روزهای آخر سال را نه از امسال و نه از پارسال که از سال‌های سال قبل، دوست دارم و داریم. این روزهای آخر سالی همیشه یک جور دیگری است. زمستان است و بهار هم در راه و ما ایرانی‌ها روزهای آخر سال را از سال‌های سال قبل، دوست داریم.
کد خبر: ۵۴۷۹۴۸


زمستان است و بهار هم در راه و این چنین است که تکاپو و خانه تکانی دل و جان و خانه و کاشانه خود را درست در همین روزها قرار داده‌ایم و قرارمان یک عهد تاریخی برای نو شدن در چنین روزهایی است.

ما این روزهای آخر سال و نوروزی را که در پی آن می‌آید نه از امسال و نه از پارسال که از سال‌های سال قبل دوست داریم. اینقدر عاشق این روزها و این بهار و نوروزشدن‌ها هستیم که اگر سنگ هم از آسمان ببارد، باز هم دلمان در پی بهار و نوروز است و باید آمدن بهارمان را جشن بگیریم. ما ایرانی‌ها اینقدر خاطره‌های خوب از هفت‌سین‌هایمان داریم که حاضریم از تمام هفت‌خوان‌های دنیا بگذریم و مشتاقانه پای بساط هفت‌سین بنشینیم.

ما این روزها را همیشه دوست داشتیم و داریم. در این روزهای نو تمام سعی‌مان نونوار شدن است. ما در روزهای آخر سال چشمانمان را می‌شوییم و جور دیگری به زندگی نگاه می‌کنیم. اینقدر عاشق این روزها هستیم که حتی اگر پسته کیلویی 70 هزار تومان شود باز هم بی‌خیال آن نمی‌شویم.

دلمان می‌خواهد فکر کنیم همه چیز خوب است. دلمان می‌خواهد همه خوب باشند. دلمان می‌خواهد هیچ کودکی بی‌لباس نو نماند. مرام ایرانی ما این روزها دوباره بهاری می‌شود و گل می‌کند.

روزهای آخر سال خیابان‌ها شلوغ می‌شود و ما این شلوغی را دوست داریم. حتی در این روزها راه‌بندان‌ها هم تحمل‌پذیر می‌شود. دلمان می‌خواهد به خیابان‌ها برویم و ماهی‌های قرمز را تماشا کنیم. مردم را ببینیم که به‌دنبال نو شدن هستند.

شهر این روزها حال و هوای دیگری دارد و ما تمام روزهای آخر سال را دوست داریم.

منبع: جام جم/ صولت فروتن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها