برخی گمان میکنند برای خانه‌آرایی حتما باید پول هنگفتی خرج کرد اما با هزینه‌ای اندک یا حتی با تغییر جای وسائل یا استفاده از همان لوازم موجود نیز، دلنشین کردن بیشتر فضای محل زندگی ممکن است؛ فقط باید کمی ذوق و سلیقه به کار برد و اندکی از اصول اولیه آن آگاه بود. ذوق و سلیقه‌اش دست شماست، اما توصیه‌های پی‌آمده میتواند راهنمایتان باشد.
کد خبر: ۵۴۳۶۹۳


مجموعه های دیدنی خود را به دیوار بزنید

آویختن اشیاء زیبا و مجموعه ایی از سینی های نقره کاری شده یا ظروف زیبا و سنتی می تواند به منزله یک تزیین چشمگیر در طراحی اتاق نشیمن منزلتان باشد.

گلها را فراموش نکنید.

وجود یک دسته گل می تواند فضای خانه شما را سرشار از زیبایی و درخشندگی کند. قرار دادن چند شاخه گل با رنگ های زیبا و شاد در یک گلدان متناسب راهی ساده و تاثرگذار در زیباتر کردن هال نشیمن خانه ی شما خواهد بود.

به کارگیری وسایل و بافت های پارچه ای

از وسایل فلزی و چوبی در کنار مبلمان و یا سایر چیزهایی که دارای بافت و از جنس پارچه هستند استفاده کنید.

خلاقیت در استفاده از وسایل

داشتن ایده های نو برای استفاده از چیزهایی که در دسترس ماست بسیار مهم است. برای مثال شما می توانید با روی هم چیدن تعدادی از کتاب های مورد علاقه تان در کنار کاناپه اتاق نشیمن، یک میز عسلی منحصر بفرد بسازید.

تضاد ایجاد کنید

قرار دادن یک کوسن با رنگ و طرح متفاوت و یا راه راه در یک کاناپه راحتی معمولی می تواند جلوه و نمای خاصی به همراه داشته باشد.

بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک

میتوانید با استفاده از ترفندهایی ماهرانه، فضاهای کوچک خانه ی خود را بزرگ جلوه دهید. استفاده از میزهای شفاف و شیشه ایی یکی از این ترفندهاست.

کنارهم چیدن اشیاء مشابه

گروهی از اشیاء مختلف و البته متناسب را روی تاقچه یا فضاهای روی شومینه یا مانند آن قرار دهید و با این روش کانونی برای جلب توجه و دیگران بیافرینید.

دقت در خرید

در هنگام خرید وسایل همزمان به کارایی و زیبایی توجه داشته باشد. برای مثال آباژوری بخرید که چه خاموش باشد چه روشن، نمای زیبایی داشته باشد.

تقسیم فضاهای بزرگ

میتوانید با استفاده از پرده های سقفی بلند یا پارتیشن های زیبا برای تقسیم قسمت های وسیع منزل به فضاهای مجزا و کوچک تر استفاده کنید.

دیوارهای رنگی

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها می تواند فضای خانه شما را زنده تر و گرم تر کند. رنگ آبی هم می تواند به اندازه ی زنگ های خنثی مانند بژ و یا طوسی، انطباق پذیر هستند.

استفاده از آینه

قرار دادن آینه در اتاق نشیمن باعث می شود فضای منزل شما بزرگ تر و روشن تر جلوه کند.

تزیین دیوارهای خالی

سعی کنید از کاشی های دو بعدی سبک برای پر کردن و آرایش دیوارهای خالی استفاده کنید. چنانچه بخواهید دکوراسیون اتاق را تغییر دهید، این کاشی ها به راحتی از دیوار جدا می شوند.

استفاده از مبل راحتی

بد نیست از مبل های راحتی بزرگ برای ایجاد نما و جلوه دادن به فضاها استفاده کنید.

منبع: نازپاتوق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها