اشخاص بسیاری وقتی به کسی می‌رسند که در نظرشان آدمی موفق و خوشبخت جلوه می‌کند، از او می‌پرسند: «راز موفقیت شما چیست؟». برخی صاحبنظران، چند ویژگی و شاخصه اصلی این افراد را برشمرده‌اند: تفکر در آرامش، دقت، برنامه‌ریزی، نظم، سرعت عمل، بررسی جوانب و... از خصلتهای دیگر آنها بیشتر بدانید.
کد خبر: ۵۴۵۰۵۴

 

1- همواره به دنبال فرصت ها و موقعیت های جدید هستند و آنها را می یابند، در حالی که دیگران این فرصت ها را نمی بینند.

 2 - تجربیات را می بینند و از آن درس می گیرند، اما دیگران تنها مشکلات را می بینند.

 3 - برای یافتن راه حل مشکلات بسیار فکر می کنند.

4 - کاملا آگاهند و با قاعده برای خود موفقیت خلق می کنند، اما دیگران امیدوارند که موفقیت آنها را پیدا کند!

5 - در آنها نیز همانند دیگران ترس وجود دارد، اما اجازه نمی دهند که ترس آنان را کنترل یا محدود کند.

6 - به دنبال جواب سوال های مفید هستند، سوالاتی که آنان را در مسیر خلاقیت، سازندگی و افکار مثبت قرار می دهد.

7 - بندرت از چیزی شکایت می کنند، زیرا این کار باعث هدر رفتن انرژی شان می شود و حالت منفی به آنها می دهد.

8 - هیچ کس را مقصر شکست های خود نمی دانند، آنان مسوولیت کامل اعمال و کارهای خود را می پذیرند.

9 - از آنجا که از اکثریت افراد جامعه با استعدادتر نیستند، همیشه به دنبال یافتن راه هایی برای بالا بردن توانایی خود هستند. از خود بیش از آنچه هستند، انتظار دارند. از توانایی هایشان که موثرتر و مفیدتر هستند، استفاده می کنند.

10 - همواره در حال کار، پرانرژی و فعال هستند. در حالی که بسیاری از مردم روی کاناپه دراز می کشند، برنامه ریزی می کنند اما هیچ کاری انجام نمی دهند و دور خود می چرخند، آنها در حال انجام کار هستند.

11 - با افرادی ارتباط دارند که از نظر فکری مشابه خودشان باشند. اهمیت کار تیمی را درک می کنند و در نتیجه رابطه ای موفق دارند.

12 - بلندپروازند و به دنبال کارهای شگفت انگیز می گردند. به جای آن که بگذارند زندگی به روال عادی خود سپری شود، بهترین شیوه را برای زندگی کردن انتخاب کرده اند.

13 - آنها واضح و با یقین می دانند که برای زندگی خود چه می خواهند و چه نمی خواهند. حقایق زندگی را در نظر می گیرند و براساس آن برنامه ریزی می کنند، در حالی که دیگران فقط تماشاچیان زندگی هستند.

14 - به جای تقلید، خود دست به نوآوری می زنند.

15 - برای انجام کارها درنگ نمی کنند و زندگی شان را برای رسیدن «زمان مناسب»، هدر نمی دهند.

16 - در تمام عمر خود در حال فراگیری هستند. همواره در تلاش برای فرا گرفتن درس های جدید هستند؛ چه این درس ها را به طریق رسمی (در مدرسه و دانشگاه) بیاموزند، چه به طور غیررسمی (از طریق دیدن، شنیدن، پرسیدن، خواندن و در واقع دانش آموز زندگی باشند) و چه از طریق تجربه (انجام دادن و تلاش کردن) .

17 - همانند بطری شیشه ای هستند که نصف آن پر است، با این حال همچنان فعال و پرتلاش اند و توانایی یافتن بهترین ها را دارند.

18 - به احساسات متفاوت خود توجه نمی کنند و کاری که باید انجام شود را انجام می دهند. بیهوده زندگی شان را صرف متوقف کردن کارها و دوباره شروع کردن آنها نمی کنند.

