گفت‌وگوی ایسنا با خالق سریال‌های ماورایی تلویزیون

علیرضا افخمی باز هم به سراغ سریال ماورایی می‌رود

علیرضا افخمی از ساخت سریال ماورایی جدیدی با عنوان «احضار» خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۵۵۲
علیرضا افخمی باز هم به سراغ سریال ماورایی می‌رود

این کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: چنانچه ساخت «احضار» تصویب و بودجه‌ی آن نیز فراهم شود، قرار است این سریال برای پخش در رمضان سال آینده از شبکه سه، تولید شود.

علیرضا افخمی که کارگردانی سریال‌های «او یک فرشته بود» و «پنج کیلومتر تا بهشت» و نگارش فیلمنامه‌های «اغماء» و «روزحسرت» را در کارنامه‌ی کاری خود دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا او را باید صرفا به‌ عنوان کارگردان و نویسنده‌ای ویژه‌ی مناسبت‌ها و حضوصا مناسبت ماه رمضان شناخت؟ با یادآوری این نکته که سریالی غیرمناسبتی مانند «تب سرد» را هم تا به‌ حال کارگردانی کرده است، در عین حال گفت: از تمام کارهایی که برای ماه رمضان نوشته و کارگردانی کرده‌ام، راضی هستم و بازخورد‌هایی که از بینندگان دریافت کرده‌ام نشان می‌دهد که این سریال‌ها، کارهای خوبی شده‌اند.

او ضمن اعلام این خبر درباره‌ی طرح اولیه این سریال رمضانی، توضیح داد: «احضار» یک طرح مفصل حدود 70 صفحه‌ای بود که ارائه شده بود؛ طرح این سریال قرار است در شورای طرح و برنامه سینما مطرح شود و بر اساس نظرات شورای طرح و برنامه نوشتن فیلمنامه آغاز شود، چنانچه تصویب شود و بودجه‌ی آن هم فراهم شود، قرار است برای رمضان سال آینده از شبکه سه پخش شود.

افخمی با اشاره به اینکه نویسنده‌ی این سریال را من و دخترم پریسا افخمی مشترکا قرار است بنویسیم، افزود: خودم نیز قرار است این سریال را کارگردانی کنم.

این کارگردان سریال‌های ماورایی درباره‌ی موضوع سریالش، گفت: می‌توانم همین را بگویم که سریال غیرزمینی است و عناصر غیرماورایی در آن دخیل هستند.

افخمی که به گفته‌ی خودش دوست دارد به حوزه سینما ورود کند، درباره‌ی حضورش در سینما گفت: البته باید امکاناتش فراهم شود؛ یکی از مهمترین علت‌های آن فراغت من از کار در تلویزیون است که هیچ سالی حاصل نشده است که فراغت داشته باشم. به ویژه همیشه در ماه رمضان درگیر می‌شویم و این باعث می‌شود شش ماهه اول سال را از دست بدهم چون در کار متمرکز هستم. در شش ماهه‌ی دوم نیز تا می‌خواهم استراحتی کنم تا از فشار رمضان گذشته خارج شوم، دوباره رمضان بعدی نزدیک می‌شود و اینگونه است که مدام در تلویزیون هستم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی دوست دارم یک سال تعهد در سیما را نداشته باشم اما سال به سال تعهد می‌کنم. علت آن هم به خاطر ارتباط دوستانه و دیرینه‌ای است که با آقای تخشید (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه) دارم. ایشان هر سال از من می‌خواهد که این تعهد را بپذیرم و من به خاطر احترامی که برای او قائلم، این تعهد را می‌پذیرم. امیدوارم سال آینده فراغتی برای من حاصل شود که بتوانم در سینما تمرکز کنم.

افخمی در عین حال گفت: البته حضور من در سینما مشروط به دلایل دیگری نیز هست. ابتدا باید فیلمنامه یا ایده‌ای در ذهنم وجود داشته باشد که احساس کنم برای سینما مناسب است و نه برای تلویزیون. هنوز ایده‌ای به ذهنم نرسیده است. از طرفی درگیر تلویزیون هستم و هنوز فراغت ذهن برایم حاصل نشده است که به سینما فکر کنم و این به نحوی به اشتغال من در تلویزیون برمی‌گردد.

علیرضا افخمی در پایان گفت‌وگویش با ایسنا با اشاره به اینکه بودجه‌ی کار سینمایی راحت‌تر تأ‌مین می‌شود، گفت: هزینه‌ی کار و بودجه در سینما کم مساله‌ترین مشکل است، به دلیل اینکه سرمایه‌گذار در این بخش زیاد است و از این نظر مشکلی ندارد.

انتهای پیام  ///

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها