محققان موفق به کشف شواهدی از نخستین قتل تاریخ در ۴۳۰ هزار سال قبل در اسپانیا شدند.
کد خبر: ۸۰۳۹۲۶
نخستین قتل تاریخ در اسپانیا

باستان‌شناسان با بررسی دقیق سنگواره یک جمجمه 430 هزار ساله در غاری در شمال اسپانیا موفق به کشف شواهدی از نخستین قتل در تاریخ بشر شدند.

روی این جمجمه‌ آثاری از دو ضربه شدید وجود دارد که نشان می دهد که انسان نخستین مالک جمجمه کشف شده بر اثر این ضربات مرگبار کشته شده، این در حالی است که تا قبل از کشف اخیر تصور می شد قدیمی ‌ترین قتل تاریخ 230 هزار سال قبل در آفریقا صورت گرفته است.

باستان‌شناسان همچنین در غار محل کشف شواهدی از نخستین قتل تاریخ در اسپانیا در عمق 13 متری غاری در اسپانیا بقایای استخوانهای حداقل 28 نفر دیگر را نیز کشف کرده اند که قصذ دارند با بررسی دقیق آنها سرمنشاء انسان را کشف کنند.

در سال 2010 نیز باستانشناسان در جریان کاو‌شهای خود در یکی از اتا‌ق‌های غار مشهور «ال سیدرن» در شرق اسپانیا موفق به کشف استخوا‌ن‌های یک خانواده 12 نفره شدند که در حدود 49 هزار سال قبل توسط دیگر انسانها کشته و خورده شده بودند. محققان همچنین کشف استخوانهای حیوانات در غارهای ال سیدرن را نشانگر این امر می‌ دانند که انگیزه ساکنان این غارها از آدمخواری کمبود غذا نبوده و تنها به دلیل علاقه‌ به گوشت انسان آدمخواری می‌کرده اند
منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
میگن هابیل و قابیل اولین قاتل و مقتول بودن كه خخخخ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها