خیلی دوست داشتم گل بزنم، به هر حال هر بازیکنی دوست دارد خودش را در میدان نشان دهد و ثابت کند.
کد خبر: ۵۴۸۷۷۴
نقی زاده:بترسی، فوتبال را باخته ای

جام جم / وقتی به پرسپولیس پیوست کمتر کسی تصور می‌کرد با وجود بازیکنان نام آشنا‌تر در خط میانی سرخ‌ها بتواند فرصتی برای اثبات توانایی‌هایش پیدا کند، اما در هفته‌های پر فراز و نشیب پرسپولیس توانست نظر مثبت مانوئل ژوزه پرتغالی را جلب کند که البته در آن مقطع مصدومیت سوسا و خروج او از فهرست این تیم تاثیر زیادی در راهیابی این بازیکن به ترکیب پرسپولیس داشت. میثم نقی‌زاده، هافبک دفاعی پرسپولیس در روزهایی که کمبود بازیکن در این پست یکی از دلایل اصلی ناکامی قرمزپوشان بود جای ثابتی در ترکیب اصلی پیدا کرد، اما این جایگاه با آمدن گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی و اضافه شدن بازیکنی ملی پوش مثل حقیقی تا حدی متزلزل شد. نقی‌زاده دوران نیمکت‌نشینی را با حوصله و البته انگیزه‌ای که خودش از آن می‌گوید پشت سر گذاشت تا این‌که در دیدار حساس پرسپولیس برابر سپاهان زوج خوبی را در کنار حقیقی تشکیل داد.در بازی با آلومینیوم هم مصدومیت محمد نوری باعث‌شد این ترکیب دست نخورد، اما هماهنگی نقی‌زاده و حقیقی آنقدر نظر گل‌محمدی را جلب کرده بود که در مصاف با سایپا با وجود آن‌که نوری هم مشکلی نداشت باز هم نقی‌زاده در ترکیب ثابت بود و موفق شد پاسخ این اعتماد را با گلزنی زود هنگام بدهد.

از گلزنی به سایپا شروع کنیم و بعد درباره گذشته حرف بزنیم، چرا تا کنون موفق به گلزنی نشده بودید؟

خیلی دوست داشتم گل بزنم، به هر حال هر بازیکنی دوست دارد خودش را در میدان نشان دهد و ثابت کند. بخصوص این‌که مدتی هم نیمکت‌نشین بودم؛ بنابراین طبیعی بود که شادی کنم، اما بیشتر از این‌که برای خودم خوشحال باشم از این بابت خوشحال بودم که تیم بعد از مساوی هفته قبل که با حرف و حدیث‌هایی درباره داوری همراه بود، زود به گل رسید و از زیر فشار خارج شد.

البته همین گل به پیروزی پرگل پرسپولیس کمک کرد، این‌طور نیست؟

نه، به‌ دلیل این‌که زننده گل من بودم، اما به هر حال تاثیر داشت و با آرامش بیشتر جلو رفتیم و خوشبختانه از فرصت‌ها استفاده کردیم. درباره این‌که چرا تا به حال گل نزده بودم هم باید بگویم در نیم فصل اول نظر مانوئل ژوزه این بود که بیشتر روی دفاع تمرکز کنم، اما حالا در کنار حقیقی آزاد‌تر هستم و اگر فرصتی پیش بیاید استفاده می‌کنم.

نوروزی هم به موقع پاس رو به عقب داد؟

بله، یادم رفت به این موضوع اشاره کنم که یکی از نکات خوب بازی با سایپا کار تیمی قابل قبول و روحیه‌ای بود که همه بچه‌ها داشتند و می‌خواستند به سه امتیاز برسیم. هادی (نوروزی) هم خیلی خوب و هوشمندانه مرا دید و خدا را شکر که از فرصت استفاده کردم.

اما مدتی است از مهاجمان پرسپولیس انتقاد می‌شود که در گلزنی کم توان هستند و از فرصت‌ها خوب استفاده نمی‌کنند، در این مورد چه نظری دارید؟

به نظرم چیزی که خیلی مهم است هماهنگی و ارتباط موثر بین خط میانی و حمله است، یک مهاجم ممکن است در چند بازی گل نزند اما پاس گل بدهد و در حرکت رو به جلوی تیم مفید باشد. فکر می‌کنم در نیم فصل دوم بخصوص در بازی‌های اخیر این اتفاق در پرسپولیس افتاده و در مجموع کارنامه مهاجمان ما قابل قبول بوده است.

پرسپولیس با وجود پشت سر گذاشتن فصلی پرفراز و نشیب، از زمان حضور گل‌محمدی نباخته و حالا با 42 امتیاز به مکان ششم جدول رسیده است. پایان لیگ را برای پرسپولیس چطور می‌بینید؟

نکته مهم این است که بچه‌ها در طول این مدت خیلی متحد و صمیمی به دنبال جبران مافات بودند؛ اگر حتی در نیم فصل اول پنج امتیاز بیشتر می‌گرفتیم حالا مدعی هم بودیم، اما فکر می‌کنم توانستیم هواداران را در هفته‌های اخیر راضی کنیم. پیش‌بینی من این است که در لیگ چهارم می‌شویم، یعنی توان این کار را داریم که اگر خدا بخواهد حتی از این طریق برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شانس داشته باشیم، اما در جام حذفی فقط قهرمانی ما را راضی می‌کند.

پرسپولیسی‌ها با اطمینان از قهرمانی جام حذفی حرف می‌زنند، اما در این رقابت‌ها هم راه سختی برای رسیدن به قهرمانی برای همه تیم‌ها هست؟

این اطمینان از انگیزه بچه‌ها می‌آید، ما تازه روی دور افتادیم و نمی‌خواهیم فرصت را مثل لیگ از دست بدهیم. قبول هم داریم که کار سخت است.

در سه بازی اخیر با رضا حقیقی خیلی خوب هماهنگ شدید، این احتمال وجود دارد که دوباره از ترکیب اصلی خارج شوید؟

همه چیز دست مربی است، برای من فرقی نمی‌کند کنار کدام‌یک از بچه‌ها باشم. ما سعی می‌کنیم خیلی زود با هم هماهنگ شویم و هر چه مربی صلاح بداند همان را انجام می‌دهیم.

من همیشه تمرینات را بدون از دست دادن انگیزه دنبال می‌کنم، اوایل فصل به من می‌گفتند از رقابت کردن با بهترین هافبک‌ها که در پرسپولیس هستند نمی‌ترسی، اما من می‌گفتم کسی که از رقابت بترسد در فوتبال به جایی نمی‌رسد. حوصله کردم و کم کم خودم را به فوتبال و پرسپولیس شناساندم، حالا هم اگر مربی صلاح بداند در زمین هستم وگر نه روی نیمکت برای حضور دوباره تلاش می‌کنم.

حرف پایانی‌تان را می‌شنویم.

خوشحالم پاسخ اعتماد سرمربی را با گلزنی و بازی قابل قبول دادم، امیدوارم هواداران را هم راضی کرده باشم و این روند ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها