دانشمندان انگلیسی از تولید واکسن ترکیبی جدیدی برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر دادند که به نظر می رسد از واکسن های موجود به مراتب مطمئن تر و مقاوم تر است.
کد خبر: ۵۵۱۰۵۰
تولید واکسن جدید بیماری تب برفکی

تاکنون حیواناتی که بر ضد بیماری تب برفکی واکسینه می شدند یک دوز ضعیف از ویروس دارای قدرت سرایت بسیار بالا از همین بیماری را دریافت می کردند تا سامانه دفاع ایمنی بدن آنها برای تولید پادتن احیا شود.

محققان می گویند از این پس می توانند به لطف تجزیه و تحلیل اتم های ویروس تب برفکی واکسن جدیدی از نوع کاملا ترکیبی برای مقابله با این بیماری تولید کنند.

دانشمندان دانشگاه های آکسفورد و ریدینگ و همچنین موسسه پیربرایت موفق شدند ساختار خارجی این ویروس را بازسازی کنند،‌ ساختاری که تولید پادتن را انجام می دهد.

پژوهشگران علاوه بر این، موفق شدند این واکسن را مقاوم تر کنند.

آزمایش های اولیه نشان داده است این واکسن در مدت دست کم دو ساعت در برابر درجه حرارت 56 درجه مقاوم می ماند.

دیو استوارت پروفسور بیولوژی دانشگاه آکسفورد گفت: این فناوری دارای ضریب اطمینان بیشتر ممکن است برای ویروس های دیگر از همین خانواده مانند ویروس فلج اطفال یا بیماری دست،‌ پا،‌ دهان که از بیماری های بومی در آسیا به شمار می رود، ‌مورد استفاده قرار بگیرد.

تب برفکی که بسیار به ندرت به انسان منتقل می شود یک نوع بیماری به شدت مسری در بین حیوانات است که گاو، گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند.

ابتلا به این بیماری می تواند عامل خسارت اقتصادی گسترده ای در صنعت دامپروری در سطح جهانی باشد.

در سال 2001، تلف شدن صدها هزار گاو و گوسفند بر اثر ابتلا به بیماری تب برفکی در انگلیس هزاران میلیارد پوند خسارت برای این کشور به بار آورد.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها