به دنبال پخش پیامک هایی مشکوک بویژه در شهرهای مقدس قم ومشهد و تلاش برای برانگیختن احساسات و عواطف مذهبی، روابط عمومی شبکه آی فیلم توضیحاتی با شرح زیر دراختیار رسانه های عمومی قرارداد.
کد خبر: ۵۴۲۷۶۶
توضیحات شبکه «آی فیلم» درباره پیامک های مشکوک

پیامک با عنوان «متحد فیلم شب های صالحیه که توهین به حضرت فاطمه است را قطع کنید». بیشتر در سطح مدارس علمیه و خطاب به مبلغان و مداحان منتشر شده است.   

در پی دریافت تعدادی پیامک حاوی اعتراض به پخش سریال «شب های صالحیه» تولید کشور سوریه، به بهانه واهی العیاذبالله «توهین به مقام حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها» روابط عمومی شبکه «آی فیلم» توضیحاتی را تقدیم می کند.

1- ازدوهفته پیش تعدادی پیامک مشکوک به شبکه و افراد مختلف ارسال شده است. محتوای پیامک ها درخواست عدم پخش سریال «شب های صالحیه» به دلیل اطلاق نام «فاطمه» به شخصیت منفی آن سریال عنوان شده بود و این درحالی است که در طول سریال مذکور چنین شخصیتی منفی وجود نداشته است.

2- تنها شخصیت منفی این سریال، مردی با نام «المخرز» بود که پس از آزادی از زندان با تحریک مادرش «ام المخرز» دچار توهم شده و علیه پسرعمویش و اعضای شورای بزرگان محله اقداماتی به عمل می آورد ولی درقسمت پایان سریال توبه می کند. اساسا دراین سریال شخصیت منفی زن بانام «فاطمه» وجود نداشته تا چه رسد به اینکه، به صرف نامیدن یک هنرپیشه در یک سریال ادعا شود العیاذبالله به شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اهانت شده است بنابراین لازم است دقت شود که تبلیغ منفی علیه سریال «شب های صالحیه» با چه انگیزه ای و از کجا ناشی می شود؟

3- درخصوص اسم یکی از شخصیت های مثبت این سریال «عمرالقنّام» که در کنار شخصیت های مثبت دیگری مانند «ابوحاتم» و «شیخ عبدالحق» ایفای نقش کرده و در طول سریال گاهی دچار مشکلاتی مانند غضب زیاد و یا ساده لوحی هم می شد نیز توضیحات زیر تقدیم می شود:

الف – اسامی عربی، متشکل از نام فرد همراه نام پدر و یانام فرد همراه با لقب و کنیه اش می باشد و کاربرد اسم مجرد دلالتی بر شخص معینی ندارد و مختص به یک نفر نمی باشد. در سراسر تاریخ اسلام تا امروز گاهی یک اسم برای افراد زیادی با عقاید و مذاهب مختلف انتخاب می‌شده و محدودیتی در این زمینه در بین اقوام و ملل وجود نداشته است بنابراین، نام‌هایی از قبیل علی، عمر، عثمان و حتی کنیه ای مانند ابوبکر از نام‌های مرسومی بوده است که بسیاری از مردم زمان پیامبر(ص) و یاران واصحاب آن حضرت، و نیز شیعیان و یاران و اصحاب امامان شیعه (ع) به همین نام ها معروف و مشهور بوده‌اند.

مانند: أبوبکر حضرمی، ابوبکر بن ابوسمّاک، ابوبکرعیاش و ابوبکربن محمد که همگی از اصحاب امام باقر و امام صادق علیهما السلام بوده اند.

همچنین عمر بن عبد اللّه ثقفی، عمر بن قیس، عمر بن معمر از اصحاب امام باقر علیه السلام بوده اند و شخصیت هایی نظیر عمر بن أبان، عمر بن أبان کلبی، عمر بن ابوحفص، عمر بن ابوشعبة، عمر بن اذینة، عمربن براء، عمربن حفص، عمربن حنظلة، عمربن سلمة و... از اصحاب امام صادق علیه السلام بوده اند. از سوی دیگر اشخاصی نظیر عثمان اعمی بصری، عثمان جبلة و عثمان بن زیاد از اصحاب امام باقر علیه السلام و عثمان اصبهانی، عثمان بن یزید، عثمان نوا، از اصحاب امام صادق علیه السلام بوده اند.

شکی نیست که هر انسان عاقل و هر مسلمانان حقیقی از یزید بن معاویه و اعمال زشت و جنایات او تنفر شدیدی داشته و دارند ولی در عین حال در بین شیعیان و اصحاب ائمه علیهم السلام کسانی بوده‌اند که نامشان یزید بوده است؛ مانند: یزید بن حاتم از اصحاب امام سجاد علیه السلام و یزید بن عبد الملک و یزید صائغ و یزید کناسی از اصحاب امام باقرعلیه السلام.

همچنین یزید الشعر، یزید بن خلیفة، یزید بن خلیل، یزید بن عمر بن طلحة، یزید بن فرقد، یزید مولی حکم همگی از اصحاب امام صادق علیه السلام بوده اند حتی فردی با نام «شمر بن یزید» یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام  بوده است.

حالا باید از منبع مجهول و مشکوکی که با این تهمت بی اساس، دل برخی از عاشقان اهل البیت سلام الله علیهم اجمعین را سوزانده است پرسید که آیا این نام گذاری‌ها می‌تواند دلیل بر تایید و یا تکذیب شخصیت افراد مشهور با همین اسامی باشد؟ آیا سندی دالّ بر نارضایتی امامان معصوم علیهم السلام از نام این اصحاب و شیعیان گرانقدرشان وجود دارد؟  

ب - بنا بر نقل شیخ مفید نام دو نفر از پسران حضرت علی (ع) ، به ترتیب عمر و عثمان بوده و کنیه یکی از فرزندان ایشان نیز ابوبکر بوده است. همچنین بنا بر نقل مورخان معتبر شیعه اسامی تعدادی از فرزندان امامان معصوم علیهم السلام، طلحه، هارون، عمر و ابوبکر بوده است، آیا کسی می تواند به این کار امامان معصوم سلام الله علیهم اشکالی وارد کند؟ و یا ادعا کند که این نامگذاری ها اساسا به سایر اشخاصی با همین نام ها ربطی داشته است؟

4- بحمدالله میزان تاثیرگذاری شبکه «آی فیلم» در سراسر جهان درحال افزایش می باشد و همه شبکه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به چنان توفیقی دست یافته اند که دشمنان دیرینه اسلام ، نفاق افکنان ومدعیان آزادی دیگر تحمل ادامه پخش آنها را ندارند بنابراین  به شکرانه توفیقات الهی،  خودرا آماده کرده ایم تا آماج انواع تهمت ها و تخریب ها باشیم. با امید به فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه  از همه امت اسلامی درخواست می کنیم با حفظ هوشیاری لازم مراقب رفتارهای دشمنان کینه توز و نفاق افکن باشند. این المدّخر لتجدید الفرائض و السنن؟

ومن الله التّوفیق و علیه التّکلان
روابط عمومی شبکه آی فیلم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
۰
۰
پاسخ بسیار محكم و مستندی بود تشكر می كنم .متاسفانه بعضی ها به بهانه عشق به اهل بیت حتی بدون علم به حقیقت های تاریخی سلیقه های خودشان را جز واجبات قلمداد می كنند . سوال خیلی خوبی كه دراین پاسخنامه بوداین است كه آیا كسی می تواند به نامگذاری فرزندان امامان معصوم سلام الله علیهم اشكالی وارد كند؟ و یا ادعا كند كه این نامگذاری ها اساسا به سایر اشخاصی با همین نام ها ربطی داشته است؟
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
باتشكر از زحمات مخلصانه شما انشالاه خدا به شما اجر بدهد من از اصفهان مزاحم میشم لطفا فیلم سینمای دندون طلا را پخش كنید ببخشید نمی دانستم چگونه با شما تماس بگیرم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
از شبكه ای فیلم تشكر بسیاردارم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰

































































سلام از برنامه هاتون تشكر بسیار دارم لطفا در مورد سریال پایتخت 3 به ما اطلاعاتی بدید
ممنون



محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
۰
۰
سلام من از تهیه كننده سریال پایتخت خیلی سپاس گذارم
هانیه از شهرستان سلطانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
ممنون از شبكه ای فیلم من اولین بار نظر می دم دوست دارم كه به نظر من اهمیت بدهید لطفا زیاد دنبال سریال های قدیمی نروید بیشتر سریال های طنز پخش كنید من وخانواده شبكه ای فیلم را خیلی دوست داریم و خیلی تماشا می كنیم فقط شبكه ای فیلم خسته نباشید ای فیلی ها
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
سریال شب مهتابی را هرچه زودتر پخش كنید-محمدپور -ارومیه
محمد علی
-
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
شب های برره را بخش كنید لطفا

نیازمندی ها