این روزها استان بوشهر نیز همچون دیگر استان‌های کشور با تدارک برنامه‌های متعدد و فراهم‌سازی امکانات، خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی‌اش آماده می‌کند. ازجمله این برنامه‌ها، تدارک اقامتگاه‌ها برای مسافران است که اولین بار امسال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۶۵۴
بوشهر برای پذیرایی از گردشگران آماده است

625 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و سواحل بکر و زیبا در کنار آب و هوایی مطبوع، برخورداری از مناظر و جاذبه‌­های تاریخی و طبیعی فراوان همچون بناهای تاریخی و جنگل‌های حرا و همچنین قرار گرفتن صنایع و ذخایر عظیم نفت و گاز در استان بوشهر موجب شده است تا این استان در مقایسه با دیگر نقاط جنوبی و ساحلی کشور از جذابیت‌های بیشتری برخوردار باشد و اوقات شاد و خاطره‌انگیزی را برای مسافران و گردشگران در ایام نوروز رقم بزند.

شهردار بندر بوشهر با دعوت از هموطنان برای سفر به این بندر از آمادگی شهرداری برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر می‌دهد و به جام‌جم می‌گوید: این شهر بندری با داشتن 15 کیلومتر نوار ساحلی بی‌نظیر، آب و هوای مطبوع در فصل بهار، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در کنار روحیه بالای مهمان‌نوازی شهروندانش، فرصت مناسبی برای گردشگری فراهم کرده است، ضمن این که شهرداری بندر بوشهر نیز به منظور ایجاد محیطی جذاب، ایمن و پرنشاط و همچنین رفاه حال مسافران و اسکان گردشگران نوروزی، امکاناتی را فراهم کرده است.

وی با بیان این که سه اقامتگاه نیز در نقاط دیگر شهر بوشهر با امکانات لازم در نظر گرفته شده است، تصریح می‌کند: همچنین از توان خدمات‌دهی و ظرفیت مساجد سطح شهر و خط ساحلی نیز برای سرویس‌دهی به مسافران و اسکان آنها استفاده خواهد شد که فقط در طول خط ساحلی بوشهر، 370 سرویس بهداشتی ثابت و سیار شامل حمام و توالت با پیش‌بینی مخازن آبگرم آماده شده است.

شهردار بوشهر با اشاره به حضور پرشمار مهمانان نوروزی در سال‌های گذشته به استان بوشهر، از برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در ابتدای شهر با توزیع نقشه راهنما و بروشورهای مورد نیاز مسافران نوروزی خبر می‌دهد و می‌گوید: با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری و نیروی انتظامی و به منظور رفاه حال شهروندان و همچنین مسافران و گردشگران، از برپایی چادرهای اقامتی خارج از محدوده مجاز در طول نوار ساحلی جلوگیری می‌شود.

راستی با اشاره به اقدامات شهرداری برای مرمت معابر می‌افزاید: لکه‌گیری معابر و مرمت آسفالت مسیرهای پرتردد و رنگ‌آمیزی 10 کیلومتر از جداول و جداره‌های سطح شهر با هدف تقویت سیما و منظر شهری در حال اجراست، ضمن این که برای ساماندهی فضای سبز شهری نیز گلکاری رفوژها، معابر و میدان‌های اصلی شهر انجام شده و روشنایی میدان‌ها و بوستان‌ها نیز صورت گرفته است.

اتوبوس​های بوشهرگردی

این مسئول همچنین با تاکید بر ظرفیت‌های بالای گردشگری و جاذبه‌های تاریخی بوشهر خاطرنشان می‌کند: برای آشنایی بیشتر مسافران نوروزی با پیشینه و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، اتوبوس «بوشهرگردی» که دارای بروشور و کتابچه‌های معرفی شهر نیز هستند، برای حرکت مسافران از دماغه شمالی و بافت قدیمی تا نیروگاه اتمی در تردد خواهند بود.

جاذبه‌های تاریخی بوشهر

در همین حال مهدی بسارده، رئیس نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دشتستان نیز با بیان این که بیشترین تعداد آثار تاریخی و جاذبه‌­های طبیعی استان بوشهر در این شهرستان قرار دارد، به جام‌جم می‌گوید: از 186 اثر تاریخی موجود در دشتستان، حدود 73 اثر به ثبت ملی رسیده است که بخش عمده این آثار در ایام نوروز آماده بازدید مسافران و گردشگران خواهد بود.

علیرضا برازجانی - جام​جم دشتستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها