توصیه‌های یک متخصص تغذیه درباره فواید و مضرات میوه

چه میوه‌هایی را چه وقت بخوریم؟

محققان با تاکید بر خوردن میوه همراه با پوست که در کنترل قندخون افراد دیابتی موثر است، توصیه کرده‌اند میانسالان و کودکان دیابتی فیبر بیشتری در وعده‌های غذایی بخورند.
کد خبر: ۵۵۱۱۴۹

 

بر اساس تحقیقات انجام شده، دیابت نوع اول بیشتر به دلیل بیماری‌های ویروسی دوران کودکی و بیماری‌های ایمونولوژیکی که سیستم دفاعی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ایجاد می‌شود ولی عامل دیابت نوع دوم، چاقی و کم‌تحرکی است.

دیابت نوع یک وابسته به انسولین بوده و به آن دیابت جوانی گفته می‌شود، چون بیشتر در سنین شش تا یازده سالگی شایع بوده و نوع دوم دیابت غیروابسته به انسولین است که در میانسالی و سن 40 تا 45 سالگی بیشتر شایع است. البته تغذیه درمانی در دیابت نقش بسزایی دارد، مخصوصا در دیابت نوع اول که مبتلایان به آن کودکند و در سن رشد قرار دارند و به همین دلیل، برای جلوگیری از ایجاد اختلال در رشد آنها باید در مصرف مواد مغذی تعادل برقرار شود.

خوردن میوه با پوست، بخصوص سیب، برای افراد دیابتی به علت فیبر موجود در پوست میوه‌ها و کنترل قند خون توسط آن بسیار مفید بوده و باعث کاهش چربی خون می‌شود، چرا که هرچه فیبر بیشتر باشد ماندگاری آن در روده کمتر بوده و گلوکز آزاد شده از آن کمتر خواهد بود. از این رو توصیه شده افراد دیابتی به مصرف بیشتر فیبر روی آورند که در میوه‌ها موجود است.

>> مجله پزشکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها