لوگوی جام جم سیما

یادداشت

    • پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396 01:19
    • 0

    نقش بی‌بدیل رسانه ملی در پژواک یک حماسه بزرگ

    انتخابات در نظام‌های سیاسی یکی از شاخصه‌های مهم پایداری یک نظام و پایگاه مردمی حکومت‌ها محسوب می‌شود. بنابراین ضرورت دارد اولویت تمامی جریان‌های سیاسی مستقل از این‌که چه کسی بر مسند ریاست جمهوری بنشیند، حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم باشد. در این میان صدا و سیما همچون گذشته نقش قابل توجهی در حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی ایفا کرده است.

    • دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:33
    • 1

    استاد نوری نماد رادیوست

    رادیو علاوه بر وجه رسانگی خویش، دانشگاهی است برای پرورش هنرمندان و صداپیشگانی که علاوه بر خدمت در این رسانه، این طرف و آن طرف بسیار فعالند و در این میان، تلویزیون همیشه چشم به گنجینه رادیو داشته و گویندگان و برنامه‌سازان بسیاری را از این رسانه بخشنده جذب کرده است؛گویندگانی که اگر در کارشان نقصی دیده می‌شود به خاطر آسانگیری‌ها و سهل‌انگاری‌هایی است که در فرآیند پرورش آنها اتفاق افتاده.

    • دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:30
    • 0

    رادیوهای بومی؛ بانفوذترین رسانه‌ها

    امروز، چهارم اردیبهشت سالروز تولد رادیو در ایران است؛ روزی که برای همه رادیویی‌ها بسیار باارزش و بااهمیت محسوب می‌شود. رادیو در کشور ما با استقبال خوبی مواجه شد و توسعه‌یافتگی این رسانه‌ شنیداری با تکیه بر رادیوهای‌ بومی در دستور کار مدیران رسانه قرار گرفت به شکلی که هم‌اکنون علاوه بر رادیوهای سراسری؛ رادیوهای استانی، شهری و محلی در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

    • دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:03
    • 0

    تلویزیون رسانه بلامنازع انتخابات

    تلویزیون یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها در جهان امروز است و مهم‌ترین ابزار شکل‌دهی به افکار عمومی تلقی می‌شود.

    • دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 02:00
    • 0

    رادیو؛ رسانه ماندگار

    چهارم اردیبهشت سالروز آغاز به کار رادیو در کشور ماست. رادیوی ما امروز هفتاد و هفتمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد؛ سال‌هایی پرفراز و نشیب و پر از تحولات شگرف سیاسی و فرهنگی و دگرگونی‌های ارتباطی و رسانه‌ای که هویت کنونی رادیو را شکل داده‌اند.

    • شنبه 2 اردیبهشت 1396 04:28
    • 0

    زنده بودن مناظره‌ها پیش‌نیاز انتخابات پویا

    عصر روز سی‌ویکم فروردین، خبری مبنی بر لغو برگزاری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، نخبگان جامعه و عامه مردم را حساس کرد. مناظره در لغت به معنای«مباحثه کردن و بحث با یکدیگر درباره حقیقت و ماهیت چیزی یا با هم سوال و جواب کردن» و به تعبیری مکالمه و گفت‌وگویی دوطرفه است که هر طرف با استدلال و ارائه براهین سعی می‌کند برتری و فضیلت خود را بر دیگری به اثبات برساند. از لحاظ علم منطق، مناظره توجیه متخاصمین است در اثبات نظر خود در مورد حکمی و نسبتی از نسبت‌ها، برای آشکار کردن حق.

    • شنبه 2 اردیبهشت 1396 00:23
    • 0

    مناظره زنده؛ افزایش قدرت انتخاب مردم

    در سیاست‌های سازمان صداوسیما، انواع ساختارها برای کاندیدای محترم در نظر گرفته شده تا بتوانند با مردم مواجه شوند و مطالب خودشان را بیان کنند. بیشتر این ساختارها به شیوه غیرزنده و به صورت انفرادی و فردی است.

    • پنج شنبه 31 فروردین 1396 01:10
    • 0

    فضای مجازی؛ مکمل رسانه‌های رسمی

    فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای رسانه‌های سنتی از روزنامه، مجله و کتاب گرفته تا رادیو و تلویزیون تهدید است یا فرصت؟ این سوال براساس نوع نگرش مدیران رسانه‌های سنتی به فضای مجازی می‌تواند متفاوت باشد.

    • چهارشنبه 30 فروردین 1396 03:45
    • 0

    نقش شبکه‌های استانی در مدیریت فضای مجازی

    امروزه شبکه‌های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، اینستاگرام و... به عنوان دومین منبع خبری شهروندان در قواره رقیب بی‌چون و چرای رسانه‌های داخلی ظاهر شده‌اند. از جمله دلایل عمده‌ای که در ترجیح کاربران ایرانی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی مورد بحث قرار می‌گیرند، می‌توان به سرعت، امنیت و سهولت دسترسی به اینترنت، مسیر جدید برای اطلاع‌رسانی، امکانات جدید ‌بروزرسانی و ربات‌های محبوب اشاره کرد.

    • دوشنبه 28 فروردین 1396 00:43
    • 0

    نقش تاثیرگذار رسانه‌های جمعی در انتخابات پیش‌رو

    وسایل ارتباطات جمعی در دنیای معاصر به عنوان ابزاری اجتناب‌ناپذیر در زمینه اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و کمک به توسعه و پیشرفت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده و بی‌تردید نقشی غیرقابل انکار دارند. امروزه این وسایل با این مسیر توسعه و پیشرفتی که در جوامع دنیا و روابط بین‌الملل طی نموده‌اند، همگی را به این نتیجه رسانده‌اند که بدون وجود وسایل ارتباط جمعی، اداره جامعه در هیچ زمینه‌ای میسر نیست.

    • شنبه 26 فروردین 1396 17:26
    • 0

    نشان‌سازی (برندسازی) تلویزیون

    تلویزیون در میان رسانه‌هایی که می‌شناسیم این قدرت عجیب را دارد که «برندسازی» کند. کاری که رسانه در این زمینه انجام می‌دهد، معجونی از همه چیزهایی است که یک رسانه فراگیر، پرقدرت و امروزی می‌تواند از آن بهره ببرد.

    • شنبه 26 فروردین 1396 07:15
    • 0

    ریزه‌کاری‌های مبتنی بر فرهنگ

    نویسندگان سریال‌های تلویزیونی بیشتر از هر زمان دیگری به تلاش مضاعف نیاز دارند، از یک سو مجموعه‌های نمایشی بنابه مسائلی که تلویزیون طی چند سال اخیر از سر گذرانده، با سرعت بالا و بودجه کم تولید می‌شوند و از سوی دیگر این سریال‌ها باید بتوانند با سایر محصولات نمایشی و آثار تولید شده در بازار هم رقابت کنند!

    • شنبه 26 فروردین 1396 00:45
    • 0

    نقش موثر رادیو در انتخابات

    رادیو یکی از رسانه‌های جمعی قدیمی و سنتی است که نسبت به رسانه‌های دیگر از امتیازات و مزایای فراوان و نیز منحصر به‌فردی برخوردار است. از سوی دیگر، محبوبیت و جایگاه این رسانه هم همچنان نزد مخاطبان حفظ شده است؛ زیرا یکی از ویژگی‌های این رسانه، در دسترس بودنش است.

    • چهارشنبه 23 فروردین 1396 06:00
    • 0

    بازنمایی زندگی در فضای مجازی

    زندگی نمایشی و نمایش زندگی!

    با توسعه وسایل ارتباط جمعی بویژه شبکه‌های اجتماعی که امکان ابراز و اظهار نظر شخصی گسترش یافت و هویت تازه‌ای به نام «شهروند ـ رسانه» پدید آمد، افراد فرصت یافتند در کنار اندیشه و افکار یا محصولات و کالاها در صورت شاغل بودن، خود را نیز مطرح کنند.

    • چهارشنبه 23 فروردین 1396 00:45
    • 0

    رسانه‌های مجازی در خدمت انتخابات

    رسانه‌ها در گذشته دور از ساختاری سنتی‌تر برخوردار بودند و در حوزه تبلیغات هم از همین مدل‌های سنتی و بدوی پیروی می‌کردند. اما به مرور هرچه شرایط و متقضیات جامعه پیشرفت کرد و در حوزه‌های تکنولوژیک هم این پیشرفت‌ها جای خود را در رسانه‌ها باز کردند، ما رفته رفته با تنوع و تکثر تبلیغات مواجه شدیم و این تبلیغات گوناگون در جامعه باب شدند.

پخش زنده برنامه های تلویزیون

پخش زنده برنامه های رادیو