منبع: یوفا فوتبال زنان اروپا در حال تجربه کردن توامان دو اتفاق بد و خوب است، یکی کاهش دستمزد بازیکنان و دیگری افزایش بی سابقه تماشاگران حاضر در ورزشگاه برای تماشای رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا.
کد خبر: ۵۵۰۳۵۸
فوتبال زنان اروپا و استقبال بی سابقه تماشاگران


بعد از اینکه جمعی از بازیکنان زن شاغل در فوتبال انگلیس در اعتراض به کاهش دستمزدها اعتراض و از امضای قرارداد جدیدی خودداری کردند در سایر نقاط اروپا از جمله سوئیس و آلمان نیز چنین اتفاقی افتاد اما گویا این اعتصاب ها و اعتراض ها هیچ تغییری در میزان دستمزد دریافتی بازیکنان زن به وجود نیاورده است. در حالی که میزان مبلغ دریافتی بازیکنان حرفه ای زن شاغل در فوتبال اروپا به طرز چشمگیری کاهش یافته است اما پیشرفت و پویایی فوتبال زنان اروپا روز به روز بیشتر می شود. تعداد تماشاگرانی که به تماشای بازی های فوتبال زنان می روند هر هفته بیشتر می شود که در آخرین نمونه در دیدار دو تیم تورس ایتالیا و المپیا کلاژ رومانی در رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا بیش از 60 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفتند. از طرفی حامیان مالی قدرتمندی از باشگاه های فوتبال زنان اروپا حمایت می کنند که این با دستمزد کم بازیکنان زن تناقض دارد و حاکی از نگرش های جنسیتی و تبعیض آمیز بین فوتبال مردان و زنان است.
لیگ اروپا در مرحله یک چهارم نهایی
لیگ قهرمانان اروپا هر هفته حساسیت بیشتری پیدا می کند. مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا در حالی از بیستم مارس آغاز می شود که در این مرحله یک تیم از انگلیس ، یک تیم از ایتالیا ، یک تیم از آلمان ، یک تیم از روسیه ، دو تیم از فرانسه و دو تیم از سوئیس حضور دارند. به غیر از تیم روسیه ای بقیه تیم های حاضر در این رقابتها هر کدام برای خود مدعی قهرمانی  هستند به خصوص نمایندگان ایتالیا ، سوئیس و ایتالیا که همانند سال های گذشته مدعی قهرمانی هستند.
برنامه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال زنان اروپا:
20 مارس
آرسنال انگلیس- تورس ایتالیا
وولفسبورگ آلمان- روسیانکای روسیه
لیون فرانسه- مالموی سوئیس
یوویسی فرانسه- گوتنبرگ سوئیس

بازهای برگشت این مرحله 27 و 28 مارس برگزار خواهد شد. دیدارهای مرحله نیمه نهایی نیز 13 و 20 آوریل برگزار می شود جایی که برنده وولفسبورگ و روسیانکا با برنده آرسنال و تورس مسابقه می دهند و برنده دیدار یوویسی و گوتنبرگ در مقابل برنده لیون و مالمو قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها