حمیدرضا نقاشیان محافظ امام خمینی در روزهای انقلاب روایت دست اولی از دلایل بی​اعتمادی امام خمینی به منافقین دارد.
کد خبر: ۷۶۸۹۴۴
چرا امام به اعضای سازمان مجاهدین خلق بی​اعتماد بود

روزهای اول که به شهر قم رفته بودیم اواخر اسفند 57 بود. هر دو شب، سه شب یک بار یکی از مراجع بزرگوار حضرت امام را به منزلشان دعوت می‌کردند و یا خود امام اشتیاق نشان می‌دادند که بروند و بازدید علما را پس دهند. چون همه علما و مراجع در زمان ورود امام به قم ، در مسجد امام حسن عسکری(ع) که چند کیلومتری قم بود برای استقبال از ایشان آمده بودند و امام وظیفه خود می دانستند که استقبال آنها را پاسخ دهند.

یک شب رفتیم منزل آیت‌الله "آسید کاظم شریعتمداری ". بنده به همراه شیخ حسن صانعی در کنار حضرت امام در جلسه حضور داشتیم. حسن شریعتمداری و یک آقای دیگر پذیرایی جلسه را به‏عهده داشتند. چند دقیقه‌ای که از آغاز دیدار گذشت، آقای شریعتمداری به امام گفت: چرا شما از بچه‌های مجاهدین خلق]منافقین[ استفاده نمی‌کنید؟ حضرت امام تبسمی کردند و گفتند: من که نجف بودم یکی، دوتای از اینها آمدند به دیدن من در حرف‌هایشان هم از آیات قرآن و نهج‌البلاغه خیلی استفاده می کردند. اما اعتماد من را جلب نکردند و من را یاد ماجرایی انداختند که در زمان "سیدعبدالمجید همدانی " در همدان وقتی ایشان مرجع بودند، اتفاق افتاده بود.

ماجرا از این قرار بود که آقاسید عبدالمجید در مسجدی نماز می‌خواند که همسایه‌ کاسب آن مسجد کلیمی بود.

در اثر مرور زمان این فرد به دین اسلام گرایش پیدا کرده بود ونزد آقا مسلمان شده بود. ، از آن پس هر وقت آقا وارد مسجد می‌شدند، می‌دیدند، که آن تازه مسلمان در صف اول نماز نشسته است و مقدمات و تعقیبات را به صورت تمام و کمال انجام می‌دهد.

یک روز یواش یواش آسید عبدالمجید به تنگ آمدو آن تازه مسلمان را به منزل خودش دعوت کرد.
سید عبدالمجید به او گفت: فلانی پدر من را می‏شناسی؟ او گفت: بله، آقا پرسید: مادر من را می‏شناسی؟ او گفت: بله، آقا. پرسیدند: جد مرا چی؟ او گفت: همه را می‏شناسم . آقا فرمودند: من هم که پدر و مادر و جد تو را می‌شناسم، سابقه زندگی تو را هم می دانم، حالا بگو چی شده که تو از ما مسلمان‌تر شدی؟

امام در ادامه فرمودند: این ماجرا موجب شد من جوری با اینها برخورد کنم که به آنها نشان بدهم چطور شده که شما از ما مسلمان‌تر شدید؟ این رفتار باعث شد که آنهاهم بفهمند اعتماد من را جلب نکردند.

منبع: خبرگزاری فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها