اولین جشنواره‌ فیلم «کار» توسط سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی نیمه اول سال 92 در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۹۶
برگزاری جشنواره‌ فیلم «کار» سال آینده

مسعود اکبری دبیر این جشنواره در توضیحاتی گفت: خردادماه تقاضای مجوز برپایی این جشنواره را به وزارت ارشاد ارائه دادیم که اواخر بهمن صادر شد و به دنبال این هستیم تا به مقوله کار بپردازیم.

وی کار را مقوله مهمی دانست و گفت: بیکاری، مفاسد اجتماعی به همراه دارد و در این جشنواره به مساله کار از نگاه انسانی و فرهنگی توجه خواهیم کرد.

دبیر این جشنواره با اشاره به اهداف آن اظهار داشت: ترویج و فرهنگ‌سازی درباره کار، ایجاد رابطه و تعامل بین فیلمسازان و فعالان کار از مهم‌ترین اهداف است و مخاطبان ما هم صاحبان هنر، نهادهای فرهنگی و نهادهای حامی اشتغال خواهند بود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان طی سه روز گذشته خاطرنشان کرد: در این فراخوان سرفصل‌ها اعلام شده است که مهمترین آنها نگاه ارزشی به کار، جامعه کسب و کار و کارآفرینی،‌ کار و دانش و فرهنگ کار، اخلاق کار، کار در فرهنگ ملی اسلامی، مفاهیم کار و روابط کار است.

اکبری اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره را علی احمدی، به عنوان رییس و علی‌اکبر قاضی‌نظام،‌علی معلم، سیدهادی منبتی، مازیار رضاخانی و مجید مصباحی معرفی کرد و از وزارت کار، وزارت علوم، دانشگاه جامع علمی کاربردی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی به عنوان حامیان جشنواره نام برد.

مجید مصباحی عضو شورای سیاستگذاری هم در توضیحاتی رقابت در این جشنواره را در بخش فیلم کوتاه عنوان کرد و گفت: آثار از یک تا 45 دقیقه در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: 40 فیلم هم قرار است با هزینه و امکانات جشنواره ساخته شود که 65 درصد امکانات به شهرستانی‌ها اختصاص خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این جشنواره که با شعار «کار،‌سرمایه، جاودان» برگزار می‌شود، بخش جداگانه‌ای هم به فیلمنامه اختصاص خواهد داشت.

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بودجه جشنواره را بیش از 300 میلیون تومان عنوان و فرصت فراخوان را تا آخر فروردین اعلام کرد.

newsQrCode
برچسب ها: جشنواره فیلم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها