وزیر کشور گفت: روستاهای دارای 40 خانوار مجوز تاسیس دهیاری دریافت می کنند و برای روستاهای زیر 40 خانوار تجمیع روستاها صورت گیرد.
کد خبر: ۵۴۲۵۳۶
روستاهای دارای 40 خانوار صاحب دهیاری می شوند

مصطفی محمد نجار پیش از ظهر سه شنبه در مراسم واگذاری ادوات کشاورزی به روستائیان استان خوزستان اظهار کرد: توجه ویژه به روستاها در راستای توسعه کشور ضرروی است.

وی با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی و تامین امکانات برای روستائیان افزود: مهاجرت روستائیان به شهر از مهمترین آفت ها و خطراتی است که باید جلوی آن گرفته شود.

محمدنجار روستاها را منبع ثروت و دارای شرایط مطلوبی عنوان کرد و گفت: باید تمام نقاط ایران منشاء تولید، کار و نشاط باشند.

وی با اشاره به توجه دولت به روستاها، اظهار کرد: درصورتی که از این موضوع غفلت شود، تبعات زیادی از جمله گسترش حاشیه نشینی در کلانشهرها پدید می آید.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت تلاش برای استقرار روستائیان و عدم مهاجرت به شهرها، افزود: با ارائه خدمات در روستاها و ایجاد امکانات باید نسبت به مهاجرت معکوس اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تاسیس دهیاری در روستاها، بر ادامه این حرکت تاکید کرد و گفت: پیش از این برای روستاهای بالای 50 خانوار مجوز دهیاری صادر می شد که برای صدور مجوز بیشتر، این تعداد به 20 خانوار تقلیل می یابد.

محمد نجار تصریح کرد:  در فاز نخست، به روستاهای دارای 40 خانوار مجوز تاسیس دهیاری داده می‌ شود و برای روستاهای زیر 40 خانوار، تجمیع روستاها صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات دهیاریها از آماده شدن طرح جامع دهیاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح مشکلات دهیاران از جمله وضعیت استخدام آنان حل می شود.

وزیر کشور به ضرورت خدمات رسانی در بخش های مختلف  روستاها اشاره کرد و افزود: توسعه خدمات فناوری و ای سی تی، خدمات پسماند و افزایش تولید از جمله سیاست های دولت برای عدم مهاجرت روستائیان است.

وی  همچنین بر تقویت تعاونی های روستایی تاکید کرد و گفت: افزایش تولید و ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان از دغدغه های دولت است که در این راستا اقدامات تاثیر گذار باید انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها