وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کلیه ارز و شهریه دانشجویان بورسیه خارج از کشور و همچنین مقرری و شهریه دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی در روزهای پایانی سال گذشته پرداخت شد.
کد خبر: ۵۵۱۲۵۱
پرداخت کلیه ارز و مقرری دانشجویان بورسیه

دکتر کامران دانشجو در دیدار نوروزی جمعی از مدیران وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان گفت: تمام ارز سال 91 دانشجویان بورسیه خارج از کشور پرداخت شده است  و همچنین ارز شش ماهه اول سال 1392 این دانشجویان نیز در حال پرداخت است که در چند روز آینده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه شهریه معوقه سال 1391 تمام دانشجویان بورسیه خارج از کشور که 407 نفر بودند نیز پرداخت شده است، اظهارداشت: تمام شهریه و مقرری دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری  و نیز وزیر اقتصاد و دارایی  در روزهای پایانی سال گذشته پرداخت شد.

دانشجو با اشاره به پیگری‌های انجام شده برای ساماندهی مناسب اعتبارات پژوهشی در جهت رفع مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در شورای علوم، تحقیقات و فناوری برای اولین بار ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه سال 1392 در نظر گرفته  شده است.

وی افزود: ردیف بودجه مستقل برای طرح‌های کلان ملی پژوهشی در قالب اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه سال  1392  به  تصویب هیات دولت رسیده و این موضوع مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مسئولیت بزرگ جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد آگاهی و شور و  نشاط در فضای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: همه مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان بتوانند در ایجاد فضای مشارکت حداکثری و  حماسه‌ای سیاسی نقش ایفا کنند.

دانشجو با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری در سال 1392 اضافه کرد: در سال گذشته رتبه علمی ایران در سطح جهان دو بار ارتقا یافته است به طوری‌که اکنون در پایگاه IsI در رتبه 17 تولید علم جهان و اول منطقه و در پایگاه اسکوپوس نیز در رتبه 15 تولید علم جهان و اول منطقه قرار داریم.

وی افزود: این موفقیت ها و سرعت رشد علمی در تاریخ آموزش عالی بی نظیر است که با تلاش بسیار جدی اعضای هیات علمی  و دانشجویان این مرز و بوم صورت می گیرد و در عین حال بیانگر پویایی و شادابی در سطح دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتباط  دانشگاه و صنعت و حوزه و کاربرد در سال گذشته، اظهارداشت: اقدامات انجام شده برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه کاربرد بسیار موفق بوده است و بیانگر جهت گیری صحیح دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها