گرمایش زمین از جمله معضلات مهم زیست محیطی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از محققان در سراسر دنیا قرار گرفته است و در بسیاری از کشورها تحقیقاتی در زمینه یافتن راهکاری مناسب برای مقابله با گرمایش جهانی انجام شده است اما در میان راهکارهایی که هر یک به نوبه خود با ایجاد محدودیت هایی برای زندگی ساکنان زمینی همراه است ، یک راهکار جالب توجه ارائه شده که به نظر می‌رسد بیش از هر چیز مورد توجه افرادی قرار گیرد که به‌دنبال راهی برای فرار از ساعت های کاری طولانی هستند.
کد خبر: ۵۴۵۳۱۴
برای نجات زمین، کمتر کار کنید!

بدون شک در این میان کشورهایی که بیشترین تعطیلی‌ها را در تقویم سالانه شان دارند ، بیشترین کمک را می کنند. این راهکار در مقایسه با دیگر راهکار ها به مراتب ساده تر است . کافی است ساعت کاری کاهش و به موازات آن ساعت اوقات فراغت ساکنان زمینی افزایش یابد.

در حقیقت با کاهش ساعت کاری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر می شود و این تغییر راهکاری ساده برای نجات زمین از تبعات و پیامدهای تغییرات جوی ناشی از گرمایش جهانی است. گرمایش جهانی پدیده ای است که موجب شده میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس ها در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کند.

به گفته محققان در 400 سال اخیر افزایش دما بی سابقه بوده و موجب شده در دهه های پایانی قرن بیستم زمین گرم‌ترین روزها را تجربه کند.

اگرچه عوامل متعددی وجود دارد که از آن به عنوان متهمان اصلی گرمایش جهانی نام برده شده است ، اما بعضی از آنها غیر قابل کنترل است و به نظر می‌رسد 40 تا 60 درصد این پدیده از کنترل بشر خارج شده است و نمی توان برای مهار آن چاره ای اندیشید اما بدون تردید انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در گرمایش زمین تا حد زیادی به فعالیت انسان ها در سطح زمین بستگی دارد و کاهش ساعت کاری از جمله راهکارهایی است که می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تاحدی کاهش دهد.

به این ترتیب پیش بین می شود با کاهش ساعت کاری حتی به مقدار اندک و ناچیز تا 80 سال آینده تبعات ناشی از گرمایش زمین به نصف کاهش پیدا کند.

فرانک فراهانی جم - گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
۰
۰
پس با این حساب، شیرازی های عزیز واقعا به زمین كمك می كنند !!!

نیازمندی ها