سرپرست فدراسیون سوارکاری:

مشکل قرنطینه ایران 5 سال دیگر حل می شود

سرپرست فدراسیون سوارکاری با بیان این که تلاش‌های سازمان دامپزشکی مشکل قرنطینه اسب‌های ایران را حل می‌کند، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال 95 مشکل قرنطینه ایران به طور کامل حل می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۳۳۵
مشکل قرنطینه ایران 5 سال دیگر حل می  شود


محمود حیدری در خصوص حضور سواکاران ایران در میادین بین‌المللی در سال 92 گفت: شاید همه از مشکلات مالی صحبت کنند ولی مشکل اصلی ما قرنطینه است. البته با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم برای حضور در کشور آذربایجان مشکلی نداریم ولی برای شرکت در رقابتهای بین‌المللی سایر کشورها باید تا چند سال دیگر صبر کنیم. سازمان دامپزشکی تلاش‌های خوبی انجام داده و طبق گفته رئیس سازمان دامپزشکی تا سال 95 مشکل قرنطینه اسب‌های ایران برای همیشه رفع خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 92 رقابتهای درساژ برگزار خواهد شد، عنوان کرد: ما امسال به دلایلی نتوانستیم تقویم خود را در خصوص رشته درساژ اجرایی کنیم که مشکل اصلی آن هم درباره داوری رقابتها بود. البته مربی تخصصی هم در این بخش نداریم. با این حال حساسیت‌های ما روی داوری بود چرا که حرف و حدیث‌هایی را به وجود می‌آورد. اما امسال قصد داریم با حضور داوران خارجی، هم دوره بازآموزی را برگزار کرده و هم رقابتها را با قضاوت آنها برگزار کنیم.
سرپرست فدراسیون سوارکاری ادامه داد: مشکلات ارزی سد راه بزرگی برای ما شده است. داوران سوارکاری به تناسب درجه دستمزدهای بالایی دارند. ما امسال یک دوره مسابقه درساژ را با حضور داوران دو ستاره بین‌المللی برگزار کردیم ولی به خاطر افزایش قیمت ارز نتوانستیم دوره‌های بعدی را برگزار کنیم. برای هر داور دوستاره باید 7 الی 8 میلیون تومان هزینه می‌کردیم. ضمن اینکه داوران چهارستاره روزانه 500 یورو دستمزد می‌خواهند که در کنار آنها هزینه اقامت و رفت و آمد نیز هست.
حیدری به مهر گفت: سال آینده با ترکیبی از کمیته راهبردی برنامه‌های درساژ را پی خواهیم گرفت. قرار بر این شده دوره‌های مربیگری و داوری را برگزار کنیم و کارت مربیگری را صادر کنیم. متاسفانه حتی یک داور بین‌المللی در بخش درساژ نداریم و باید این نقیصه را رفع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها