این تصویر متعلق به خیل عظیم بیکاران در صف، برای شرکت در یک مصاحبه استخدام شغلی در ایالات متحده امریکا، دوره رکود بزرگ و در سال 1930است .
کد خبر: ۷۷۱۵۹۴
بزرگترین بحران آمریکایی قرن/ عکس

رکود بزرگ اقتصادی در ایالات متحده آمریکا در روز 29 اکتبر، سال 1929 آغاز شد.روزی که برای همیشه بر تارک تاریخ این کشور حک شد، و در رسانه ها و گفتگوهای عمومی از آن به عنوان “سه شنبه سیاه” یاد می شود.

در آن روز بازار سهام آمریکا که بطور پیوسته و برای یک دهه با روندی رو به بالا روبرو بود، به گونه ای ناگهانی سقوط کرد و کشور را در بدترین ترین رکود اقتصادی تاریخ خود غوطه ور ساخت. متعاقباً، دلالان بازار بورس دارایی های خود را از دست دادند، بانک ها ورشکسته شدند، چرخه عرضه پول در کشور کاهش یافت؛ و شرکت های ورشکسته اخراج فله ای کارگران خود را آغاز کردند.

در همین حال، رئیس جمهوری وقت کشور، هربرت هُوور، از مردم خواست که در برابر این رویداد از خود صبر و شکیبایی نشان دهند: او فکر می کرد که “این بحران تنها یک حادثه در حال عبوری است که در زندگی ملی آمریکائی ها بروز کرده بود” و حل و فصل آن وظیفه دولت نیست. سال 1932، یکی از سیاه ترین سال های دوران رکود بزرگ محسوب می شد، دست کم، یک چهارم جمعیت فعال آمریکا بیکار شده بود.این بحران جهانی تا سال 1940 ادامه داشت.

منبع: سایت جوان و تاریخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها