در این روزهای پایانی سال روی ویترین بیشتر فروشگاههای شهر میشود واژه حراج را دید؛ از چکمه و پالتو گرفته تا کفش و روسری. ولی خرید از حراجی هم راه و رسمی دارد که اگر آن را ندانید در یک چشم بر هم زدن همه پولتان را از دست میدهید...
کد خبر: ۵۵۰۲۱۴

 

این ۱۴ توصیه را قبل از رفتن به حراج لباس زمستانی بخوانید تا دچار چنین سرنوشتی نشوید و بتوانید حداکثر استفاده را از خریدتان ببرید.

۱) هزینه ها را کنار بگذارید بعد به حراجی بروید:

هنگام دیدن قیمتها در حراج هول نشوید. از خودتان سوال کنید که آیا از عهده خرید آن برمیآیم؟ آیا من میتوانم هزینه‌های ماهیانه‌ام را تامین کنم؟ قبل از اینکه در حراج چیزی بخرید، باید هزینه‌های ثابت‌تان را پرداخت کنید. مثل کرایه خانه، پول آب، گاز، برق، تلفن، شارژ ساختمان، بیمه ماشین، قرض و بدهی و بهتر است در مصرف این موارد صرفه جویی کنید. ترجیحا مقداری از پولتان را هم پس‌انداز کنید. حالا اگر همه اینها را کنار گذاشته‌اید، میتوانید برای خرید از حراج زمستانی سری به فروشگاهها بزنید.

۲) کارت اعتباری‌تان را همراه نبرید:

توصیه دوم ما این است که کارت عابر بانکتان را با خود به حراجی نبرید چون براحتی کارت میکشید و چند هزار تومان را در یک لحظه بر باد میدهید. از خودتان بپرسید آیا در کارتم مبلغ کافی موجود هست یا نه؟ اگر پول کافی ندارید، نمیتوانید به حراج زمستانی بروید. حواستان باشد که باید در حسابتان به اندازه کافی پول باشد تا بتوانید از اضافه آن خرید کنید. اگر همراهتان هست، از پول نقد استفاده کنید. پول را بشمارید و به صندوقدار تحویل دهید. این کار باعث میشود پول کمتری خرج کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که با کارت خرید میکنند دو برابر بیشتر از افرادی که از پول نقد استفاده میکنند خرید میکنند.

۳) درصد کمی از پولتان را به حراج لباسهای زمستانی ببرید:

وقتی چند لباس را در حراج زمستانی انتخاب کردید از خودتان بپرسید آیا این پول که باید بپردازید، به اندازه پولی که برای لباس خریدن درنظر گرفته بودید هست یا خیر؟ درست نیست که پول زیادی را خرج لباس خریدن کنید اما میتوانید در حد متوسط لباس بخرید. اشکالی ندارد کمی پول کم بیاورید ولی این خیلی بد است که چون پول درون کیفتان تمام نشده همه آن را خرج کنید.

۴) به قیمت حراجی دقت کنید:

آیا اتیکتی که روی لباس خورده است منطقی است؟ شما باید هنگام خرید لباس و دیدن قیمت آن، تعداد دفعاتی که آن لباس را میپوشید مد نظر قرار دهید و قیمت قبل از حراج را هم با آن مقایسه کنید.

۵) با عجله خرید نکنید:

از خودتان بپرسید نمیشود فردا آن را بخرم؟ به خودتان مهلت دهید. قبل از اینکه برای خرید بروید با یکی از دوستانتان تماس بگیرید. تاخیر کردن در خرید باعث میشود که تصمیم عاقلانه‌تری بگیرید و پولتان را هم تحت کنترل خود دربیاورید.

۶) آیا چیزی که میخواهید بخرید ارزشش را دارد:

فهرستی از لباسهایی که نیاز دارید تهیه کنید، نه آنچه که دلتان میخواهد.

۷) برای حراج بیشتر صبر کنید:

هنگامی که فصل عوض میشود بیشتر فروشگاهها لباسهایشان را حراج میزنند که بهترین فرصت برای خرید است ولی این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بیشتر فروشگاهها با ۲۰ درصد تخفیف حراج را آغاز میکنند و در روزهای بعد به ۵۰ درصد و کمتر هم میرسند.

۸) اگر سایزتان تمام شده، لباس نخرید:

آیا این لباس برای من مناسب است؟ لباس را پرو کنید حتی اگر چاق شده‌اید یا در رژیم هستید. چک کنید که لباسی که پرو کرده‌اید شما را لاغر نشان دهد. اگر لباسی که پرو کرده‌اید نقایص اندامتان را نمایان میکند آن را در بیاورید و قید آن را بزنید. از خریدن لباسهایی که بدن شما را میخورد یا اذیت‌تان میکند، منصرف شوید زیاد عادت نکنید که لباسهای راحت بپوشید. لباسهای گشاد و راحت سنتان را از آنچه که هستید بیشتر نشان میدهد. مراقب باشید لباسی که می خرید چروک نباشد زیرا برای اتو کردن آن باید هزینه کنید. برچسبی که دستورالعمل شست‌وشو و نگهداری آن را نوشته، چک کنید. ببینید اگر با آن لباس عکس می‌اندازید بعد از چند سال هنوز شیک به نظر میرسید یا نه؟

۹) با آقایان به حراجی نروید:

معمولا آقایان حال و حوصله خرید و بخصوص گشتن در حراجیها را که در آن بانوان از سر و کول هم بالا میروند ندارند، بنابراین برای اینکه شما را هول نکنند و وقت فکر کردن و گشتن داشته باشید تنهایی به حراج زمستانی بروید.

۱۰) مراقب جنسهای بنجل باشید:

گاهی فروشندگان مقداری از لباسهای نقصدار خود را که نخ‌کش شده‌اند یا دکمه یا زیپ ندارند و یا بخشی از رنگ آن از بین رفته است را با لباسهای حراجی خود مخلوط میکنند و اگر حواستان جمع نباشد وقتی به خانه میروید حسابی عصبانی خواهید شد بنابراین مراقب چنین لباسهای معیوبی باشید و همه سوراخ، سنبه‌های آن را امتحان کنید.

۱۱) لباسها را امتحان کنید:

در حراجیها معمولا سایزهای خاصی از لباسها باقی میماند که یا خیلی بزرگند یا خیلی کوچک. بنابراین صرفا به خاطر اینکه این لباس ارزان است آن را نخرید. لباس و یا کفشهایی که از حراجی میخرید را قبل از پرداخت پول آن حتما امتحان کنید تا اندازه شما باشد. لباس هر قدر هم ارزان خریده باشید اگر برایتان بزرگ یا کوچک باشد قابل پوشیدن نیست.

۱۲) با یک همراه به حراجی بروید:

بهتر است با یک همراه به حراجی بروید. معمولا وقتی کسی همراه شما باشد هم میتواند لباس را در تن شما ببیند و هم میتواند شما را از ولخرجی و زیاده‌روی در خرید اجناس در حراج باز دارد. در عین حال مدتی را هم شما به دوستتان در خرید اجناس مورد علاقه‌اش کمک کنید.

۱۳) به مغازه‌های دیگر هم سر بزنید:

اگر حال و حوصله دارید حتما قبل از خرید از یک مغازه که اجناس خود را برای زمستان حراج کرده است، به مغازه‌های دیگر سر بزنید. ممکن است شما جنس مورد نظرتان را در فروشگاهی دیگر با قیمت مناسبتری پیدا کنید. در این فصل همه فروشگاهها در حراجند و تقریبا اجناس مشابهی دارند.

۱۴) کودکان را با خودتان نبرید:

اگر پای خرید میخواهید تلاش کنید که این پای خرید فرزند خردسالتان نباشد. کودکان معمولا هنگام خرید بهانه میگیرند و خسته میشوند بنابراین اگر قصد دارید خرید خوبی داشته باشید، حتما سعی کنید آنها را برای ساعتی نزد یکی از اقوام بگذارید. با داشتن سایز آنها میتوانید برای آنها نیز خرید کنید.

منبع: آفتاب/ دکتر گلرخ ثریا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرامرز یزدان نیا از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
۰
۰
این مطالب كاربردی را در سایتتان بیشتر كنید. ممنون

نیازمندی ها