: ما در مورد ویندوزی صحبت می‌کنیم که با رویکردی شجاعانه از بیشتر خصوصیات پیشینیان قبلی خود عبور کرده بود و با ساختارشکنی می‌خواست مسیر جدیدی را در تاریخ مایکروسافت ایجاد کند، اما اکنون باید اعتراف کنیم در این مورد زیاده‌روی کرده بودیم و همین اشتباه ویندوز 8 را از مسیر موفقیت دور کرد.

این سیستم ‌عامل که با تکیه بر رابط کاربری مترو در هشتم اکتبر ۲۰۱۲ ـ هفدهم مهر 1391 ـ روانه بازار شد هرگز نتوانست موفقیت هفتمین ویندوز را تکرار کند و بیشتر یاد و خاطره پروژه شکست‌خورده ویندوز ویستا را برای کاربران این غول نرم‌افزاری زنده کرد.

اکنون ویندوز 8 و 8.1 تنها 12 درصد از سهم بازار سیستم‌های عامل را از آن خود کرده‌اند، این در حالی است که ویندوز 7 با 52 درصد بیشترین سهم را بین کاربران تمام دنیا دارد.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها