جایزه ساترن که از سوی آکادمی فیلم‌‌های علمی داستانی، تخیلی و ترسناک داده می‌شود «هابیت» را با 9 نامزدی در راس نامزدهای امسال خود قرار داد.
کد خبر: ۵۴۲۸۱۶
«هابیت» صدرنشین نامزد دریافت 9 جایزه ساترن

«زندگی پای» با هشت نامزدی و «اسکای فال» با هفت نامزدی دیگر امیدداران دریافت جوایز فیلم‌های علمی تخیلی هستند.

در بخش تلویزیون نیز «فرینج» نامزد دریافت شش جایزه و «دکستر» برای دریافت پنج جایزه نامزد شده است.

سریال‌های دیگری که مورد توجه ساترن قرار گرفتند «Breaking Bad» از شبکه «AMC» ،«Falling Skies» و «Leverage» از شبکه «TNT»، سریال «Revolution» از شبکه «NBC» و «The Walking Dead» از شبکه «AMC» هر یک با چهار نامزدی بودند.

جوایز ساترن از فیلم‌های «ژانر» حمایت می کند که شامل بخش های علمی تخیلی، اقتباس از کمیک بوک‌ها و فیلم‌های ترسناک می‌شود.

هر چند در هالیوود گذشته، به این فیلم ها جایگاه درجه دو داده می شد اما در فرهنگ عامیانه قرن 21 معمولا همین فیلم‌ها هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

مسئله جالب‌تر این است که امسال تعریف «ژانر» در جوایز ساترن شامل فیلم آبرومندی مانند «زندگی پای» و همچنین فیلم‌های مطرح دیگری مانند «بینوایان» هم شد.

رابرت هولگاین رییس آکادمی ساترن گفت: از سرگذشت عجیب «بینوایان» گرفته تا فانتزی تصویری «زندگی پای» و واقعی‌گرایی جادویی «جانوران سرزمین جنوبی»، فیلم‌های امسال از معنی معمولی ژانر فراتر رفتند و تصویرهای فوق‌العاده‌ای از واقعیت‌های اغراق‌آمیز و یا افزوده شده را برایمان به ارمغان آوردند و لیست نامزدهای امسال جوایز ساترن را به یکی از جالب‌ترین لیست‌ها در طول تاریخ آن تبدیل کردند.

این جایزه از سال ۱۹۷۲ تاکنون به بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون اهدا می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها