مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: تعداد روستاهای هدف گردشگری شناسایی شده در استان امسال از 13مورد به 37 روستا افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۹
شناسایی 37 روستای هدف گردشگری در گلستان

قربان عباسی اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در روستاهای هدف گردشگری استان، درجذب گردشگران مهم است و با برنامه ریزی منسجم درنظر است از این قابلیت‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌های توسعه صنعت گردشگری، استفاده از قابلیت روستاها بوده و روستاگردی مزایای زیادی دارد، افزود: در هر روستای هدف گردشگری ویژگی‌های شاخص طبیعی، محیطی، اجتماعی- فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی خاص وجود دارد که فعالیت‌های گردشگری از آن تأثیر می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: زیارت، شاهکوه سفلی، افراتخته، چینو، سیاه مرزکوه، جهان نما، رادکان، سرکلاته خرابشهر، فارسیان، قزلجه(آق امام)، قلعه قافه، پاقلعه و گچسوی بالا، 13 روستای هدف شناسایی شده در استان هستند.

عباسی اضافه کرد: توشن، کفش‌گیری، گلبن، قرن آباد، چهارباغ، توسکستان، قرق، شموشک علیا، جعفرآباد در گرگان، الازمن و شیرین آباد درعلی آباد کتول، النگ و بالاجاده در کردکوی، گزشرقی، وطنا، ول افرا، جفاکنده در بندرگز، باقرآباد و قلعه قافه در مینودشت، تنگراه، پاسنگ، لوه و آق میش در گالیکش، وامنان در آزادشهر نیز در فهرست روستاهای هدف گردشگری استان قرار گرفته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز، به تشکیل ستاد تسهیلات سفر در روستاهای هدف گردشگری و راه‌اندازی کمپ‌های راهنمای گردشگران در تفرجگاه‌های این مناطق اشاره کرد و پاکسازی و زیباسازی روستاها و معرفی مسیرهای گردشگری در روستاهای هدف را در جلب گردشگران موثر دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها