مربی تیم ملی کشتی‌آزاد ایران:

برای قهرمانی ترفندهای خاص خودمان را داریم

تیم ملی کشتی‌آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی‌آزاد تهران به طور کامل به مرز آمادگی ایده‌آل رسیده است، این نظر علیرضا رضایی، مربی این تیم است. اعضای تیم ملی کشتی‌آزاد ایران در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی کشتی با اطمینان بیشتری در رابطه با قهرمانی صحبت می‌کنند، چرا که برخی از تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی با تیم دوم خود به تهران می‌آیند.
کد خبر: ۵۴۲۳۱۵
برای قهرمانی ترفندهای خاص خودمان را داریم

رضایی نیز چنین شرایطی را راهی برای رسیدن به یک قهرمانی آسان و بی‌دردسر توصیف می‌کند، هر چند نمی‌تواند از قدرت تیم آمریکا که به عنوان تنها تیم مدعی با نفرات اصلی به تهران می‌آید چشم‌ پوشی کند.

شانس بالا برای قهرمان‌شدن، شرایط دیگر تیم‌های شرکت‌کننده و تاثیر حذف کشتی از المپیک روی تیم ملی مسائلی است که رضایی درباره آنها با جام‌جم صحبت می‌کند.

با توجه به جوانگرایی تیم‌های شرکت‌کننده و میزبانی تیم ایران تکرار عنوان قهرمانی در این دوره کار راحتی به‌نظر می‌رسد، موافق هستید؟

امیدواریم همین‌طور شود. مجموع تلاش‌های ما با دفاع از عنوان قهرمانی به نتیجه می‌رسد و می‌خواهیم با تصاحب عنوان قهرمانی دراین دوره از رقابت‌های جام‌جهانی دل مردم را شاد کنیم.

روند تمرینات مطابق انتظارات پیش رفت؟

بله، البته در این چند هفته اخیر بیشتر سعی کردیم به صورت اختصاصی تمریناتی با ملی‌پوشان اوزان مختلف داشته باشیم. خود من روی سنگین وزن‌ها بسیار کار کردم و می‌دانم که بسیار آماده هستند.

در میان آزادکاران کدام یک در تمرینات اخیر بیشتر آماده نشان داده‌اند؟

ما به تمام اوزان امیدوار هستیم و آمادگی همه آنها را در یک سطح ارزیابی می‌کنیم. همه آنها به یک میزان می‌توانند برای تیم ملی کشتی‌آزاد ایران مثمرثمر باشند و برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر به ما کمک کنند. اصولا با این تعبیر مخالفم که یک کشتی‌گیر بیشتر از بقیه آمادگی دارد و می‌تواند تاثیر بیشتری روی کلیت تیم داشته باشد.

با تیم‌هایی که قرار نیست با ترکیب اصلی‌شان به جام‌جهانی بیایند می‌توان انتظار رقابت‌هایی جذاب را داشت؟

جام‌جهانی در هر شرایطی جذاب است. این را کتمان نمی‌کنیم که بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده با کشتی‌گیرانی جوان گام به این رقابت‌ها می‌گذارند، اما نباید به ظاهر قضیه نگاه کرد.

کدام یک از تیم‌ها با تیم دوم خود به جام‌جهانی تهران می‌آیند؟

روسیه و آذربایجان. این دو با تیم‌های دوم و سوم خود به جام‌جهانی تهران می‌آیند. این تیم‌ها همیشه مدعی قهرمانی هستند، اما امسال با تیم جوانشان کار سختی برای رسیدن به این هدف دارند. البته مدعیان دیگر این جام شرایط متفاوتی دارند.

آمریکا را می‌گویید؟

بله، آمریکا و ترکیه. آمریکا با تمام کشتی‌گیران اصلی خود به تهران آمده است و تیم ملی کشتی ترکیه نیز تا آنجا که من می‌دانم نیز همانند آمریکا از کشتی‌گیران اصلی خود در جام‌جهانی تهران استفاده می‌کند.

چرا بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده به جوانگرایی روی آورده‌‌اند، اما در تیم ایران کمتر اثری از این اتفاق دیده شد؟

جوانگرایی پس از المپیک در تیم‌های مختلف طبیعی است. ما هم تیم جوانی در اختیار داریم و در سنگین وزن‌ها که من بطور اختصاصی با آنها کار می‌کنم از حضور کشتی‌گیران جوانی سود می‌بریم.

با توجه به این‌که چهره برخی تیم‌ها تغییر کرده است شناختی روی این تیم‌ها دارید؟

بله. البته همین که کشتی‌گیران ما از همه توان خود استفاده می‌کنند برای ما کافی است و نگرانی بابت نشناختن تیم‌های جوان شده جام نداریم. ما هیچ نکته‌ای را از قلم نمی‌اندازیم و اگر تغییر کوچکی در تیم‌های شرکت‌کننده به وجود بیاید، سریع به اطلاع کشتی‌گیران تیم ملی می‌رسانیم. ما برای قهرمانی در جام‌جهانی ترفندهای خاص خودمان را داریم. به هر حال شناخت کاملی از تیم‌های شرکت‌کننده داریم.

این شناخت از جام‌جهانی گذشته حاصل شده است؟

بله، غیر از جام‌جهانی گذشته رقیبان خود را همیشه زیر نظر داریم و عملکرد کشتی‌گیران اوزان مختلف رقیبان اصلی ایران را در رقابت‌های مختلف بررسی می‌کنیم. اساس کار ما بر مبنای آنالیز‌کردن حریفان حاصل می‌شود و با این آنالیزهای دقیق و متناوب ما اکنون شناخت قابل توجهی نسبت به سایر تیم‌های شرکت‌کننده داریم و می‌توانیم بدون مشکل مقابل حریفان خود قرار بگیریم.

حذف کشتی ازالمپیک می‌تواند تاثیری بر میزان استقبال از رقابت‌های جام‌جهانی کشتی داشته باشد؟

ما درون تیم و تمرینات حتی ذره‌ای به این اتفاق فکر نمی‌کنیم. کشتی‌گیران حاضر در اردو انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند و به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. اگر آنها بخواهند به این موضوع فکر کنند تمرکزشان به هم می‌خورد. به هر صورت من نسبت به حل کامل این مشکل بسیار امیدوارم.

یعنی حذف کشتی از المپیک اتفاق نمی‌افتد؟

این بستگی به میزان پیگیری فدراسیون‌های کشتی کشورهای مختلف دارد. من بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. همان‌طور که گفتم همه چیز به پیگیری‌ها بستگی دارد که من شخصا به حاصل شدن نتیجه مثبت از این پیگیری‌ها بسیار امیدوارم. به نظرم نباید نگران بود بخصوص که جام‌جهانی کشتی را پیش رو داریم.

برگ برنده اصلی تیم ایران برای تصاحب یک عنوان قهرمانی دیگر چیست؟

ما بهترین کشتی‌گیران را در اختیار داریم و می‌توانیم نتایجی عالی کسب کنیم. از طرفی ما میزبان رقابت‌ها هستیم و حضور گرم و پر شور تماشاگران در جام‌جهانی بهترین دلگرمی برای ماست.

هیلدا حسینی خواه - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها