آیا تا بحال فکر کرده اید:

چرا ویندوز نیاز به Start Menu دارد؟

صفحه استارت ویندوز۸ مزایای خاصی را نسب به سایر نسخه های قبلی ویندوز ارائه میدهد از جمله دسترسی به تمام برنامه و تنظیمات ویندوز .
کد خبر: ۷۰۶۴۳۸
چرا ویندوز نیاز به Start Menu دارد؟

همیشه نیاز انسان به عنوان ملاک برتر در بین تولیدکنندگان محسوب می شود اما شرکت مایکروسافت در نیازهای یک کاربر از یک سیستم عامل خوب را در چه مواردی می بیند؟مایکروسافت برای احیای StartMenu در نسخه بعدی ویندوز که به احتمال زیاد با عنوان ۹ منتشر می گردد به نوعی سرعت دسترسی و بوت ویندوز را افزایش می دهد. اما سوالی که در اینجا مطرح است آیا ویندوز نیازی به منوی استارت دارد یا خیر؟آیا در تمامی دستگاههای ویندوز این نیاز یکسان است؟

نیاز یک کاربر بعنوان یک کاربر معمولی دسترسی به اخبار روزانه،چک کردن ایمیل و … است که با استفاده از کاشی های منوی استارت می توان به آنها دسترسی داشت. کاشی های استارت منو بنحوی باید طراحی گردند تا در دستگاههای لمسی به آسانی بتوان به آنها دسترسی داشت و از مشکل اجرای ناگهانی و اشتباهی جلوگیری کرد.

نیاز دیگری که مطرح می گردد ممکن است یک کاربر بطور معمولی روزانه بیشترین زمان کار با رایانه را صرف یک نرم افزار خاص صرف می کند که باید ویژگی به کاشی های استارت منو اضاف شود تا استفاده از یک نرم افزار با دسترسی مستقیم و سریع در اختیار کاربر قرار بگیرد.همچنین در کنار آن سایر نرم افزارهای نصب شده بصورت میانبری در کنار همدیگر قرار بگیرند.

دسترسی به تنظیمات کنترل پنل و سایر تنظیمات ویندوز از جمله ، صدا،دیواره آتش یا فایروال، نقاط اتصال یا کانکشن اینترنت و … به سریع ترین زمان ممکن قابل دسترس باشند و استفاده از یک جستجوگر هوشمند برای دسترسی سریعتر نیز یک نیاز مهم در این بخش است.

دسترسی سریع به پوشه ها ، اسناد،تصاویر فایل های پرتکرار اجرا شدنی نیازی دیگر برای استارت منو است.

واضح است که مایکروسافت سعی دارد علاوه بر راضی نگه داشتن کاربران قدیمی و بعضا حرفه‌ای که از اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود در محیط دسکتاپ استفاده می‌کنند، باعث انس بیشتر آن‌ها با رابط کاربری جدید ویندوز و آشنا کردن آنان با ویژگی‌های جذاب آن شود. از طرفی با فراگیر شدن استفاده از گجت‌های لمسی و رشد وسیعی که در طول چند سال اخیر در آن بازار شاهد بوده‌ایم، مایکروسافت سعی دارد تا رابط لمسی سیستم عامل را حفظ کرده، گسترش داده و ارتقا بخشد. بنابراین هرکس می‌تواند بسته به نیاز و سخت افزار خود، از امکانات ویندوز استفاده کند. از سوی دیگر، سیاست‌های ردموند به سمت یکپارچه سازی پلتفرم‌های نرم افزاری ویندوز، ویندوز فون و ایکس باکس است و یکسان‌سازی زبان طراحی و رابط کاربری، جز گام‌های اساسی محسوب می‌شود.

درنتیجه دسترسی به برنامه ها و فایل های پرکاربرد و نمایش محتویات یک برنامه از جمله ویژگی های نسخه جدید استارت منو در ویندوز خواهد بود. نسخه بعدی ویندوز اوایل فروردین ۹۴ عرضه خواهد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها