مرغ او یک پا دارد!

بنا: به کشتی بر نمی گردم

باید در دیپلماسی خود دقت کنیم

خطیب: نفرینشان کردم و به خاک سیاه نشستند!

سرپرست فدراسیون کشتی گفت:‌ آنهایی که مرا در این ورزش اذیت و آزار کردند نفرین کرده‌ام و به خاک سیاه نشسته‌اند.
کد خبر: ۵۴۴۶۴۱
خطیب: نفرینشان کردم و به خاک سیاه نشستند!


حجت‌الله خطیب درباره قهرمانی و نایب قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در جام جهانی تهران گفت: به هر حال با توجه به میزبانی این مسابقات قهرمانی در این رقابت اهمیت بالایی برای ما داشت که خوشبختانه نتایج قابل قبولی هم کسب کردیم.
وی درباره رفتن مارتینتی از فیلا و اینکه او رابطه خوبی با فدراسیون کشتی ایران داشته است و به نظر می‌رسد این موضوع و حکومت دوباره روس‌ها به ضرر کشتی ایران باشد عنوان کرد: زمان ریاست «ارسگان» قدرت در دست کشورهای بلوک شرق بود و آنها در کشتی حکومت می‌کردند. بعد از آمدن مارتینتی توازن برقرار شد و کشتی در سایر کشورهای دنیا هم گسترش یافت.
خطیب تصریح کرد: در جام جهانی تهران هم سایه سنگین روس‌ها احساس می‌شد و در چند کشتی مقابل ایران در داوری اعمال نفوذ کردند. اگر روس‌ها دوباره در کشتی حاکم شوند به ضرر ما خواهد بود و باید در دیپلماسی خود دقت کنیم. در مدتی که من آمده‌ام تعامل بسیار خوبی با فیلا داشته‌ایم و عناوین خوبی هم در سطح جهان و المپیک کسب کرده‌ایم.

سرپرست فدراسیون کشتی درباره جلسه با مربیان تیم ملی کشتی فرنگی برای ادامه همکاری گفت: در حال حاضر مدیر تیم‌های ملی در این زمینه تصمیم‌گیرنده است و نظر من هم همین است.

خطیب درباره اشک‌هایش روی سکوی قهرمانی جام جهانی در زمان اهدای مدال عنوان کرد: در این مدت فشار زیادی به من وارد شد و تلاش‌های من را مخدوش می‌کردند. یک تصویر هم از من در تلویزیون نشان ندادند. این روزها به من می‌گویند باید فدراسیون به اهالی کشتی سپرده شود، مگر یوردانف کشتی بلغارستان را به کجا رسانده است یا مامیاشویلی کشتی روسیه را به کجا رسانده است؟ آیا کشتی روسیه این بود که الان است؟

وی افزود: بیش از 30 سال در ورزش بوده‌ام؛ آنهایی که مرا در این ورزش اذیت و آزار کرده‌اند نفرین کرده‌ام و به خاک سیاه نشسته‌اند؛ الان هم نفرین می‌کنم. به زحمت و تلاش خودم افتخار می‌کنم. در این یک سال در تمام رده‌ها موفق بوده‌ایم و بیشترین موفقیت را در فیلا کسب کرده‌ایم. از آزاری که به من رساندند ناراحت شدم و گریه کردم. هر کس می‌خواست در این کشور کار و خدمت کند خانه‌نشین کردند؛ یکی هم من هستم.

خطیب گفت: کاری که من در کشتی انجام‌ داده‌ام بی‌سابقه بوده است. پیش از جام جهانی چقدر به من ایراد گرفتند که میزبانی این مسابقات به درد نمی‌خورد و جز صرف هزینه سود دیگری ندارد. آیا بد شد؟ بازتاب کمی داشت؟ رهبر انقلاب پیام تبریک دادند و رئیس جمهور در مسابقات حاضر شد. این همه بازتاب مثبت در سطح جهان داشت. حضور مردم که باید از آنها تشکر کنم نقطه عطفی برای کشتی و مباهات و فخر ایران شد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود آخرین روزهای کاری خود را در فدراسیون کشتی سپری می‌کند و وزیر به دنبال برکناری اوست گفت: عباسی هیچ وقت ناراحتی از من عنوان نکرده است، من هم هیچ موقع نگفته‌ام نیستم. چنین موضوعی را نشنیده‌ام.

خطیب درباره عدم حضورش در فدراسیون بعد از جام جهانی گفت: دنبال کار فدراسیون هستم و شب گذشته ساعت 11 شب از خانه کشتی خارج شدم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرج كاهیرده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
جناب خطیب خسته نباشید كارتان عالی بود .شما مدیر شایسته ای هستید.تفكرات ورزشی ومدیریت بسیار مفید شما بر ای هیچكس
پوشیده نیست. وقت آنست كه از دانشمند ورزش جناب عبداله موحد بعنوان رییس فدراسیون استفاده شود. این انتخاب شایستگی و درایت شما را نشان میدهد.موفق باشید.در ضمن كسی را نفرین مكن چون خدا بسزای اعمالشان میرسد.

نیازمندی ها