19 - ریسک های حساب شده می کنند. مثل ریسک در امور مالی، احساسی، حرفه ای و شغلی و روانی.

20 - با مشکلات رودررو می شوند و سریع اقدام به مبارزه با آنها می کنند. نه تنها از مشکلات نمی هراسند؛ بلکه با روبه رو شدن با آنها سعی می کنند خود را تقویت کنند.

21 - عقیده به سرنوشت، تقدیر، شانس و اقبال ندارند و منتظر نمی نشینند تا این عوامل آینده آنها را شکل دهد. آنها معتقدند که خودشان هستند که باید آگاهانه و فعالانه بهترین زندگی را خلق کنند.

 

22 - برخلاف بسیاری از مردم که بی تحرک هستند و به دنبال هیچ کاری نمی روند، آنها بسیار فعال هستند و برای هر کاری پیشقدم می شوند و پیش از این که مجبور باشند، اقدام به انجام کاری می کنند.

23 - در کنترل احساسات از هر کسی موفق تر هستند. به طور حتم آنها نیز همانند دیگران احساسات دارند؛ اما برده عواطف خود نیستند.

24 - در ارتباطاتشان موفق هستند و برای بهبود آن تلاش می کنند.

25 - برای زندگی شان برنامه دارند و برای به حقیقت درآوردن برنامه خود، روی آن کار می کنند. زندگی آنها یکسری اتفاقات و نتایج برنامه ریزی نشده نیست.

26 - علاقه زیادی به متفاوت بودن دارند. به این معنی که معمولا کارهایی را انجام دهند که بقیه نخواهند داد. آنها با انتخاب هایشان از بقیه افراد متفاوت می شوند. همه شما هر روز با تصمیماتی روبه رو می شوید که زندگی شما را شکل می دهند. انسان های موفق تصمیماتی می گیرند که اکثر مردم نمی گیرند و نخواهند گرفت.

27 - برخلاف بسیاری از مردم که با چیزهای بی ارزش شاد می شوند و به هر بهایی از درد و زحمت فرار می کنند، انسان های موفق ارزش و مزایای کار کردن در شرایط سخت را درک می کنند.

28 - ارزش های اصلی و مهم خود را تشخیص داده اند و تلاش می کنند زندگی شان بازتاب و انعکاس این ارزش ها باشد.

29 - در همه چیز تعادل را حفظ می کنند. زمانی که از نظر مالی موفق هستند، می دانند که مفهوم پول و موفقیت را نمی توان با هم مقایسه یا جابه جا کرد. آنها می دانند افرادی را که تنها در زمینه مالی موفق هستند، نمی توان آدم های موفقی دانست. متاسفانه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به ما می آموزد پول مساوی است با موفقیت و خوشبختی. پول نیز همانند بسیاری چیزهای دیگر تنها یک وسیله است. بدون شک پول چیز بدی نیست؛ اما در نهایت تنها یک وسیله به حساب می آید که با کمال تاسف بسیاری از مردم آن را می پرستند.

30 - اهمیت خویشتنداری را درک می کنند و افرادی بسیاری قوی هستند. آنها خوشحالند که در مسیری گام برمی دارند که افراد بسیار کمی از آن مسیر عبور کرده اند.

31 - استوار و محکم هستند. ارزش خود را براساس چیزهایی که دارند، افراد مهمی که می شناسند، جایی که در آن زندگی می کنند یا این که چه شکلی دارند، قرار نمی دهند.

32 - مهربان و بخشنده هستند. از کمک کردن به دیگران برای رسیدن به موفقیت لذت می برند.

33 - فروتن هستند. اشتباهات خود را قبول کرده و عذرخواهی می کنند. به توانایی های خود اعتماد دارند؛ اما مغرور نمی شوند. اگر از دیگران درسی بیاموزند، خشنود می شوند.

34 - با هر شرایطی خود را وفق می دهند و به دنبال تغییر هستند. در حالی که اکثر مردم به دنبال راحتی و عادت های همیشگی خود هستند، با موقعیت های ناشناخته راحت برخورد می کنند.

35 - سعی می کنند بدن خود را از نظر فیزیکی متعادل نگه دارند، البته نه به این مفهوم که بخواهند به صورت فشرده و همیشه مشغول ورزش کردن باشند. آنها اهمیت سلامت جسمانی و فیزیکی را درک می کنند، و این اهمیت تنها به دلیل قیافه و ظاهر نیست بلکه بیشتر به دنبال سلامت و عملکرد درست سیستم بدن خود هستند. بدن آنها جایی است که آنها در آن زندگی می کنند.

36 - یک موتور قوی و بزرگ در درون خود دارند که همیشه به سختی کار می کند.

37 - انعطاف پذیر هستند. در زمانی که اکثر مردم از انجام کاری تسلیم می شوند، آنها تازه شروع به انجام آن کار می کنند.

38 - از انتقادات دیگران استقبال می کنند.

39 - با افرادی که تفکرات منفی دارند، رفت و آمد نمی کنند.

40 - آنها انرژی زمان و احساسی خود را برای چیزهایی که نمی توانند بر آنها کنترلی داشته باشند، هدر نمی دهند.

41 - از این که کاری انجام می دهند که متفاوت است خوشحالند. کاری را برای خشنودی یا رضایت مردم انجام نمی دهند و احتیاجی به موافقت یا تایید مداوم دیگران ندارند.

42 - کارها را با تلاش و همت خود پیش می برند تا بخواهند همواره از بقیه کمک بگیرند.

43 - استانداردهای بالاتری برای خود تعیین می کنند که منجر به ایجاد تعهد، حرکت و کار بیشتر می شود که مطمئنا نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

44 - شکست را توجیه و تفسیر نمی کنند. در حالی که اکثر مردم در مورد سن، ناراحتی های گذشته، کمبود وقت، بیماری های ژنتیکی، بدشانسی ها، رئیس بداخلاق و نبود فرصت های خوب صحبت می کنند، آنها به دنبال یافتن راهی به سوی موفقیت هسنند.

45 - توانایی تعقیب موقعیت را دارند. یعنی در زمان سختی می دانند چگونه به آرامش دست یابند و از چیزهایی که در زندگی دارند لذت ببرند و به سرگرمی ها و علائق خود نیز برسند.

46 - شغل آنها شخصیت شان نیست، تنها وسیله کسب و کار است.

47 - بیشتر به دنبال انجام کارهای مفید هستند تا کارهای ساده. اکثر مردم به دنبال سریع ترین و راحت ترین راه ها هستند، اما آنها به دنبال راه کارهایی هستند که در درازمدت بهترین نتایج را حاصل کنند.

48 - کاری را که شروع کرده اند حتما به پایان می رسانند بسیاری از مردم زندگی خود را صرف شروع کارهای زیادی می کنند که هیچ وقت هم تمامشان نمی کنند، اما انسان های موفق حتی زمانی که هیجان، تازگی و لذت کار از بین می رود، آن را تمام می کنند.

49 - چند بعدی، شگفت انگیز و بسیار پیچیده هستند (همانطور که همه ما هم هستیم) آنها می دانند نه تنها روح و جسم دارند بلکه عواطف و احساسات نیز دارند. برای سالم ماندن ومفید بودن در تمام مراحل، آگاهانه تلاش می کنند.

50 - نصایحی که به دیگران می کنند را اول خود عملی کرده و انجام می دهند. در مورد تئوری صحبت نمی کنند، بلکه در واقعیت زندگی می کنند!

سروناز افروزنیا / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
آرزوها ی بهترین ها را برای تمام مردم عزیز كشورم دارم مردمی صبور وبافرهنگ امید وارم همیشه شاد وپیروز باشند ودر تمامی مراح زندگی با افتخار و غرور ایرانی زندگی كنندو دوستشان دارم با تمام وجود.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
۰
۰
عالیه ، مرسی .

نیازمندی ها