اتاق خواب بهترین مکان برای آرامش است و از همین جهت باید به نوع چیدمان، ترئین و نورپردازی آن بسیار توجه شود اما برای ایجاد یک تغییر بهاره که هم هزینه زیادی در بر نداشته باشد و هم مطلوب واقع شود شاید جابجا کردن برخی وسایل، انتخاب خوبی باشد.
کد خبر: ۵۴۸۷۹۵

خیلی از افراد به این موضوع فکر می‌کنند که چطور اتاق خواب خود را محیطی آرامشبخش کنند ولی نکته مهم اینجاست که اکثرا فقط به تغییر جای تخت‌خواب اکتفا می‌کنند و بس. برای تغییر اساسی این کار به تنهایی کافی نیست و بهتر است یک بار دیگر به وسایل اتاق نگاهی بیندازیم و برای هر کدام برنامه‌ای داشته باشیم.

البته همه می‌دانیم که تخت مهم‌ترین وسیله اتاق خواب به حساب می‌آید اما برای یک تغییر دکوراسیون، باید پس از جابجا کردن آن سراغ رویه تخت هم بروید. اگر امکان خرید یا دوخت یک روتختی تازه را دارید، حتما این کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت می‌تواند از کوسن‌ها کمک بگیرید. قرار دادن چند کوسن تازه با رنگهای متنوع روی تخت، بهترین انتخاب است.

برای تخت‌های یک نفره هم خانم‌ها می‌توانند از شال‌هایی با سایز بزرگ استفاده کنند. استفاده از شالی که از آن استفاده نمی‌کنید گزینه بسیار مناسبی است به شرط آنکه رنگ آن با سایر وسایل اتاق همخوانی داشته باشد.

روی دراور یا میز توالت را هم حسابی خلوت کنید. یکی از چیزهایی که در اتاق خواب به چشم می‌آید، به هم ریختگی روی میز توالت است. بد نیست اگر یکی از کشوها و یا قفسه‌ها را به وسایلی که روی میز چیده‌اید اختصاص دهید با این کار نظم و زیبایی بیشتری به اتاق خود می‌بخشید.

پرده هم مورد بعدی و قابل ملاحظه‌ای است که باید به آن توجه شود. اگر امکان خرید و دوخت پرده نو را ندارید می‌توانید پرده قبلی را کاملا شسته و آن را به کمک یک و یا چند روبان پهن تزیین کنید.

اضافه کردن یک مبل و یا صندلی به اتاق هم می‌تواند به شما کمک کند. صندلی‌ای که هم از آن استفاده کنید و هم تنوع مطلوبی برای اتاق ایجاد کند. بسیار خوب است که این صندلی را رنگ زیبایی هم بزنید. رنگهای تند و شاد باعث به وجود آمدن فضای دلنشینی در اتاق شما خواهد شد.

به نورپردازی اتاق هم توجه داشته باشید. نوع نور و رنگ آن باید متناسب با وسایل اتاق باشد. شاید با هزینه کمی مانند خرید چند لامپ کم مصرف بتوان رنگ‌وروی اتاق را تغییر داد.

تغییر دادن جای قابها، گلدانها و یا رومیزی هم نکته بسیار مهمی در دکوراسیون جدید اتاق خواب است. این تغییرات اگر چه در اولین مرحله بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما می‌تواند فضایی تازه و نو را برای شما فراهم کند.

مریم اسدی / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها