تیمی از محققان علوم پزشکی با همکاری محقق ایرانی دانشگاه نیویورک ابتکار عملی در دنیای دیجیتال به خرج داده و‌ شیوه ای ساده برای کمک به افراد کم‌درآمد یا کم‌سواد جهت ترک سیگار ارایه کرده‌اند
کد خبر: ۷۲۶۵۳۵
روش دیجیتالی ترک سیگار با تلاش محقق ایرانی دانشگاه نیویورک

تیمی از محققان علوم پزشکی با همکاری محقق ایرانی دانشگاه نیویورک ابتکار عملی در دنیای دیجیتال به خرج داده و‌ شیوه ای ساده برای کمک به افراد کم‌درآمد یا کم‌سواد جهت ترک سیگار ارایه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان همواره از این موضوع نگران بوده‌اند که وقتی صحبت از استفاده از دنیای دیجیتال برای ارتقای سطح سلامتی افراد می‌شود افراد کم سواد و بادرآمد کم از نظر پنهان می‌مانند و این نکته می تواند زنگ خطر جدی برای جامعه باشد.

اکنون ابزار آنلاین StopAdvisor که حاصل تلاش محققان کالج سلطنتی و دکتر کامران صدیقی از دانشگاه نیویورک است به عنوان راهکاری ساده اما تاثیرگذار در کمک به این دسته از افراد برای ترک سیگار و دوری از خطرات جدی آن به شمار می‌آید.

مشکل اساسی در فرآیند ترک سیگار این است که افراد پس از ترک، به تدریج باز هم سیگار در دست می‌گیرند که این مشکل در میان افراد سیگاری کم‌سواد و کم‌درآمد بیشتر مشاهده می‌شود. ‌

اما ابزار آنلاین StopAdvisor با این هدف طراحی شده که منبع مفیدی از اطلاعات راهبردی جهت ترک سیگار را در اختیار افراد سیگاری قرار دهد. این کار در قالب فرآیندی موسوم به ترک سیگار در یک طرح ساختارسازی شده صورت می‌گیرد.

از طریق این ابزار آنلاین امکان برقراری تعاملات و گفتگوهای دو سویه میان فرد سیگاری و مشاوران و پزشکان وجود دارد. دراین گفتگوهای آنلاین مشاوره های خاصی جهت کمک به فرد سیگاری ارایه می‌شود.

در این فرآیند درمانی تاریخ مشخصی جهت سیگار تعیین و زمانی که موعد آن فرا می‌رسد سیستم به طور خودکار ایمیلی به صندوق پستی الکترونیکی فرد تحت درمان ارسال و برنامه ها و هشدارهای لازم را به طور روزانه در اختیار او قرار می دهد.

این ابزار جدید آنلاین با استفاده از ۶۴۰۰ فرد سیگاری مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج امیدوارکننده‌ای نیز به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها