لوگوی جام جم سیما

یادداشت

    • چهارشنبه 7 تیر 1396 03:45
    • 0

    فناوری اطلاعات در خدمت تولید خبر

    فناوری اطلاعات و ارتباطات، موتور محرکه بسیاری از فناوری‌هاست؛ فناوری نانو، بیو، فناوری هوشمندسازی مواد اما این فناوری در حوزه ارتباطات و نیز در زمینه تولید خبر نیز کمک‌های قابل توجهی به واحدهای خبری و نقش‌آفرینان حوزه خبر می‌کند.

    • شنبه 3 تیر 1396 07:53
    • 0

    تابستان مفرح تلویزیون

    ساخت برنامه‌های مفرح و سرگرم‌کننده برای تلویزیون همیشه مهم بوده است. اصلا یکی از اساسی‌ترین کارکردهای رسانه‌ای مثل تلویزیون همین مفرح و سرگرم‌کننده بودن و استفاده از جذابیت‌هایی است که مخاطب را سر ذوق آورد.

    • شنبه 3 تیر 1396 04:15
    • 0

    آدم‌های عجیب و دیالوگ‌های غریب

    سعید نعمت‌الله، فیلمنامه‌نویس بدی نیست اما دیالوگ‌نویس خوبی است. دیالوگ‌هایی که او در فیلمنامه‌هایش می‌چیند، بیش و کم وزن دارند و به نثر مسجع پهلو می‌زنند. این دیالوگ‌ها در عین غنی بودن و جمال داشتن اما برای این دوره و زمانه نیستند، غالبا.

    • شنبه 3 تیر 1396 04:00
    • 0

    امیدی به رسانه‌های بیگانه نیست

    هر ساله در کشور ما مناسبت‌های مختلفی وجود دارد و از این بابت شاهد راهپیمایی پر شور مردمی هستیم که از جمله می‌توان به راهپیمایی‌های 22 بهمن، روز قدس و... اشاره کرد. رسانه ملی روز گذشته به نحو احسن و گسترده، راهپیمایی پرشور و حرارت مردم ایران را در اقصی نقاط مختلف کشور پوشش خبری داد و در نقش یک اطلاع‌رسان امانتدار ظاهر شد. از سوی دیگر، سازمان صدا و سیما در چنین برهه‌های حساسی ابعاد مختلف مساله را می‌شکافد و با پخش تحلیل‌های مختلف به تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی کمک می‌کند.

    • دوشنبه 29 خرداد 1396 03:15
    • 0

    اعتماد مردم به رسانه ملی

    رسانه ملی به‌رغم این‌که در سال‌های اخیر رقبایی مثل ماهواره و رسانه‌های نوین دارد و با توجه به خصوصیت این رسانه‌ها که از طریق تلفن همراه، مردم راحت‌تر و سریع‌تر در جریان اخبار، رویدادها، اتفاقات از طریق فیلم، تصویر و صدا قرار می‌گیرند، اما با این همه همچنان توفیقات زیادی داشته و در حوزه جذب، رضایت و اعتماد مخاطب موفق است.

    • یکشنبه 28 خرداد 1396 07:04
    • 0

    «اعتماد اجتماعی» بزرگ‌ترین سرمایه رسانه ملی

    برای پی بردن به جامعیت و مرجعیت رسانه ملی باید نقش و جایگاه آن را در میدان‌های مختلف بررسی کرد.

    • یکشنبه 28 خرداد 1396 04:45
    • 0

    در مسیر حرکتی آرام و پیوسته

    رسانه ملی امسال هم کوشیده در ماه مبارک رمضان همچون سال‌های گذشته برنامه‌ها و مجموعه‌های مناسبتی مختلفی را روانه آنتن کرده و سهمی را در پر کردن اوقات فراغت و سرگرم‌سازی مخاطبان روزه‌دار به‌عهده بگیرد.

    • شنبه 27 خرداد 1396 07:44
    • 0

    روی دیگر آثار مستند

    در همه جای دنیا آثار مستند مخاطبان خاص خود را دارد. اساسا آثار مستند به خاطر جذابیت موضوع و پرداخت بی‌واسطه سوژه طرفدار دارد.

    • شنبه 27 خرداد 1396 03:00
    • 0

    درباره دکور جدید برنامه «ماه عسل»

    تخم مرغ عسلی شکسته!

    یکی از عناصر و مولفه‌های هویت بخش هر برنامه تلویزیونی، دکور آن است بویژه برنامه‌های ترکیبی، تاک‌شویی و گفت‌وگومحور که دکور صرفا یک تزئین و صحنه‌آرایی زیبایی شناسی نیست و فراتر از هویت بصری و نمایشی، محل و لوکیشن اجرای برنامه هم بوده و باید فارغ از کارکردهای زیبایی‌شناسی و بصری، قابلیت‌های اجرایی هم داشته باشد.

    • چهارشنبه 24 خرداد 1396 00:21
    • 0

    تاثیر رسانه‌ها در جامعه‌پذیری مخاطبان

    بحث شناخت ویژگی‌های مخاطبان و آگاهی از نیازهای آنان از جمله مباحثی است که در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای همواره مورد بحث بوده و در سال‌های گذشته مراکز تحقیقاتی مختلفی در سراسر دنیا راه‌اندازی شده‌اند که صرفا به بررسی نیازهای مخاطبان می‌پردازند.

    • سه شنبه 23 خرداد 1396 04:20
    • 0

    روایت‌های واقعی زندگی در قاب تلویزیون

    برنامه‌های ترکیبی و زنده از جمله ژانرهای پرطرفداری هستند که این روزها در همه‌جای دنیا اجرا می‌شوند و بینندگان پیگیری هم دارند. برنامه‌هایی که عموما با حضور مهمانانی متفاوت ـ این بار نه از صنف هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های شناخته شده و محبوب، بلکه از میان مردم عادی و شهروندان سطح جامعه ـ و حتی با حضور تماشاگران عادی در استودیو ضبط می‌شوند و روی آنتن می‌روند. برنامه‌هایی که در آنها این مردم عادی هستند که به ستاره‌های برنامه تبدیل می‌شوند و وظیفه قصه‌گویی و تعریف زندگی‌هایشان را به عهده می‌گیرند.

    • دوشنبه 22 خرداد 1396 07:00
    • 0

    سوپراستارهای ماندگار در جهان فانتزی

    اگر تام و جری را قدیمی‌ترین، ماندگارترین و احتمالا جذاب‌ترین سوپراستارهای جهان معرفی کنیم، اصلا بیراه نگفته‌ایم. از خلق کارتون «تام و جری» 77 سال می‌گذرد، هنوز تولید آن ادامه دارد و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان از جمله شبکه نهال هنوز هم این سریال کارتونی را به نمایش می‌گذارند. به عبارتی می‌توان گفت تقریبا تمام جمعیتی که کودکی آنها با این 77 سال مقارن بوده، این کارتون را هم در کودکی و هم احتمالا در بزرگسالی تماشا کرده‌اند.

    • دوشنبه 22 خرداد 1396 03:45
    • 0

    خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به برنامه‌سازی

    فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز فضای مجازی می‌تواند در خدمت تولید‌کنندگان محصولات رادیویی، تلویزیونی، محتوای مطبوعاتی یا سازندگان فیلم‌های سینمایی و آثار نمایشی قرار بگیرد و از چند بابت کارکردی مفید و موثر پیدا کند.

    • یکشنبه 21 خرداد 1396 05:00
    • 0

    «نفس» یک درام روان‌شناسانه از تاریخ معاصر

    سریال تلویزیونی «نفس» که با شروع ماه رمضان از شبکه سه پخش می‌شود، پس از سریال‌های «ارمغان تاریکی» و «پروانه»، سه‌گانه جلیل سامان را کامل کرده است. این مجموعه یک درام پیچیده روان‌شناسانه است که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد. سامان در سومین سه‌گانه خود، روایتگر قصه جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود و او برای رسیدن به حقیقت، حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

    • شنبه 20 خرداد 1396 08:01
    • 0

    تلویزیون و حوادث انقلاب

    استقبال از اثری مانند «نفس» که این شب‌ها از شبکه 3 سیما پخش می‌شود، دوباره به ما یادآوری می‌کند که چقدر می‌توانیم درباره تاریخ معاصر کشورمان کار خوب تولید کنیم؛ آن هم بدون شعارزدگی.

پخش زنده برنامه های تلویزیون

پخش زنده برنامه های رادیو