شروع هیجان‌انگیز تیم‌ملی در جام‌جهانی فوتبال ساحلی

معجزه روی شن

برد Raspberry Pi یک برد پردازشگر در ابعاد یک کارت اعتباری است. این برد ساخت بنیاد Raspberry pi انگلستان است. هدف از تولید این برد ترویج آموزش علوم کامپیوتر و الکترونیک در مدارس و دانشگاه هاست.
کد خبر: ۷۰۶۴۶۲
مینی کامپیوتری به صورت برد با امکانات بالا عرضه شد

برد Raspberry Pi مجهز به تراشه BCM2835 از شرکت Broadcom است. این تراشه با تکنولوژی System On Chip یا SOC ساخته شده است. در ساختار داخلی این چیپ از میکروکنترلر ARM1176JZF-S با سرعت پردازش ۷۰۰ مگاهرتز استفاده شده است. برنامه یا Firmware این پروسسور شامل تعدادی حالت turbo است که امکان افزایش سرعت یا overclocking تا ۱ گیگاهرتز را برای کاربر میسر می‌سازد. این برد مجهز به ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM است. با استفاده از سوکت داخلی SD می‌توانید از امکانات ذخیره‌سازی با حجم بالا بهره مند شوید. با استفاده از وب سایت بنیاد Raspberry pi فایل‌های Debian و Arch Linux قابل دانلود است. از طریق کانکتور RJ45 می‌توانید به ارتباط شبکه دسترسی داشته باشید. برد شامل دو پورت USB است. برای خروجی تصویر یک کانکتور HDMI و جک خروجی تصویر کامپوزیت RCA روی برد تعبیه شده است.

خروجی صدا نیز از طریق جک ۳٫۵ میلیمتر و کانکتور HDMI در دسترس کاربر قرار دارد. از لحاظ پورت‌های سخت‌افزاری برد شامل هشت پایهGPIO، پورت UART، باس I2C و باس SPI پایه‌های ولتاژ ۵ ولت، ۳٫۳ ولت و گراند است.

ولتاژ تغذیه برد ۵ ولت و جریان مصرفی آن در مدل B حدود ۷۰۰ میلی آمپر است. برد از طریق پورت Micro USB نیز قابل تغذیه است.این برد از سیستم عامل‌های Debian GNU/Linux، Raspbian، Fedora،Arch Linux ARM، RISC OS، Free BSD و Plan9 پشتیبانی می‌کند. وزن برد تنها ۴۵ گرم و ابعاد آن ۸۵/۶×۵۳/۹۸ میلیمتر است.

اکنون Phenomenally موفق گردید تا این میکروکامپیوتر را با عنوان Raspberry Pi را با قابلیت های جدید و با عنوان Raspberry Pi B+ عرضه کند که از افزایش پورت های آن و کاهش توان مصرفی آن می توان از جمله ویژگی های آن دانست. امروز مدل B بیش از ۲میلیون دلار فروش داشته است که نشان رونق در خانه های هوشمند این پروژه گردیده است.

B+ هم اکنون در با ۲۷پوند انگلستان و ۴۱دلار استرالیا به فروش می رسد. و قیمت آن نسبت به کیفیت آن بسیارقابل تامل است. قیمت نسخه قبلی آن چیزی حدود۲۱۰۰۰۰۰تومان در بازار ایران به فروش می رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها