بدون شک شما هم تا کنون شنیده یا دیده‌اید که در روز‌های سرد، دستگاه‌های صفحه لمسی به خوبی کار نمی‌کنند و عملا بخش لمسی آن‌ها از کار می‌افتد. دلیل این امر این است که سنسورهای موجود بر روی صفحات لمسی از طریق حرارت انگشتان کار می‌کنند و در دما‌های زیر صفر درجه، تشخیص حرارت توسط اسمارت فون و تبلت‌ها دشوار می‌شود و در این شرایط کاربر قادر به استفاده از دستگاه خود نخواهد بود. گاه نیز کاربران از دستکش استفاده می‌کنند که این امر نیز باعث کار نکردن صفحه لمسی می‌شود
کد خبر: ۷۲۹۰۸۰
چگونه در روز‌های سرد دچار مشکل با صفحات لمسی نشویم؟

بدون شک شما هم تا کنون شنیده یا دیده‌اید که در روز‌های سرد، دستگاه‌های صفحه لمسی به خوبی کار نمی‌کنند و عملا بخش لمسی آن‌ها از کار می‌افتد. دلیل این امر این است که سنسورهای موجود بر روی صفحات لمسی از طریق حرارت انگشتان کار می‌کنند و در دما‌های زیر صفر درجه، تشخیص حرارت توسط اسمارت فون و تبلت‌ها دشوار می‌شود و در این شرایط کاربر قادر به استفاده از دستگاه خود نخواهد بود. گاه نیز کاربران از دستکش استفاده می‌کنند که این امر نیز باعث کار نکردن صفحه لمسی می‌شود.

کمپانی‌های مختلف بر روی برخی از دستگاه‌های خود چنین قابلیتی را قرار داده‌اند که کاربران بتوانند با دستکش نیز از اسمارت فون استفاده کنند تا مقداری از این نقصان کاسته شود. این ویژگی در اسمارت فون‌های برتر نظیر سامسونگ گلکسی نوت 4، گلکسی S5، گلکسی S4، گلکسی نوت 3، اکسپریا Z2 و اکسپریا Z3 به چشم می‌خود که ما در این مقاله قصد داریم تا شیوه فعال سازی آن را بر روی گوشی‌های گلکسی نوت 4 و اکسپریا Z3 شرح دهیم.

ابتدا از منوی دستگاه وارد بخش تنظیمات شوید (تصویر سمت چپ مربوط به گلکسی نوت 4 و تصویر سمت راست مربوط به اکسپریا Z3 است).

در گلکسی نوت 4 وارد بخش “صفحه نمایش و تصویر زمینه” شوید و کاربران اکسپریا Z3 نیز می‌بایست وارد قسمت “صفحه نمایش” شوند.

کاربران گلکسی نوت 4 برای فعال سازی قابلیت شناسایی دستکش توسط گوشی باید تیک گزینه “افزایش میزان حساسیت صفحه نمایش” را فعال نمایند. کاربران اکسپریا Z3 نیز می‌توانند با فعال کردن گزینه “حالت دستکش” از این قابلیت استفاده کنند.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که اسمارت فون‌تان چنین قابلیت دارد، این ویژگی تا چه میزان برایتان کارآمد بوده است؟

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها