همایش «شعائر حسینی مبانی نظری و برکات عملی» به مناسبت سومین سالگرد درگذشت پژوهشگر و نویسنده برجسته تاریخ معاصر کشورمان حجت الاسلام علی ابوالحسنی( منذر) عصر امروز برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۴۱۸۹
بزرگداشت حجت الاسلام ابوالحسنی(منذر) برگزار شد

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، همایش «شعائر حسینی مبانی نظری و برکات عملی» به مناسبت سومین سالگرد درگذشت پژوهشگر و نویسنده برجسته تاریخ معاصر کشورمان عصر امروز با حضور حجت الاسلام علی ابوالحسنی( منذر) حجت الاسلام معاونیان، موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، محمدرضا کائینی تاریخ‌پژو و روزنامه‌نگار، محمدحسین رجبی استاد دانشگاه و محمدحسن رجبی استاد دانشگاه، حمیدرضا سنگری استاد دانشگاه و نویسنده برگزار شد.

حجت‌الاسلام معاونیان در این مراسم اظهار داشت: حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی دامنه مطالعاتش اندک نبود خواند، خواند و خواند بعد گفت.

وی افزود: آن مرحوم زمانی که قلم به دست گرفت سطحی ننوشت و عمیق به مسائل گوناگون تاریخی پرداخت.

استاد منذر کاوشگر قلمرو ناکاویده است

محمد‌رضا سنگری از دیگر سخنران مراسم بود که اظهار داشت: یکی از خصوصیات آثار منذر کاویدن قلمرو‌های ناکاویده است یا به قول حضرت مسیح عبور از قلمروی که رهگذر ندارد.

سنگری با بیان اینکه به طور مثال بوسه بر خاک پی حیدر منظری است که استاد منذر باز کرده است، افزود: این منظر بی‌بدیل و بی‌نظیر است و محترمانه کتاب و نظرات دیگر را در رابطه با فردوسی نقد کرده است.

رجبی: ابوالحسنی غیرت دینی داشت

محمد حسین رجبی استاد دانشگاه از دیگر سخنران این همایش بود که اظهار داشت: ما می‌بینیم که برخی از روحانیون وارد معارف تخصصی سیاست، اقتصاد و فلسفه می‌شوند انصافا به درستی کار می‌کنند اما متاسفانه این تخصص باعث می‌شود از وظیفه اصلی که به خاطر آن ملبس شدند دور شوند.وی افزود: ابوالحسنی بر حسب نیاز زمان در حوزه تاریخ معاصر وارد شد و خوب هم کار کرد اما وظیفه اصلی خود را فراموش نکرد.

کایینی: منذر مورخ اندیشمند شیعی بود

محمدرضا کایینی تاریخ پژوه و روزنامه‌نگار با بیان اینکه مورخ‌های زیادی دیدم که تاریخ می‌نویسند که فلسفه تاریخی ندارند، گفت: یک مورخ اندیشمند در خلال تاریخ‌نویسی به فلسفه تاریخ می‌رسد و فلسفه تاریخ منذر بازگشت بشر به تاریخ اسلام، معنویت و اهل بیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها