اکران آثار نوروزی سینماهای کشور در حالی طی چند روز گذشته آغاز شده است که «رسوایی» به عنوان آخرین تجربه کارگردانی مسعود ده نمکی با فروش یک و نیم میلیارد تومانی پیشتاز گیشه های سینمایی است و فیلم «آقای الف» به عنوان نخستین فیلم سه بعدی ایران به دلیل فراهم نشدن شرایط فنی سینماها از قافله اکران باز ماند.
کد خبر: ۵۵۱۳۵۳
فروش رسوایی به یک و نیم میلیارد تومان رسید

بعد از منتفی شدن اکران فیلم «عشق» به عنوان اثر برگزیده جشنواره سینمایی «کن» فرانسه به کارگردانی «میشاییل هنکه» به عنوان تنها فیلم غیر ایرانی اکران نوروزی که به گفته مسوولان با هدف حمایت از تولیدات داخلی از صف اکران در این ایام خارج شد، خبر به اکران نرسیدن فیلم «آقای الف» به عنوان نخستین تجربه سینمای سه بعدی در ایران از دیگر اتفاقات بر هم زننده شرایط اکرانی در آغاز سال جدید بود.

در همین راستا سعید شرفی‌کیا تهیه کننده فیلم «آقای الف» با تایید این خبر، گفت: برای اکران این اثر سینمایی لازم بود تا سینماهای میزبان مشکلات و امکانات سخت افزاری خود برای اکران آثار سه بعدی را حل کنند که به دلیل فشردگی برنامه ها این امر محق نشد و به همین دلیل ما عملا سینماهای آزادی و فرهنگ را برای اکران از دست دادیم.

وی افزود: در شرایطی که مابقی سالن های سینمای پایتخت نیز از امکانات اکران آثار سه بعدی برخوردار نبودند تنها سالن ایوان شمس باقی مانده بود که این سالن نیز مکان استاندارد برای اکران آثار سینمایی نیست و در این ایام نیز ویژه برنامه های خاص خود را داشت و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا اکران این اثر را تا عید فطر و تکمیل شدن امکانات سالن های سینمایی به تعویق بیندازیم.

این تهیه کننده از تلاش های صورت گرفته برای اکران عمومی این فیلم در سالن های سینمایی به همراه فراهم آوردن عینک های سه بعدی برای عموم مخاطبان خبر داد تا در آینده سینماهای بیشتری بتوانند میزبان این اثر سینمایی باشند.

فیلم «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران به کارگردانی علی عطشانی است که در آن بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، مهدی مقدم، لیلا اوتادی و مهران رجبی ایفای نقش می‌ کنند.

پیشتازی «رسوایی» ده نمکی

علی سرتیپی پخش کننده‌ دو فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی و انیمیشن «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی ضمن مثبت خواندن استقبال مردم از این دو اثر سینمایی در اکران نوروزی، اظهارداشت: آخرین تجربه سینمایی مسعود ده نمکی با در اختیار داشتن 80 سالن سینمایی در کشور تا پایان 12 فروردین ماه در تهران 950 میلیون تومان و در شهرستان ها 500 میلیون تومان فروش داشته است.

وی افزود: این در شرایطی است که پیش از ایام تعطیلات تعداد سالن های سینمایی در اختیار این فیلم در کل کشور 60 سالن بود اما بعد از ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) تعداد سالن های میزبان این فیلم به 80 سالن در کشور رسید.

سرتیپی همچنین درباره شرایط اکران انیمیشن «ˈتهران 1500» نیز گفت: تعداد سینماهای نمایش دهنده این اثر از 40 سالن قبل از تعطیلات فاطمیه به 50 سالن بعد از ایام سوگواری افزایش پیدا کرد و خوشبختانه این فیلم در تهران 550 میلیون تومان و در شهرستان ها 300 میلیون تومان فروش داشته است.

«رسوایی» جدیدترین فیلم مسعود ده‌ نمکی است که در آن اکبر عبدی نقش یک روحانی را ایفا می‌کند.

از دیگر بازیگران این فیلم هم می‌توان از الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیردژاکام، امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی و محبوبه بیات نام برد.

همچنین انیمیشن «تهران 1500» اولین فیلم بلند سینمایی بهرام عظیمی است که در جشنواره سی‌ام فجر به نمایش درآمد.

این فیلم روایتی فانتزی از شهر تهران در سال 1500 است و از تصویر‌سازی چهره‌هایی مانند هدیه تهرانی، بهرام رادان‌، مهران مدیری‌، گوهر خیراندیش‌، محمدرضا شریفی‌نیا، ‌حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور و حسام نواب صفوی بهره برده است.

حوض نقاشی و رژیم طلایی رتبه های بعدی اکران

فیلم متفاوت و تاثیرگذار «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیاز میری که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه بالاترین استقبال مردمی را به دست آورد نیز با وجود در اختیار داشتن 46 سالن سینمایی در کشور تنها در تهران 350 میلیون تومان فروش داشته است.

غلامرضا فرجی پخش کننده این اثر سینمایی اظهارداشت: متاسفانه به دلیل تعطیلات نوروزی هنوز نتوانسته ایم تا میزان دقیق فروش این اثر را در شهرستان ها به دست بیاوریم.

«رژیم طلایی» نیز به عنوان متفاوت ترین فیلم اکران نوروز 1392 در تهران با وجود در اختیار داشتن تنها 14 سالن سینمایی در طی این ایام توانسته میزان فروش خود را در کل کشور به 200 میلیون تومان برساند.

عبدالله علیخانی پخش کننده‌ این فیلم سینمایی ضمن اعلام این خبر که «رژیم طلایی» در کل کشور 44 سالن سینمایی را در اختیار دارد، افزود: متاسفانه به دلیل اختلافاتی که با شهرداری طی سال گذشته داشتیم، این سازمان در اکران نوروزی هیچ کدام از سالن های خود را در اختیار این اثر قرار نداد و بر همین اساس تنها در تهران با 14 سالن سینمایی کار خود را ادامه می دهیم.

«حوض نقاشی» که محصول حوزه هنری است داستان یک زوج کم‌ توان ذهنی را روایت می کند که یک پسر بچه دارند و زندگی آن‌ها به دلایلی با چالش رو به رو می‌شود ولی این زوج موفق می‌شوند با همدلی بر این مشکلات فائق آیند.

مازیار میری کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم هستند که در آن شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و مهسا محجوب به ایفای نقش پرداختند.

همچنین فیلم «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی مضمونی طنز در فضای اجتماعی دارد و به موضوع مهریه‌های سنگین و غیرمعقول می‌پردازد. در این فیلم مهدی هاشمی، مریلا زارعی و امین حیایی به ایفای نقش می‌پردازند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
۰
۰
باز هم ده‌نمكی اینكه آثارش همیشه پر فروش ترینه خیلی مشكوكه

نیازمندی ها